Verticaal kantelbaar != 90 graden pivot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik ben momenteel op zoek naar enkele nieuwe beeldschermen. Nu is een vereiste dat ik ze 90 graden kan draaien, omdat de schermen anders in de breedte teveel ruimte zouden innemen en ik de ruimte in de hoogte graag wil benutten.

Nu kan ik kiezen voor een scherm dat 90 graden kan pivotten, precies wat ik nodig heb. Nu zie ik ook schermen die 'verticaal kantelbaar' zijn. Is dat niet hetzelfde?

Het enige verschil dat ik kan bedenken is dat de 'verticaal kantelbaar' schermen niet een pivot voet hebben en je die dus met een wall/desk mount moet kantelen. Is deze gedachte juist, of zijn er nog meer of andere verschillen?

Kan namelijk niet echt een eenduidig antwoord hierop vinden. Alleen op SuperUser zie ik een post voorbij komen die, als ik tussen de regels door lees, m'n vermoeden bevestigd. Ik zou toch wat meer zekerheid willen hebben dan een vermoeden, aangezien ik de uitgave net iets te groot vind om iets 'uit te proberen'.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, dat is niet hetzelfde. Verticaal kantelbaar is gewoon dat je het scherm kan kantelen op z'n x-as, waardoor je kan zorgen dat je altijd recht voor je scherm zit, ook al zit je wat hoger of lager.

Schermen die geen pivotvoet hebben moeten een VESAmount hebben om gemonteerd te kunnen worden op een wallmount of deskmount.