Externe HDD, welke en hoe aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarNaige
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 16:02
Hallo,
Na wat zoeken op internet en de FAQ doorgelezen te hebben ben ik nog niet zeker van mijn vraag. Het gaat om het volgende:
Ik zoek een externe harde schijf van 2 TB. Hier wil ik al mijn data opzetten, back-ups, en eventueel programma's als photoshop en games. Alleen om deze programma's etc. te draaien, hoe moet ik de hdd dan aansluiten? Moet dit per se via eSata of kan dit ook door middel van een usb 3.0 verbinding. Want een externe hdd met én een eSata uitgang en een usb 3.0 uitgang heb ik nog niet gevonden. Ik zou graag eventueel tips willen wat een goede externe hdd is. Ik zit zelf te kijken naar Samsung, LaCie en Western Digital. Als ik meer informatie moet geven over mijn systeem hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ligt er natuurlijk een beetje aan wat je op je systeem hebt zitten. Zelf vind ik eSATA erg praktisch, omdat ik dat op iedere PC wel heb zitten. De enige die het niet heeft is m'n notebookje, maar daar is USB2.0 het snelste dat voor handen is.
Heb je allemaal systemen met USB3.0, dan zou ik daarvoor kiezen.

De transferspeeds van beide ligt ongeveer net zo hoog, dus dat maakt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarNaige
Mijn systeem heeft in ieder geval de uitgangen eSata, USB 2.0 en 3.0. Er zit nu 1 harde schijf in van 500 gb, ik weet niet wat je nog meer weten moet? Het gaat vooral om de externe hdd puur op dit systeem aan te sluiten. Maar het klopt dat als ik mijn externe hdd aansluit via eSata, dat deze vanaf het opstarten van je pc al aangesloten moet zitten omdat hij anders niet gevonden wordt? Maar ik kan uit jou reactie opmaken dat programma's ook zullen draaien ongeacht hoe je hem aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, het enige probleem is dat je niet (makkelijk) vanaf een externe HDD je OS kan draaiena ls deze op USB is aangesloten, maar dat is hier niet van belang, omdat je een interne disk hebt.

eSATA is ook hotpluggable hoor als je AHCI aan hebt staan. Verder is het als je het voornamelijk op dit systeem gebruikt om 't even wat je pakt, hoewel USB wel wat meer compatible is met andere systemen, mocht je een keer iets op een andere PC nodig hebben. Mocht dat echt niet het geval zijn, waarom dan niet gewoon een 2TB schijf intern plempen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarNaige
Oke dan weet ik genoeg :) OS blijft zowiezo op mijn interne hdd, Ik koop een USB 3.0 externe hdd omdat dit snel genoeg is en ook als 2.0 verbinding kan werken en zo eventueel op andere computers kan gebruiken. Bedankt!