Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:29
Mede-auteur:
  • beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 15:21

beany

Asus S1-AT5NM10E

Afbeeldingslocatie: http://www.ivarwaleveld.nl/tweakers.net/Asus-S1-AT5NM10E.jpg
Intro
De S1-Series S1-AT5NM10E van Asus heeft een eenvoudig en elegant design. Deze Barebone is bovendien voorzien van de meest recente technologieën: de ideale basis voor een geavanceerd multimediasysteem! Dankzij de krachtige Intel Atom D525 microprocessor staat de S1AT5NM10E van Asus garant voor absolute topprestaties! Deze barebone is voorzien van een NVIDIA Next Generation ION video-chipset, zodat u niet apart een grafische kaart hoeft aan te schaffen. Handig! De S1-AT5NM10E is geschikt voor een DDR3-werkgeheugen van 4 GB. Dit is het perfecte systeem om video's te bekijken, naar muziek te luisteren of om via de geïntegreerde Gigabit Ethernet-aansluiting over het Web te surfen. De S1 Series S1-AT5NM10E, compatibel met WiFi en Bluetooth, biedt de gebruiker maximale bewegingsvrijheid en de mogelijkheid om zonder enige beperking te communiceren met andere hiermee compatibele apparaten. De connectiviteit van de S1-AT5NM10E bevat oa 2 USB 3.0- poorten en 4 USB 2.0-poorten, zodat u al uw apparatuur moeiteloos kunt aansluiten. Het is ook mogelijk om bijvoorbeeld een Blu-ray-speler aan te sluiten zodat je via de HDMI-poort kunt genieten van HD-beelden! Een bijzonder complete barebone, de ideale manier om ruimte en energie te sparen.

Dit topic is bedoeld om over de Asus S1-AT5NM10E te praten.

Inhoudsopgave
Specificaties
CPUIntel® Atom™ D525 (onboard) Processor Socket 775
ChipsetBuilt-In Chipset :
Intel® NM10 Express Chipset
Memory2 x SO-DIMM Single Channel DDR3 800 MHz.
Support MAX 4GB.
Expansion Slots1 x Mini PCI-e x1 (WIFI/BT card)
GraphicIntegrated NVIDA ION II GT218
Support Microsoft DirectX 10
SATA2 x SATA II (3.0 Gb/s)
Optical Drive16 x DVD-RW
NetworkingRealtek RTL8111E
10/100/1000 Mbps
WiFi 802.1 1 (b/g/n)
Infrared Rays
Bluetooth
AudioRealtek ALC887
Azalia 8 channel
Dimensions267 x 196.6 x 68.3 mm (WxDxH)
Drive Bays1 x 3.5"
1 x Slim Type ODD
Front I/O Ports1 x Microphone
1 x Headphone
2 x USB 3.0
1 x IEEE 1394
1 x CIR
1 x 3 -in-1 Card Reader
Back I/O Ports1 x D-Sub
4 x USB 2.0
1 x RJ45 Lan
1 x HDMI
1 x 8 -Channel Audio I/O
1 x DC-In
Power Supply65 W AC adapter W AC adapter
OS SupportWindows 7
Windows XP
Noise LevelIdel : 28 dB
CertificatesEMI : CE/C-TICK/VCCI
Safety : CE/CB
SoftwareASUS AI manager
ASUS CrashFree BIOS 3
ASUS DriveClone Pro 7
ASUS EZ Flash
PC Cillin AntiVirus trial version
ASUS Q-Fan
ASUS Express Gate
- ASUS MyLogo 2

Terug naar de inhoudsopgave

Ondersteunde geheugenmodules
Afbeeldingslocatie: http://www.ivarwaleveld.nl/tweakers.net/Geheugen_QVL_thumb.jpg

Werkt je geheugen module niet lees dan dit topic of deze review voor een oplossing!

Links
Asus website

Pricewatch
1Asus S1-AT5NM10E€ 184,66€ 184,66

Youtube
Asus S1-AT5NM10E- first look
YouTube: Asus Barebone d525 NG Ion (S1-at5nm10e) - P1

Asus S1-AT5NM10E- Installing RAM, HDD and SPDIF OUT Coax
YouTube: Asus Barebone d525 NG Ion (S1-at5nm10e) - P2

Asus S1-AT5NM10E- Showing off Win7 64bit + XBMC.
YouTube: Asus Barebone d525 NG Ion (S1-at5nm10e) - P3

Changelog
Pre: Topic opgezet door terrorvogel :*)
25-03-2011: Geheugen QVL, Links & Pricewatch toegevoegd

[ Voor 15% gewijzigd door KaleBatzZ op 02-04-2011 13:14 ]

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
***gereserveerd***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Ah, een echte topicstart :P

Anyway, is die DVD speler eigenlijk eenvoudig te vervangen voor een blu-ray speler? Zijn blu-ray spelers er in slim formaat :?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-05 08:52
Kun je nu ook deze barebone kopen, wat geheugen erbij en dan XBMC live op een USB stick zetten en de videobestanden vanaf je NAS streamen? Of is het dan toch beter een kleine HDD of SSD erbij te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
beany schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:40:
Ah, een echte topicstart :P

Anyway, is die DVD speler eigenlijk eenvoudig te vervangen voor een blu-ray speler? Zijn blu-ray spelers er in slim formaat :?
8)7 |:( :z :? :X Zie nu pas dat jij er ook 1 hebt gemaakt... Excuses! (Zullen we samen er 1 maken?)

Volgens mij zit hier wel wat tussen: Slimline Blu-ray
Of hier
xburchartz schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:54:
Kun je nu ook deze barebone kopen, wat geheugen erbij en dan XBMC live op een USB stick zetten en de videobestanden vanaf je NAS streamen? Of is het dan toch beter een kleine HDD of SSD erbij te nemen?
Ben ik erg benieuwd naar! Ondanks dat ik er zelf 2TB schijf inga zetten :)

[ Voor 8% gewijzigd door KaleBatzZ op 25-03-2011 16:05 . Reden: o.Oeps... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 12:28
Het is verstandig om bij de topicstart te vermelden dat deze barebone erg kieskeurig is welk geheugen je erin prikt. Je moet echt de lijst met supported geheugenmodules raadplegen, want met een verkeerd type geheugen, wil de barebone niet starten!
In de nieuwste bios schijnt de lijst met supported modules te zijn uitgebreid, maar als je een barebone krijgt met een oudere bios, kan je natuurlijk niet flashen naar de nieuwe bios, zonder een geheugenmodule uit de "oude" lijst.
Zie deze reviewen de reacties daarbij.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Mr_Blobby schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:36:
Het is verstandig om bij de topicstart te vermelden dat deze barebone erg kieskeurig is welk geheugen je erin prikt. Je moet echt de lijst met supported geheugenmodules raadplegen, want met een verkeerd type geheugen, wil de barebone niet starten!
In de nieuwste bios schijnt de lijst met supported modules te zijn uitgebreid, maar als je een barebone krijgt met een oudere bios, kan je natuurlijk niet flashen naar de nieuwe bios, zonder een geheugenmodule uit de "oude" lijst.
Dank u! Zal het aanpassen.

Edit:
Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
volgens mij zit er ook een aansluiting voor spdif op alleen zou je een verloop/adapter voor spdif moeten kopen op bijvoorbeeld ebay =]

[ Voor 3% gewijzigd door Proxx op 26-03-2011 02:15 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 07:13

Fjeze

AllesPerfect!

Ook ik wilde deze bestellen, echter kan ik voor EUR 240,- ook een systeem samenstellen met het nieuwe AMD Zacato platform incl. 2GB geheugen en 2TB harde schijf.
Waarom dan kiezen voor deze (duurdere) Asus?
Wat zijn de voordelen t.o.v. het nieuwe Zacato platform wat volgens mij sneller is en HD audio kan Bitstreamen?

Onderdelen:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI E350IA-E45€ 108,45€ 108,45
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 68,43€ 68,43
1Compucase 8K01€ 44,20€ 44,20
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 19,-€ 19,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 240,08

Alvast bedankt

[ Voor 72% gewijzigd door Fjeze op 26-03-2011 15:12 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Hmm ik wilde eerst de Xtreamer kopen maar dit ding lijkt me een betere deal.
Wel jammer van het gebrek aan spdif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ook ik wilde eerst voor een Xtreamer Ultra gaan, maar dat werd een te duur grapje. Er bleven maar kosten bijkomen en uiteindelijk was het beestje bijna dubbel zo duur. Bovendien voldoet de Asus aan al mijn eisen en is de Ultra eigenlijk overkill. Ik ben dan ook van plan de Asus aan te schaffen na mijn tentamens. Hopenlijk is de prijs dan nog wat verder gezakt en voor m'n tentamens heb ik er toch de tijd niet voor ;)

Ik wil MediaPortal gaan draaien icm Windows 7. Het enige waar ik nog mee in de maag zit is de remote. Ik weet gewoon niet welke remote ik moet kopen die out-of-the-box compatible is met MediaPortal....

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-05 19:57
Volgens mij is daar altijd wel een oplossing voor. (in combinatie met intelliremote of eventghost) Ik val ook in deze categorie, Xtreamer toch zeker wat te duur geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Wat mijn niet 100% duidelijk is is of deze ook geluid over HDMI ondersteunt, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Fjeze schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:11:
Ook ik wilde deze bestellen, echter kan ik voor EUR 240,- ook een systeem samenstellen met het nieuwe AMD Zacato platform incl. 2GB geheugen en 2TB harde schijf.
Wat zijn de voordelen t.o.v. het nieuwe Zacato platform wat volgens mij sneller is en HD audio kan
De Asus heeft een front infrarood receiver wat uitermate makkelijk is icm remotes en ingebouwde WiFi.
Aan de andere kant heeft het MSI board normaal DDR3 geheugen terwijl de Asus duurder SODIMM nodig heeft. Ook heeft het MSI board meer en snellere SATA poorten dan de ASUS en kun je er later nog een andere VGA kaart inzetten.

Ik heb even wat onderzoek voor je gedaan en over het algemeen wordt er gezegd dat er vrij weinig verschil is tussen beide platformen.
Uit benchmarks blijkt dat de ION vaker wint, maar men kiest toch voor de AMD aangezien deze DX11 ondersteund..
Om eerlijk te zijn wordt ik er ook niet meer wijs uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/amd-e-350/table3.png

Afbeeldingslocatie: http://www.ehomeupgrade.com/wp-content/uploads/amd_e-350_vs_intel_d525_with_ion_benchmarks.jpg

http://www.xbitlabs.com/a.../display/amd-e-350_5.html
http://www.ehomeupgrade.c...tel-atom-d525-with-ion-2/
http://computersight.com/...l-atom-d525-with-ion-two/
http://www.avforums.com/f...n-vs-amd-zacate-e350.html

Iemand anders die hier nog wat licht op zou kunnen/willen schijnen ?
joris1989 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:30:
Volgens mij is daar altijd wel een oplossing voor. (in combinatie met intelliremote of eventghost) Ik val ook in deze categorie, Xtreamer toch zeker wat te duur geworden.
Daar wil ik dus liever niet aan beginnen, aangezien ik mijn Terratec Remote niet werkend heb kunnen krijgen via eventghost...

[ Voor 12% gewijzigd door Freekers op 27-03-2011 11:34 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
http://hothardware.com/Reviews/AMD-Zacate-E350-Processor-Performance-Preview/?page=1
Hier blijkt uit dat de AMD e-350 over het algemeen beter presteert dan de Intel Atom D525 + ION2.
Behalve met games dan, maar met mijn htpc hoef ik echt niet te gamen.

Mijn mening is dat de AMD e-350 serie niet veel verschilt van de Intel Atom d525 serie. Het zijn geduchte tegenstanders.

Verder is Asus E35M1-I DELUXE ook een interessante mobo. Passief gekoeld dus minder herrie :)
De MSI E350IA-E45 schijnt overigens ook erg stil te zijn hoor. Maar Asus heeft weer het voordeel dat er bluetooth ingebouwd zit.

Edit:

Hier nog een artikel waarin de e-350 de d525 verslaat.
Vooral het video gedeelte vind ik interessant aangezien dat nogal voor de htpc van belang is.

[ Voor 20% gewijzigd door KaleBatzZ op 27-03-2011 13:15 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Interessant plankje, maar hoe is de videoversnelling binnen XBMC?

edit: De test die je aanhaalt heeft een Intel IGP, dat maakt nogal verschil met de Nvidia ION aangezien de laatste veel betere hardwareversnelling heeft.

[ Voor 54% gewijzigd door mace op 27-03-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
mace schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:03:
Interessant plankje, maar hoe is de videoversnelling binnen XBMC?

edit: De test die je aanhaalt heeft een Intel IGP, dat maakt nogal verschil met de Nvidia ION aangezien de laatste veel betere hardwareversnelling heeft.
Je bedoeld dat de E350 serie een ingebouwde AMD® Radeon HD 6310 heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door KaleBatzZ op 27-03-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 14:57
mace schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:31:
Wat mijn niet 100% duidelijk is is of deze ook geluid over HDMI ondersteunt, weet iemand dat?
Hij ondersteunt audio over HDMI. In ieder geval met de Sony NX710.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

terrorvogel schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:20:
[...]

Je bedoeld dat de E350 serie een ingebouwde AMD® Radeon HD 6310 heeft?
Ja, met UVD3 videoversnelling, terwijl de geteste Atom plank een Intel videochip heeft, welke behoorlijk onderdoet voor de Nvidia chip die in de ION bordjes zit. (Zoals de Asus waar dit topic over gaat) .

Het is in die zin appels met peren vergelijken. Een test tussen deze Asus en "jouw" AMD zou interessanter zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 27-03-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad een erg interessant plankje. WiFi onboard, Passief gekoeld.. wat wil je nog meer ?
ronaldvs schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:25:
Hij ondersteunt audio over HDMI. In ieder geval met de Sony NX710.
Audio over HDMI zou inderdaad geen probleem mogen zijn. Meestal wel even apart instellen in de bijgeleverde Realtek Audio Software suite oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
mace schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:27:
[...]

Ja, met UVD3 videoversnelling, terwijl de geteste Atom plank een Intel videochip heeft, welke behoorlijk onderdoet voor de Nvidia chip die in de ION bordjes zit. (Zoals de Asus waar dit topic over gaat) .

Het is in die zin appels met peren vergelijken. Een test tussen deze Asus en "jouw" AMD zou interessanter zijn.
Aha op die manier! Ja dat is indd geen eerlijke strijd... Had ik niet op gelet.
Maar een test tussen de Asus en "mijn" AMD zou indd een mooie vergelijking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

terrorvogel schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:43:
[...]

Aha op die manier! Ja dat is indd geen eerlijke strijd... Had ik niet op gelet.
Maar een test tussen de Asus en "mijn" AMD zou indd een mooie vergelijking zijn.
De eerste test die je aanhaalt van Hothardware is toch wel de juiste vergelijking of snap ik het nu eventjes niet ?

Deze al gezien ?
http://www.anandtech.com/...pplants-ion-for-miniitx/3

http://hothardware.com/Re...byte-E350s-Tested/?page=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Freekers schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:04:
De eerste test die je aanhaalt van Hothardware is toch wel de juiste vergelijking of snap ik het nu eventjes niet ?
De eerste test is indd naar mijn weten wel de juiste vergelijking.
Ga ik nu even lezen :)
Edit: Hieruit blijkt weer dat het prima plankjes zijn!

Toch ben ik benieuwd naar een goede review van de Asus...

[ Voor 8% gewijzigd door KaleBatzZ op 27-03-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Plus dat het Fusion bord met AMD/Ati HD audio (DTS-HD, True-HD) kan bitstreamen.
Dit ondersteund mij reciever ook dus dat is weer een plus punt.

Gamen zal ik echt never gaan doen op dit systeem. Het gaat alleen gebruikt worden als HTPC met XBMC of Mediaportal (hier ben ik nog niet helemaal uit). Boxee is in ieder geval afgevallen met de huidige interface, veel te veel gericht op social video gedoe.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-04-2022
Fjeze schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:37:
Plus dat het Fusion bord met AMD/Ati HD audio (DTS-HD, True-HD) kan bitstreamen.
Dit ondersteund mij reciever ook dus dat is weer een plus punt.

Gamen zal ik echt never gaan doen op dit systeem. Het gaat alleen gebruikt worden als HTPC met XBMC of Mediaportal (hier ben ik nog niet helemaal uit). Boxee is in ieder geval afgevallen met de huidige interface, veel te veel gericht op social video gedoe.
Dat systeem van jou spreekt mij ook meer aan. Denk ook dat ik daarvoor ga, hoewel ik eerst echt voor de Asus wilde gaan. Dit lijkt me perfect voor mijn wensen: 1080p vlekkeloos af kunnen spelen/streamen, muziek en af en toe een spelletje (iets met emulatoren via XBMC). Overall lijkt me dit systeem toch nét even iets beter als de Asus, en dat voor ongeveer hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Mr.Myst schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:55:
[...]

Dat systeem van jou spreekt mij ook meer aan. Denk ook dat ik daarvoor ga, hoewel ik eerst echt voor de Asus wilde gaan. Dit lijkt me perfect voor mijn wensen: 1080p vlekkeloos af kunnen spelen/streamen, muziek en af en toe een spelletje (iets met emulatoren via XBMC). Overall lijkt me dit systeem toch nét even iets beter als de Asus, en dat voor ongeveer hetzelfde geld.
Ik had de Asus ook al besteld, erg mooi systeem!
Echter is het systeem wat ik nu wil bestellen gewoon geodkoper, sneller en zuiniger en heb ik er meteen een 2TB harde schijf in zitten.
En nog ruimte om eventueel een kleine SSD te installeren voor het besturingssysteem.
Maar ik ga eerst kijken en testen hoe het systeem zo werkt.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplehaze123
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2022
Ben vandaag gegaan voor de Asus. hij heeft alles wat ik nodig heb voor een xbmc media player, en hij kan gelukkig ook SPDIF met een los kabeltje ( kijk op ebay.com onder Asus spdif, 8US$ incl verzendkosten ) de connector zit hiervoor op het moederboard.

Belangrijkste was de integrated IR, bluetooth, en WIFI. het memory had ik al, nu alleen nog even een HD of SSD erin en dan moet het allemaal goed komen.

De DVD integrated werkt misschien wel voor de US DVD's die ik nog heb liggen, even uittesten.

ik laat weten hoe het bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
purplehaze123 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:03:
Ben vandaag gegaan voor de Asus. hij heeft alles wat ik nodig heb voor een xbmc media player, en hij kan gelukkig ook SPDIF met een los kabeltje ( kijk op ebay.com onder Asus spdif, 8US$ incl verzendkosten ) de connector zit hiervoor op het moederboard.

Belangrijkste was de integrated IR, bluetooth, en WIFI. het memory had ik al, nu alleen nog even een HD of SSD erin en dan moet het allemaal goed komen.

De DVD integrated werkt misschien wel voor de US DVD's die ik nog heb liggen, even uittesten.

Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Wat ga je er op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplehaze123
XBMC met de live cd als een start, misschien later vanaf SSD.
Had hiervoor een Boxee box, maar dat beviel me niet ( mooie interface, maar teveel naar online content gefocust )
M'n films staan op een Qnap 439 NAS, gebruik op dit moment en wirelss setup, maar ga naar bekabeld tussen NAS en de Asus machine, dan heb ik in ieder geval geen problemen met netwerk doorvoer van 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 07:43
Ik heb 't gewoon geklust met een kabeltje dat kwam bij de 2.5" harde schijf houder, een kroonsteentje en een afgeknipt tulp kabeltje. Beetje houtje-touwtje, maar het werkt.

Zo'n drie weken geleden heb ik de Asus nu in huis en ben erg tevreden. Helaas is er bij bijv. xbmcfreaks niet een distro die direct werkt met de remote. Echter na eerst de drivers op de manier zoals hier beschreven is te downloaden http://wiki.xbmc.org/inde..._XBMC_on_Asus_S1-AT5NM10E en met deze methode http://doityourselfhtpc.c...-ht-remote-and-xbmc-live/ (opnieuw als je de xbmcfreak disto hebt zoals ik) de lirc drivers te herinstalleren.

1080p materiaal wordt netjes gespeeld zonder gestotter vanaf de NAS en de Aeon skin werkt goed.
Qua uiterlijk is de kast ook minder lelijk als op de foto, is kleiner en past netjes onder de Samsung decoder (DCB-B270R). DVD regios doen er overigens niet meer toe op XBMC Live ;)

Van de week maar eens de nieuwe linux kernel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplehaze123
bedankt mdev ! , dat scheelt me weer wat zoeken :) , en dat van de DVD regios is helemaal mooi ...

( ik had een bluray speler gekocht een tijdje geleden, en al m'n US dvd's blokkeerden op de regio coding.. , ik had mijn oude regio vrije dvd speler nog wel, maar ik wilde juis wat minder doosjes ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:41
Mr_Blobby schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:36:
Ik mag toch hopen dat de barebones die nu worden uitgeleverd wel om kunnen gaan met meer geheugen, doordat ze zijn geupdate naar een nieuwere bios?
Die shopreview is van begin januari namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
bas-r schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:09:
[...]

Ik mag toch hopen dat de barebones die nu worden uitgeleverd wel om kunnen gaan met meer geheugen, doordat ze zijn geupdate naar een nieuwere bios?
Die shopreview is van begin januari namelijk.
De mijne was iig geleverd met de laatste bios update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
mdev schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:45:
[...]

De mijne was iig geleverd met de laatste bios update.
Ik kan bevestigen dat ook de mijne die begin maart is geleverd al voorzien was van de laatste BIOS (0401). Het is wel belangrijk dat het geheugen goed wordt vastgedrukt. Dit lijkt wat gevoeliger te zijn dan bij andere moederborden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Laatst online: 24-03 17:07
mdev of ronaldvs of iemand anders,
Waar hebben jullie m gekocht? Ik wil namelijk wel graag bijna zeker weten dat ik de nieuwe bios er op heb, want ik werd een beetje zenuwachtig van die review hier op tweakers als je de oude bios hebt. En welk type ram gebruiken jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anders vraag je toch aan de shop of ze even willen kijken of de laaste bios er wel opstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Laatst online: 24-03 17:07
mace schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:43:
Anders vraag je toch aan de shop of ze even willen kijken of de laaste bios er wel opstaat?
Wellicht ook een optie, maar ik kan het niet persoonlijk in een winkel vragen. Ik vraag me af of ze bij een webwinkel zin hebben om hem uit de verpakking te halen, aan te sluiten en te kijken welke bios er op staat. Vandaar dat ik het even zo probeer. Daarnaast weet ik dan ook zeker welk ram werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Zänker schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:22:
Waar hebben jullie m gekocht? Ik wil namelijk wel graag bijna zeker weten dat ik de nieuwe bios er op heb, want ik werd een beetje zenuwachtig van die review hier op tweakers als je de oude bios hebt. En welk type ram gebruiken jullie dan?
Komplett.nl, toen het ding in de aanbieding was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
mdev schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:10:
[...]

Komplett.nl, toen het ding in de aanbieding was
En heb je bij komplett ook het geheugen gekocht, en zo ja... welke precies?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplehaze123
heb m'n Asus ook binnen, bij Afuture gekocht, en deze heeft ook laatste bios.

Heb XBMC live geinstalleerd op de HD, en ben nu bezig met de remote control ( Harmony One ) , wat ik meteen aan de gang kreeg met de settings uit de HowTo die hierboven is vermeld door mdev.

Audio heb ik nog niet aan de gang, ga daar nu mee bezig. Machine is stil genoeg, je kunt de fans horen in een stille kamer, maar zeker niet storend. ( Alleen bij booten van de Asus gaan ze even op full speed, maar dat duurt maar een paar seconden. )

ik ben nog aan het kijken hoe ik de remote automatisch in een scriptje kan activeren, nu doe ik nog een ssh sessie , en geef dan "sudo dpkg-reconfigure lirc" in waarna het werkt. ( na een reboot van de machine moet dit iedere keer ) kan ik dit ergens in een rc file zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplehaze123
btw, met betrekking to Ram, ik had nog 2 bankjes liggen van 1 GB ddr3, weet geeneens welk merk, maar dat werkte meteen zonder enig probleem. Ik denk dat met de nieuwere bios dit niet meer zo kritisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
Zänker schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:22:
Komplett voor mij. En heb er 2GBCorsair - SODIMM 2GB 1066MHz PC3-8500 DDR3 - 204 pin - CL7 geheugen bij gekocht.

[ Voor 6% gewijzigd door ronaldvs op 01-04-2011 20:02 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Okay en die werkt dus? Ik durfde het niet aan omdat dat ram niet op de QVL staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplehaze123
Latest update, heb XBMC up and running, met sound & harmony one control.

de Howto heeft me veel tijd bespaard, nu eerst even een filmpje kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
beany schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:11:
[...]

En heb je bij komplett ook het geheugen gekocht, en zo ja... welke precies?
In mijn geval, Kingston Valueram van de Mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Even aandacht op regel:
Via de HDMI-poort is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een Blu-ray-speler aan te sluiten en te genieten van HD-beelden!
Kijk, als je dit goed leest denk je dat HDMI van die apparaat een INPUT HDMI is. Nu apparaat maar 1 HDMI heeft moet ik ook weer vragen: waar sluit je de TV aan? Externe BR speler in het apparaat prikken via HDMI, en dan? Dat is doodlopende weg!

Precies, de zin klopt niet helemaal. Het moet anders formuleren zo beetje op deze manier:
Het is ook mogelijk om bijvoorbeeld een Blu-ray-speler aan te sluiten zodat je via de HDMI-poort kunt genieten van HD-beelden!
Dit leest veel beter en logischer qua techniek. Je bouwt BR speler in het apparaat zodat Full HD beelden uit de HDMI mogelijk wordt. Een TV kan dan aangesloten worden via HDMI.
Snappie? Goede zinsopbouw zorgt ervoor dat alles klopt. De zin erboven draait alles om z'n kop en klopt duidelijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
MrDummy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 12:50:
Even aandacht op regel:

Kijk, als je dit goed leest denk je dat HDMI van die apparaat een INPUT HDMI is. Nu apparaat maar 1 HDMI heeft moet ik ook weer vragen: waar sluit je de TV aan? Externe BR speler in het apparaat prikken via HDMI, en dan? Dat is doodlopende weg!

Precies, de zin klopt niet helemaal. Het moet anders formuleren zo beetje op deze manier:

Dit leest veel beter en logischer qua techniek. Je bouwt BR speler in het apparaat zodat Full HD beelden uit de HDMI mogelijk wordt. Een TV kan dan aangesloten worden via HDMI.
Snappie? Goede zinsopbouw zorgt ervoor dat alles klopt. De zin erboven draait alles om z'n kop en klopt duidelijk niet meer.
Dank je wel. Zal het aanpassen. Je hebt volkomen gelijk! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
mace schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:22:
Okay en die werkt dus? Ik durfde het niet aan omdat dat ram niet op de QVL staat.
Dit geheugen werkte prima. Zorg er wel voor dat je het goed aandrukt. Dat brak mij op de eerste keer.....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 19:33
Heeft iemand al de infrarood poort werkend gekregen? Werkt deze gewoon met normale MCE-remote? Ik had nog een radiografische MCE-remote, maar die werkt erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-04 08:55
Fjeze schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:11:
Wat zijn de voordelen t.o.v. het nieuwe Zacato platform wat volgens mij sneller is en HD audio kan Bitstreamen?

Onderdelen:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI E350IA-E45€ 108,45€ 108,45
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 68,43€ 68,43
1Compucase 8K01€ 44,20€ 44,20
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 19,-€ 19,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 240,08

Alvast bedankt
Volgens mij gaat dit niet lekker werken met XBMC live of onder wat voor linux dan ook, dus ben je gewezen op Windows. Best jammer aangezien ik er gelijk een PC gevoel van krijg. Ik ben zelf wel fan van windows hoor, maar zo'n apparaatje onder de TV moet gewoon direct opstarten in een mediaprogramma vind ik.

Intussen bedenk ik me dat het misschien helemaal geen gek idee is om zo veel mogelijk windows processen uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

justin_ti schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:51:
[...]

Volgens mij gaat dit niet lekker werken met XBMC live of onder wat voor linux dan ook, dus ben je gewezen op Windows. Best jammer aangezien ik er gelijk een PC gevoel van krijg. Ik ben zelf wel fan van windows hoor, maar zo'n apparaatje onder de TV moet gewoon direct opstarten in een mediaprogramma vind ik.

Intussen bedenk ik me dat het misschien helemaal geen gek idee is om zo veel mogelijk windows processen uit te schakelen.
Wat zou ik allemaal uit kunnen schakelen? Ik heb XBMC nu draaien onder windows 7, wil hem nog wel in XBMC op laten starten.
Ik vind Windows 7 wel prettig omdat ik er ook spotlite en SABnzb op wil draaien.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Fjeze schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:57:
Wat zou ik allemaal uit kunnen schakelen? Ik heb XBMC nu draaien onder windows 7, wil hem nog wel in XBMC op laten starten.
Ik vind Windows 7 wel prettig omdat ik er ook spotlite en SABnzb op wil draaien.
Misschien heb je hier en hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-04 08:55
Je kunt in der daad heel veel services en componenten uitschakelen. SABnzbd werkt ook op XBMC Live. Spotlite niet, dat is dan wel weer jammer. Wat ik zelf doe is Spotnet draaien vanaf mijn laptop en standaard de NZB's opslaan in een gedeelde map genaamd 'nzb' op mijn server. Die map wordt automatisch in de gaten gehouden door SAB en zo pakt hij dus downloads op.

Die link die terrorvogel geeft is wel goed, vooral bij de tweede kun je zien hoe je windows helemaal kaal kunt strippen. De tweaked config zal waarschijnlijk goed zijn voor een XBMC mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:07
Fjeze schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:57:
[...]

zoek eens op spotweb.. webbased spotlite/spotnet. kan dan prima op de xbmclive draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:54
ik zit dankzij dit topic nu sterk te twijfelen over deze asus ipv de xstreamer ultra. ik vraag me alleen af, wat is de snelste opstarttijd die je kunt krijgen? windows/linux opstarten weet ik zo ongeveer wel, maar hoe zit dat met xbmc live? (ik draai xbmc nu gewoon op linux, maar dat is op een normale desktop)

weet iemand het stroomverbruik van deze asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Als je hem rap wilt laten booten kan ik OpenELEC aanraden, deze is echt bare-bones.
http://www.openelec.tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:54
ik snap het even niet meer. in het begin van dit topic worden een aantal andere moederborden aangehaald. voor mij is het belangrijk dat dit systeem zuinig is en kan dienen als NAS en HTPC in 1. ik weet niet of IR echt belangrijk is, want een afstandsbediening kan ook via WIFI of BT, wat ik betere verbindingen vind.

die tests op hothardware zijn in zoverre interessant dat de AMD's een stuk zuiniger zijn dan de ION. Nu wordt er in die test gesproken over de Zotac Zbox AD03, maar weet iemand of en waar dat ding te koop is tegen welke prijs?
Of is het dan toch beter/goedkoper om dit moederbord zelf ergens in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplehaze123
Ik denk dat je keuze vooral een kwestie van smaak wordt. een paar watt verschil in verbruik zal denk ik niet de doorslag gaan geven. Features misschien wel. Een NAS is iets heel anders als een HTPC, maar je kunt een soort hybride maken die een beetje van allebei doet. Meestal is een NAS een systeem dat een op Raid gebaseerd disk subsysteem gebruikt, om disk uitval op de kunnen vangen, dit kan zelfbouw zijn, of een commercieel systeem van bijvoorbeeld Qnap of Synology ( er zijn er nog veel meer ). Bij een HTPC denk ik vooral aan streaming video en misschien ook opnemen (PVR ). Als je naar de Asus of Zotac kijkt zijn dit vooral kleine systemen die gebruikt worden voor streaming/playback van video en audio, en veel mensen gebruiken dan XBMC of Openelec als toepassing. Je kunt een harddisk of ssd plaatsen, en die benaderen over het netwerk ( dus NAS, maar op een beperkte manier, zorg voor een backup ). btw, IR is wel handig denk ik.. ik gebruik een harmony one als remote voor alles in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 13:44
Ik heb gezorgd dat infrarood meteen werkt met Openelec. Het systeem start nu vanaf de BIOS in ongeveer 26 seconden op met een Intel SSD.

Zie: http://www.openelec.tv/fo...asus-s1-at5nm10e-infrared

[ Voor 21% gewijzigd door Gajescheren op 16-04-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben uiteindelijk na veel wikken en wegen ook maar voor deze Barebone gegaan ipv een eigen brouwsel.
Reden is dat deze mooi compact is en reeds voorzien van alle gemakken (wireless, dvd loopwerk, ir ontvanger e.d.). Qua prijs scheelt het ook vrij weinig als je een eigen HTPC samensteld met de E-350 ipv met deze Atom CPU, dus in principe is het net zo lang als het breed is ;)
Als het goed is komt hij Dinsdag binnen. Hoop jullie tegen woensdag/donderdag mijn eerste ervaringen te kunnen mededelen.
Ik ben van plan Windows 7 icm MediaPortal erop te runnen.

EDIT: OpenElec ziet er erg interessant uit. Bedankt voor de tip, mace ! Indien ik mijn Ansyee E30 DVB-T icm Digitenne ermee aan de praat krijg, zie ik geen reden om MediaPortal te gaan runnen. I'll keep you up to date !

@Gajescheren: Nice going !

[ Voor 23% gewijzigd door Freekers op 16-04-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
@ Freekers
Ben zeer benieuwd naar je ervaring met de Anysee icm deze barebone. Sta al tijden te trappelen om m'n decoder de deur uit te schoppen, maar durf niet zomaar een tuner te kopen.

Heeft iemand eventueel al de afstandsbediening werkend gekregen in Maverick?

Slightly off-topic:

Ik heb overigens Airtunes werkend gekregen in XBMC Live (om van iTunes audio naar XBMC te streamen)!
Hier even de shairport files downloaden [link]https://github.com/albertz/shairport[/link]
sudo apt-get install pkg-config
tar zxvf albertz-shairport-c4987fb.tar.gz
cd albertz-shairport-c4987fb/

% Voor Lucid
sudo apt-get install libssl-dev libcrypt-openssl-rsa-perl libao-common libao2 libio-socket-inet6-perl libwww-perl avahi-utils

% Voor Maverick
sudo apt-get install libssl-dev libcrypt-openssl-rsa-perl libao-common libao-dev libio-socket-inet6-perl libwww-perl avahi-utils

sudo perl -MCPAN -e 'install Crypt::OpenSSL::RSA'
sudo perl -MCPAN -e 'install HTTP::Message'
sudo perl -MCPAN -e 'install IO::Socket::INET6'
make
sudo service avahi-daemon start
perl shairport.pl
(Van XBMCFREAK gedeeltelijk)

En ene Bart van XBMCFREEK raadde het volgende aan om shairport als Daemon te laten draaien
- Ik heb de bestanden “shairport.pl” en “hairtunes” in de map /opt/shairport gezet.
- Verander line 20 van bestand “shairport.init.sample”
- DAEMON=”/opt/shairport/shairport.pl”
- Kopieer het bestand shairport.init.sample naar “/etc/init.d/shairport”
- Voer het volgende commando uit: “update-rc.d shairport defaults”
- Reboot je XBMC of start de service met “service airplayer start”
Werkt voor mij, mocht het niet werken, kijk dan eerst of het wel werkt door handmatig te starten met “perl /opt/shairport/shairport.pl”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Er kan in principe toch maar 1 normaal formaat harddisk in deze behuizing toch? Of zouden er twee ingepropt kunnen worden? Er zitten iig wel twee aansluitingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Mr_gadget schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:08:
Er kan in principe toch maar 1 normaal formaat harddisk in deze behuizing toch? Of zouden er twee ingepropt kunnen worden? Er zitten iig wel twee aansluitingen op.
Klopt, maar aan de tweede aansluiting zit de DVD drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

mdev schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:54:
@ Freekers
Ben zeer benieuwd naar je ervaring met de Anysee icm deze barebone. Sta al tijden te trappelen om m'n decoder de deur uit te schoppen, maar durf niet zomaar een tuner te kopen.
De Asus is nog niet binnen (komt morgen als het goed is), maar ik heb de Anysee met m'n Digitenne abonnement wel al werkend gekregen op mijn desktop icm MediaPortal. Ook de gecodeerde kanalen doen het, dankzij ACAMD v.0.6.2.0 en MDAPIFilter, dus ik denk dat het ook wel zal werken op de Asus.

De beeld kwaliteit valt me wel ietwat tegen. Ben momenteel aan het experimenteren met post processing van de ffdshow raw video filter, maar het wordt er nog niet echt beter op.

Overigens is de Anysee icm een smartcard een no-go op linux en dus OpenElec. De ingebouwde smartcardreader van de Anysee wordt niet ondersteund onder Linux:
http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Anysee_E30
De SDK van de Anysee is namelijk alleen maar beschikbaar voor Windows. Het porten daarvan is tot op heden nog niemand gelukt en Anysee wil niet meewerken aan een driverrelease voor Linux.

OpenElec gaat hem dus niet worden voor mij. Gewoon Windows 7 icm MediaPortal dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 18-04-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Freekers schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:55:
[...]
Overigens is de Anysee icm een smartcard een no-go op linux en dus OpenElec. De ingebouwde smartcardreader van de Anysee wordt niet ondersteund onder Linux:
http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Anysee_E30
De SDK van de Anysee is namelijk alleen maar beschikbaar voor Windows. Het porten daarvan is tot op heden nog niemand gelukt en Anysee wil niet meewerken aan een driverrelease voor Linux.
Ah ok, dat wist ik niet. Ben zeer tevreden met XBMC Live dus dan wordt het eerder TV Headend uitproberen. Daar kun je ook een kaartlezer combineren met een DVB-C kaart zonder CAM (TV Headend schijnt een soft CAM te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

mdev schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:09:
Ah ok, dat wist ik niet. Ben zeer tevreden met XBMC Live dus dan wordt het eerder TV Headend uitproberen. Daar kun je ook een kaartlezer combineren met een DVB-C kaart zonder CAM (TV Headend schijnt een soft CAM te hebben)
Dat kan inderdaad ook werken, maar ik wil geen gebruik maken van een losse aparte cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Ik heb een hele tijd gedraaid met XBMC Live i.c.m. een CT-3650 tuner en losse kaartlezer + TVHeadend.
In principe werkte dit goed, maar je mist een hoop functies die een losse harddisk recorder heeft zoals pauzeren en radio luisteren.

Verder zit je gebonden aan de Confluence skin omdat daar een PVR extensie voor is waarmee je een EPG krijgt. Zelf ben ik helemaal weg van de Aeon MQ2 skin en ik heb onder andere daarom sinds kort weer een losse harddisk recoder (Humax iHDR-5200c) in gebruik.

Je kunt wel gebruik maken van een andere skin in combinatie met TVHeadend, maar dan krijg je alleen een lijst van kanalen en kun je geen opnames plannen vanuit XBMC.

Het grote voordeel van TVHeadend is dat je via een webpagina opnames kan plannen. Dat kan handig zijn voor buiten de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Gajescheren schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:40:
Ik heb een hele tijd gedraaid met XBMC Live i.c.m. een CT-3650 tuner en losse kaartlezer + TVHeadend.
In principe werkte dit goed, maar je mist een hoop functies die een losse harddisk recorder heeft zoals pauzeren en radio luisteren.
Ah, dat is goed om te weten. En dat draaide je op deze box, of een andere Atom/ION2 combo? Heb je toevallig ook HD content ermee afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben nu enkele dagen in bezit van deze barebone en ik ben over het algemeen wel tevreden erover.
Het inbouwen van de HDD en RAM was wel even wat pielen, maar is uiteindelijk toch gelukt. De fans hoor je niet (alleen tijdens boot 2-3 seconden) en de processorkracht is (ruim) genoeg voor full-hd materiaal af te spelen. Ook in combinatie met DVB-T van Digitenne loopt alles soepel. Echter, als je teveel post processing filters toevoegt om het beeld beter te maken, schiet de CPU-load wel richting de 90% en houdt hij het niet meer zo goed bij. Maar goed, dat is ook alleen als ik de resize optie aanzet in ffdshow raw video filter, voor de rest loopt het beeld wel vloeiend bij een cpu load van ~20%.

Ongerelateerd aan de barebone zelf, maar maar aan MediaPortal: Wat is de TV server van MediaPortal toch ontzettend buggy ! Als je te snel of te vaak zapt, crasht ie. Ook op de meest rare momenten crasht de TV server (gewoon als je zit te kijken). Ik kijk dit nog even aan, anders moet ik iets anders gaan verzinnen.
Heb gezien dat binnenkort de beta van MediaPortal 1.2 uitkomt, die anders maar eens proberen.
Ook het booten van MediaPortal duurt lang. Langer dan het booten van Windows 7 !

@Gajescheren: Weet je toevallig of MDAPIFilter en ACAMD compatible is met XBMC ? Zo niet houdt het al op, aangezien ik anders geen Digitenne kan kijken via XBMC. ACAMD is overigens Windows only (net als MDAPIFIlter dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
mdev schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:47:
[...]

Ah, dat is goed om te weten. En dat draaide je op deze box, of een andere Atom/ION2 combo? Heb je toevallig ook HD content ermee afgespeeld?
Ik draaide eerst met een Asrock ION330 en daarna met dit systeem. HD content was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Freekers schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 15:33:

@Gajescheren: Weet je toevallig of MDAPIFilter en ACAMD compatible is met XBMC ? Zo niet houdt het al op, aangezien ik anders geen Digitenne kan kijken via XBMC. ACAMD is overigens Windows only (net als MDAPIFIlter dacht ik).
Durf ik je niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Gajescheren schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:30:
[...]

Ik draaide eerst met een Asrock ION330 en daarna met dit systeem. HD content was geen probleem.
Mooi! Ik heb zojuist een Sundtek TV USB tuner besteld en een el-cheapo kaartlezer van een Chinese site. Ben benieuwd hoe de Asus ermee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

mdev schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:54:

Slightly off-topic:

Ik heb overigens Airtunes werkend gekregen in XBMC Live (om van iTunes audio naar XBMC te streamen)!
Hier even de shairport files downloaden [link]https://github.com/albertz/shairport[/link]
[...]
(Van XBMCFREAK gedeeltelijk)
Er is trouwens nu ook een c only versie van shairpoint beschikbaar. Ik ben aan het onderzoeken of ik deze kan opnemen in mijn volgende xbmcfreak live versie!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Erhnam schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:33:
[...]

Er is trouwens nu ook een c only versie van shairpoint beschikbaar. Ik ben aan het onderzoeken of ik deze kan opnemen in mijn volgende xbmcfreak live versie!
Dat is goed nieuws!
Weet je toevallig hoe ik de IR van deze box werkend kan krijgen op de Maverick livecd? De drivers die met Lucid werkten doen het niet met de Maverick build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 14:37

sds

Weet iemand of het mogelijk is om de beep uit te zetten als je 'm aanzet? (hij doet er 2, 1 POST, 1 geen keyboard aanwezig). Ik kan in de bios niets vinden, misschien is er ergens een kabeltje uit te halen of door te knippen?

edit:Mocht iemand geinteresseerd zijn, het is de zwarte "buzzer" waar AC-1205G op staat. Eenvoudig met een tangetje van het moederboard af te wrikken (waarbij je er natuurlijk wel rekening mee moet houden dat je dan helemaal geen beep error codes meer gaat krijgen).

[ Voor 37% gewijzigd door sds op 28-05-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-05 19:57
Ik heb een vraagje voor degene die hem hebben draaien,

hoe goed werkt hij in Windows 7? Daar ben ik wel benieuwd naar, aangezien ik hem dus ook voor downloaden en unrarren gebruik. Zou iemand daar iets over kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liam29
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik heb deze barbone recentelijk aangeschaft en ben over het algemeen wel tevreden.

Het probleem waar ik tegen aan loop is alleen dat "wake on pattern" niet lijkt te werken.
Ik heb namelijk een share aangemaakt op het systeem die ik vanaf mijn laptop wil kunnen benaderen. Als het systeem niet in slaap modus is (S3) werkt dit uiteraard prima. Maar als het systeem zich wel in slaap modus bevindt dan kan ik de share niet meer benaderen. Ik had graag gezien dat bij het benaderen van de share (of pingen, rdp-en of andere vorm van netwerkverkeer naar het systeem.), het systeem automagisch wakker zou worden en dat daarmee de share weer beschikbaar zou zijn (met eventuele kleine vertraging).

Ik heb hier al het nodige mee geexperimenteerd en het lukt mij maar op 2 manieren om het systeem wakker te maken, nl;
* met de powerbutton (waar ik trouwens het ledje uit gesloopt heb, het systeem staat onder m'n tv en dat felle geknipper tijdens standby wordt je helemaal gek van :P )
* Wake On Lan (WOL), met een magic pakket is het mij wel gelukt om via het netwerk het systeem wakker te maken (moest wel eerst iets in de bios aanpassen)

Nu is mijn vraag eigenlijk zou "wake on pattern" moeten werken zoals hierboven beschreven (of begrijp ik gewoon niet wat "wake on pattern" inhoudt?)

Het systeem draait overigens win7 pro 64-bit, 4GB geheugen en een WD 1TB harddisk
Een afstandsbediening heb ik overigens (nog) niet, maar ik verwacht dat hiermee het systeem ook prima wakker te maken is (hier is ook een speciale optie voor beschikbaar in het bios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 19:33
Zou iemand mij hier kunnen vertellen of de laatste bios-versie is geinstalleerd als ik deze via internet bestel? Ik las namelijk dat niet alle soorten geheugen van de QVL werkt, omdat de laatste bios niet was geinstalleerd. Is dit momenteel nog steeds een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Laatst online: 07-05 11:51

CodeIT

Code IT

Trestry schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:19:
Zou iemand mij hier kunnen vertellen of de laatste bios-versie is geinstalleerd als ik deze via internet bestel? Ik las namelijk dat niet alle soorten geheugen van de QVL werkt, omdat de laatste bios niet was geinstalleerd. Is dit momenteel nog steeds een probleem?
Ik zal vanavond even kijken (als er nog niemand heeft gereageerd). Ik heb de mijne afgelopen dinsdag binnengekregen. Ik had Kingston geheugen van de QVL gebruikt (die bij een andere user op Tweakers niet werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Die van mij komt van Komplett en heb ik in maart gekocht. Toen der tijd stond er de laatste bios op en ik heb geen problemen gehad met het geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liam29
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Zou iemand mij hier kunnen vertellen of de laatste bios-versie is geinstalleerd als ik deze via internet bestel? .........
Ik heb die van mij aan het begin van deze maand (mei '11) gekocht by mycom en daar stond de laatste bios versie op (0401) (daar heb ik toen wel meteen corsair memory bij besteld, die vermeld stond op de QVL)

[ Voor 28% gewijzigd door liam29 op 27-05-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricHuyn
  • Laatst online: 09-01 12:05
Kan iemand me vertellen welke HMDI versie er precies op zit?!
1.3 of 1.4?
Dit ivm 3d wat, voor zover ik kan vinden, op 1.4 wel geheel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 08:38
EricHuyn schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:41:
Kan iemand me vertellen welke HMDI versie er precies op zit?!
1.3 of 1.4?
Dit ivm 3d wat, voor zover ik kan vinden, op 1.4 wel geheel werkt.
Vrijwel zeker 1.3a, aangezien deze met dezelfde chipset aangeeft 1.3a te zijn.
http://pden.zotac.com/ind...n=com_virtuemart&Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo,

Ik gebruik deze htpc icm windows 7 en XBMC als mediaspeler. Nu hapert het beeld als ik 1080p films wil afspelen. Dit gebeurt ook met films die ik recent wel vloeiend heb kunnen afspelen via XBMC. Heb er 2gb werkgeheugen in (weet zo niet welk merk, zit op stage). Er zijn dus wel mensen die vloeiend 1080p kunnen afspelen met deze htpc?
Pagina: 1