Hoi,
Ik probeer voor mijn werk iets in excel te maken maar het is verrekte lastig moet ik zeggen.
ik hoop dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen.
Wij verkopen auto`s en ben een prijskaart aan het maken in excel.
Om zoveel mogelijk info op die prijskaart te zetten willen graag ook de wegenbelastig hierop kwijt.
Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik met de "als- formule" een cel maken die het bedrag van de wegenbelastig weer geeft als
ik in een andere cel het gewicht van de auto zet. In deze formule moet dan wel een "berekening" zitten bij welk gewicht welke prijs zit.
Bijv. een auto weegt 954kg.
Dan valt de auto in de klasse 951 to 1050 kg.
Dat kost dan bv € 92,- per kwartaal.
Dus als ik een getal ingeef dat tussen de 951 en 1050 valt dat de formule daar automatisch 92 euro bij zet.
En zo zijn er klasses van 751-850 ; 851-950 ; 951-1050 en zo verder.
Ik kom er niet uit.
Wie o wie wil me hierbij helpen.
Heb al gegoogled en er is wel een en ander te vinden maar niet zo specifiek......
Alvast bedankt voor de reacties!!!!
Ik probeer voor mijn werk iets in excel te maken maar het is verrekte lastig moet ik zeggen.
ik hoop dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen.
Wij verkopen auto`s en ben een prijskaart aan het maken in excel.
Om zoveel mogelijk info op die prijskaart te zetten willen graag ook de wegenbelastig hierop kwijt.
Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik met de "als- formule" een cel maken die het bedrag van de wegenbelastig weer geeft als
ik in een andere cel het gewicht van de auto zet. In deze formule moet dan wel een "berekening" zitten bij welk gewicht welke prijs zit.
Bijv. een auto weegt 954kg.
Dan valt de auto in de klasse 951 to 1050 kg.
Dat kost dan bv € 92,- per kwartaal.
Dus als ik een getal ingeef dat tussen de 951 en 1050 valt dat de formule daar automatisch 92 euro bij zet.
En zo zijn er klasses van 751-850 ; 851-950 ; 951-1050 en zo verder.
Ik kom er niet uit.
Wie o wie wil me hierbij helpen.
Heb al gegoogled en er is wel een en ander te vinden maar niet zo specifiek......
Alvast bedankt voor de reacties!!!!