Toon posts:

Audio in combineren d.m.v. splitter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan weinig tot geen bruikbare info vinden, dus vandaar dat ik de vraag hier stel:

Ik zit erover te denken een setje Audioengine A5 speakers te kopen.
Deze heeft 2 audioingangen (1 bovenop, 1 aan de achterkant)

Nu wil ik de audioingang aan de bovenkant liever niet gebruiken omdat ik het niet echt mooi vind om kabels etc. te zien.

Ik neem aan dat ik d.m.v. een splitter de audioingang aan de achterkant kan gebruiken voor 2 apparaten (correct me if I'm wrong)
Wat is echter het risico als beide apparaten tegelijk aanstaan en een signaal verzenden richting de speakers?

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:28
dat lijkt me niet goed voor de versterker en de geluidskwaliteit.
beter gebruik je een Audio switch die echt het geluid schakelt tussen 2 bronnen ipv een splitter

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De versterker zal het niks uitmaken als je dat doet, maar de 2 apparaten die je erop aansluit zullen elkaar tegen gaan werken en misschien kapot gaan.

signaal = pennetje van een tulpstekker
massa = de ring

Als je in serie met elke uitgang eerst een weerstand plaatst (bijv. 10k), dan kan je die splitter wel gebruiken.
code:
1
2
3
signaal links apparaat 1----- weerstand 10k-----\
                                               splitter-----ingang versterker links
signaal links apparaat 2------weerstand 10k-----/

Hetzelfde doe je met het rechterkanaal. De massa's maak je allemaal aan elkaar vast (gewoon op de splitter aansluiten zonder een weerstand). Een nadeel van deze manier is wel dat je 6dB aan signaalsterkte verliest.

[ Voor 63% gewijzigd door TBTL op 25-03-2011 22:28 ]