Verrassing WD Elements Desktop 1.5TB

Pagina: 1
Acties:

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Wil even het volgende met jullie delen,

Een maand terug liep ik door de mediamarkt en daar lag deze WD Elements voor €66,- euro in het schap. Dat vond ik wel en nette prijs en heb hem meegenomen.

Nu ben ik thuis een beetje aan het rommelen met een homeserver het leek me bij nader inzien wel interessant om de grote hardeschijf die in de WD behuizing zat in mijn server te hangen.

Aan de hand van een youtube-filmpje heb ik de behuizing geopend (wat overigens zeer gemakkelijk en zonder schade kan, er worden ook geen garantie labels verbroken).

Maar wat schetste mijn verbazing:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/687aqf.jpg

dat is een echte WD Enterprise? 8)7

Nu ben ik volgens mij wel erg goedkoop uit, en voel me bijna een oplichter :S Ook al heb ik geen garantie op de hardeschijf.

Volgens verschillende fora zou er een WD Green in moeten zitten. Wie heeft er inde fabriek zitten slapen :?

edit:
veel typos enz

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

mogelijk zijn de green edition en de enterprise variant hardwarematig gelijk aan elkaar.

gefeliciteerd met je aankoop, wees er gewoon blij mee. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Tazzios op 25-03-2011 10:29 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:05
Gelijk nog eentje halen :9 Lucratief handeltje zo

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2011 10:27 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zit daar serieus aan te denken. Maar ben bang dat ik dan een 'gewone' binnenhaal...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wellicht waren de GP disken op dat moment niet beschikbaar en hebben ze dan maar een andere erin gezet.

https://discord.com/invite/tweakers

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Misschien zijn het dezelfde disken, maar zit het verschil in de garanties? Dat gebeurt best vaak.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 16:20
redfoxert schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:28:
Wellicht waren de GP disken op dat moment niet beschikbaar en hebben ze dan maar een andere erin gezet.
Dit is het enige en juiste antwoord. U gaat door voor de koelkast :-)

WD zelf geeft garantie t/m October 23, 2013 op deze schijf. Standaard garantie bepalingen van de WD Elements (2 jaar) dus ipv de 5 jaar garantie welke er op een reguliere Enterprise disk zit.

Maak dit zelf geregeld mee in mijn werkgebied.

..::System Specs::..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
warhamstr schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:22:
Volgens verschillende fora zou er een WD Green in moeten zitten. Wie heeft er inde fabriek zitten slapen :?
't Is ook nog steeds een Green, zie typenummer: WD RE4-GP, alleen dan daar de Enterprise versie van. Wat echter vaak niet meer inhoudt dan een andere firmware (beter geschikt voor in raid configs) en een langere garantie, wat in dit geval dus ook niet op gaat.
Pagina: 1