MS SQL (dreamspark, ENU) probleem.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik heb een probleem met MS SQL te installeren op Windows 2003 server R2.

Ik ben bezig met een klein netwerk aan het opzetten, en dat netwerk en dus ook een van de 4 servers moet MS SQL ondersteunen. De installatie van het OS is in het engels, US. Nou heb ik via dreamspark.com een engelse (US) versie van MS SQL 2008 developer edition kunnen downloaden.(gratis, als je even oplet en via slim.nl een dreamspark serial code besteld. Nog legaal ook nog)

Tijdens het starten van de installatie op dit imagebestand van MS SQL, gaat het mis. MS SQL server setup geeft de volgende foutmelding weer:

" SQL server setup media does not support the language of the OS or does not have ENu localized files.
Use the matching language-specific SQL server media or change the OS locale through control panel."

Nu heb ik zelf al gezocht op het web en kwam met de oplossing om de systeem settings in " regional settings" aan te passen. Die bleken al goed te staan, maar ik heb ze alsnog een keer veranderd en weer teruggezet, zodat ik zeker wist dat het OS de instellingen had opgeslagen. Toestenbordinstelling staan ook goed, evenalas lokatie voor het verkrijgen van weer updates en dergelijke.
Helaas heeft deze oplossing niet geholpen tot het oplossen van het probleem.

Nou zijn mijn vragen: kan ik de system locale settings ook in het registery aanpassen, en zo ja, waar?
Mocht dit niet werken, zijn er dan nog andere mogelijkheden?

Groet,

Gerardus

[ Voor 0% gewijzigd door Gerardus op 01-04-2011 09:11 . Reden: naam change, dus post change, :3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

_Arthur

blub

Hier staan het een en ander aan mogelijke workarounds: http://connect.microsoft....rt-the-language-of-the-os

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus
  • Niet online
daar was ik al opgekomen, maar de genoemde oplossingen schijnen niet te werken.

Iemand nog andere ideren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Als ik jou was zou ik de EN versie van het OS gebruiken en de EN van SQL Server. Misschien moet je voor de zekerheid SQL Server even opnieuw downloaden.
Gaat deze omgeving voor productiedoeleinden gebruikt worden? Zo ja, dan kan je de SQL licentie wel legaal verkregen hebben, maar dan is het toepassen van de Developer versie voor productiedoeleinden niet legaal. Iets om bij stil te staan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus
  • Niet online
c70070540 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:38:
Als ik jou was zou ik de EN versie van het OS gebruiken en de EN van SQL Server. Misschien moet je voor de zekerheid SQL Server even opnieuw downloaden.
Gaat deze omgeving voor productiedoeleinden gebruikt worden? Zo ja, dan kan je de SQL licentie wel legaal verkregen hebben, maar dan is het toepassen van de Developer versie voor productiedoeleinden niet legaal. Iets om bij stil te staan.
het is inderdaad een EN versie van MS SQL. Waar kan ik zien of het OS ook EN is?

Dit wordt een testomgeving, en is mede ook onderdeel van een groter project.. dit gedeelte zal dan ook niet productie draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus
  • Niet online
Is er toevallig nog iemand die hier problemen mee heeft (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Nee, sorry, nog nooit gehad, en weet ook niet waar je het zou moeten zoeken. Heb je al geprobeerd de SQL CD/DVD opnieuw te downloaden?

En geef ook even aan welke taalinstellingen (in configuratiescherm) hebt ingesteld.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus
  • Niet online
Ik heb inderdaad al een keer opnieuw geprobeert de dvd te downloaden, Ook deze keer had het hetzelfde effect. Taalinstellingen zijn English (US).

Zowel het OS als de software (MSSQL) is hierop ingesteld.
Pagina: 1