Toon posts:

Express Card

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoT-ers,

Ik zit met een GROOT dilemma...

Momenteel ben ik in het bezit van een 13" Macbook Pro (mid 2009)
Voor mijn werk heb ik een audio interface op het exprasscard34 protocol.

Jullie raden het al, hier kan ik dus niks mee op mn book Pro.

Weten jullie een oplossing?
Of weet iemand een oplossing samen met het nieuwe Thunderbolt?

Ik zou graag mijnlaatste Windows bak uit t raam willen gooien als deze laatste toepassing nog wordt opgelost.

Graag jullie ideeën :)

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Theoretisch is het mogelijk om een adapter te maken voor ExpressCard met de 4x PCI-Express die over Thunderbolt gestuurd wordt. Maar dan is het denk ik makkelijker en goedkoper om een Thunderbolt geluidskaart te maken. De enige MacBook Pro met een ExpressCard slot is nu nog de 17". Dus een nieuw model kopen zal waarschijnlijk ook niet helpen.
Het beste wat je volgens mij kunt doen is een andere audio interface kopen (maar ik begrijp dat het van je werk is) of een andere laptop - helaas. Thunderbolt zal mogelijk een hoop nieuwe mooie producten gaan opleveren, maar waarschijnlijk niet op de korte termijn, als PC fabrikanten er pas volgend jaar mee aan de slag gaan.

Hier stond achterhaalde informatie…

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
http://www.psism.com/usbexp.htm

ze bestaan... dus alleen even een shop zoeken waar ze die verkopen!

btw: google'd op "external expresscard slot"

[ Voor 19% gewijzigd door steffex op 25-03-2011 14:17 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 02:19
Toevallig vanochtend (toen ik een Expresscard SD reader zocht) tegen gekomen bij DealExtreme. Weet megod niet of die dingen goed werken maar voor 10 a 15 dollar kan je er geen buil om vallen.

http://www.dealextreme.co...sscard-slot-adapter-15207
http://www.dealextreme.com/p/usb-2-0-expresscard-slot-19541

Pvouput live

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Ja, dat is leuk en aardig, maar het is misschien wel goed om je te verdiepen in hetgeen je aan wilt gaan sluiten. Die leuke goedkope dongletjes zijn alleen en slechts alleen geschikt voor ExpressCard apparaten die van de USB aansluiting in het ExpressCard slot gebruik maken. Een ExpressCard slot bied ook een PCI-Express x1 aansluiting en die zit niet in die dongletjes, want die verbinden alleen de USB pinnetjes met elkaar. Als de ExpressCard geluidskaart een PCI-Express geluidskaart is gaat die dongle dus niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties!

Ik ga de links eens ff bekijken.

Een andere geluidskaart wordt het hem niet.
Het gaat zich hierbij om de RME Madi-interface. Hiermee kan ik rechtstreeks vanuit een digitale geluidstafel 56 sporen geluid in een laptop of PC trekken.
Behoorlijk specifiek, maar t werkt goed om een live optreden te registreren. Daarna worden de audiosporen in een studio bewerkt natuurlijk. (Om het verhaal even compleet te maken)

Een 17" Macbook vind ik niet alleen behoorlijk prijzig, maar ook behoorlijk duur.
Misschien moet ik dan een van de laatste modellen 13" met Expresscard op de kop zien te tikken. Dat zou ook nog een optie zijn, alleen zit ik dan nog steeds met twee (eigenlijk drie) systemen.

Nogmaals dank voor alle reacties!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Er is geen 13" MacBook Pro met Expresscard, en die is er ook nooit geweest ;) Maar een late 2008 15" MacBook Pro zou een optie zijn, als je die nog kan vinden.

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Ahh... Mijn excuses, dan moet het een 15" zijn inderdaad.

De "verloopjes" welke jullie aandragen zijn naar USB. Dan verlies ik veel snelheidsoverdracht.
Nou is het natuurlijk wel zo dat je voor een paar euro het best een keer kan proberen.

Keep on looking :)

Verwijderd

Topicstarter
BTW: een offtopic vraag: waarom lees ik regelmatig in posts op dit forum dat mensen een Macbook met high resolution scherm hebben gekocht? Het type scherm in een Macbook is toch altijd hetzelfde (altijd high resolution)? Of maak ik ergens een denkfout?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je maakt inderdaad een denkfout. De laatste revisies van de 15" MacBook Pro bieden de 3 opties voor het scherm:

1. 1440x900 glossy (standaard)
2. 1680x1050 glossy
3. 1680x1050 mat

De 1680x1050 opties hebben een meerprijs, en dienen bij Apple besteld te worden. Zie http://store.apple.com/nl

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Ah... dat gaat vanaf 15".

Ik kijk alleen naar 13" ;) Een 15" gaat niet in mijn Peli-case ;)

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:32:
Ahh... Mijn excuses, dan moet het een 15" zijn inderdaad.

De "verloopjes" welke jullie aandragen zijn naar USB. Dan verlies ik veel snelheidsoverdracht.
Nou is het natuurlijk wel zo dat je voor een paar euro het best een keer kan proberen.

Keep on looking :)
Ik noemde het al in mijn vorige reactie, en nu ik weet aan welke interface je bedoelt, kan ik je op voorhand al vertellen dat die dongles niet gaan werken. Een ExpressCard biedt tegelijk twee interfaces, USB en PCI-Express x1. Omdat er veel apparaten zijn die USB gebruiken (omdat dat lekker goedkoop is) werken zulke dongles voor die categorie apparaten.
Ik heb even op de website van RME gekeken, en inderdaad, bij de tech specs staat
1-Lane PCI Express endpoint device (no PCI Express to PCI Bridge), revision 1.1
Dat is van een audio standpunt gezien heel fijn (en met zoveel kanalen ook noodzakelijk) maar dan werkt zo'n dongle dus niet. Er vindt namelijk geen vertaling plaats, de dongle laat gewoon de PCI-Express aansluiting weg en dan doet je kaart dus niks.

Verwijderd

*snip* advertenties mogen in V&A

[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 25-03-2011 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er al bang voor dat het met een USB-dongeltje niet zou gaan werken.

Dus het is wachten tot er iets meer bekend is wat er allemaal gaat komen met Thunderbolt.
En voor in de tussentijd maar een "oud" Macbookje op de kop tikken.

Dus als er iemand iets in de aanbieding heeft mag hij mij dit laten weten via een andere weg (Neron ;))

Alweer bedankt voor de reactie!

Verwijderd

Ik heb je een e-mail gestuurd.
Pagina: 1