Heb een paar dagen geleden met veel pijn en moeite een Blue Orb op de chipset van mijn KT7 kunnen krijgen. Standaard Abit-koeler was al na een paar maanden stuk. Hoopte dat de Blorb minder lawaai zou maken: mooi niet. Er resonneert ergens iets. Als ik op de draaiende fan druk, voorzichtig want die krengen maken een toeren, wordt het lawaai een stuk minder. Deed me denken aan eerdere verhalen om de fan niet op 12V maar op 7V te laten draaien. Met search gezocht. krijg je tig bladzijden met reacties hierover. Voor iemand die zonder TU-opleiding zijn die verhalen niet te volgen. Terwijl de vraag simpel is.
Aan de fan hangt een stekker met een rode, zwarte en blauwe draad. Wat moet ik met deze drie draden waar doen om mijn Blorb langzamer te laten draaien. Dus niet toestanden als weerstanden, solderen. ed. Wat ik wil en kan is hooguit wat draden doorknippen en ergens anders insteken.
Wie?
?
Aan de fan hangt een stekker met een rode, zwarte en blauwe draad. Wat moet ik met deze drie draden waar doen om mijn Blorb langzamer te laten draaien. Dus niet toestanden als weerstanden, solderen. ed. Wat ik wil en kan is hooguit wat draden doorknippen en ergens anders insteken.
Wie?