Toon posts:

Netwerk tussen 2 pc's en af en toe een lan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een netwerk tussen 2 pc's te maken allebei amd thunderbirds 800mhz en 1000 mhz. Ik ga ze grbuiken voor internet,games,printen,scannen. Ik ben van plan een kleine lan aan te leggen van 5 a 8 man. Ik heb nu een starters kit van 2 netwerk kaartjes en een 10mbit 5 poorts hub besteld.(ligt nog op postkantoor)maar ik kan voor 160,- ook een switch halen (target 8poorts) alleen moet ik dan nog netwerkkaartjes halen en kabel. Wat raden jullie aan die starterskit(140,-) of die switch met 2 netwerkkaartjes (160+2x40=240,-)
Het gaat erom of het in mijn geval waard is om extra geld uit te geven voor die switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maakt het trouwens veel uit als ik bv een netwerk kaart van 35,- pak of van 120,- en dan moet je nagaan als je in mijn schoenen stond niet dat ze je passen ik heb maat 47 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Zolang je zelf maar 2 pc's hebt zou ik 2 100 mbit kaarten met crosscable doen.
Wil je gaan lannen dan zou ik een hubje lenen of een 10/100 switching hub kopen.
Wat moet je trouwens met een 5 poorts hub als je een lan voor 5 (oke) tot 8 (kan dus niet) man wilt aanleggen?
Gamen over 10 mbit gaat prima, maar als je wilt sponzen zou ik toch 100 mbit nemen.
Wel raar dat de boel al op het postkantoor ligt en dat je nu nog vraagt of het wel slim was om het te bestellen....
En fl 160 is wel goedkoop voor een switch. Is het geen switching hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hahahahaha tja het is raar maar ja snel effe ander mans mening vragen maar als ik die switch voor dat bedrag kan krijgen is dat mooi of niet.(ik zal nog eens navragen wat het precies is hij zei switch)
Een switch kost toch maar iets van 200 minimaal en die is niet zo slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je een niet al te dure 8poorts switch (edimax bijvoorbeeld) neemt, kun je weer ff vooruit, en is reuze makkelijk bij LANnen.
Kost ong. 200,-, zootje kabel erbij voor 50,- en je komt een heel eind.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device