Drivers verkeerd? Low fps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Allereerst zal ik even mijn specs geven:

CPU: E4400 2.0GHz Dualcore -->3.2GHz
GPU: 8500GT 512MB

de rest is niet zo heel interessant. Nu ben ik een fan van het spel Urban Terror. Ik speel dit vaak op windows 7 ultimate 32bits met de hoogste settings met een resolutie van 1440x900, en dan haal ik afhankelijk van de map eigenlijk altijd >100fps. Nu heb ik ubuntu 10.10 32bits geïnstalleerd, en ook urban terror gedownload. Met een resolutie van 800x600 op de laagste settings haal ik net 5FPS.... Ik dacht zelf dat dit aan mijn drivers lag, maar UrT is niet echt een heel GPU intensief spel. Ik heb alle update's via updatebeheer gedownload, maar drivers van de Nvidia site (8500GT en dan linux 32 bits drivers) download, krijg ik de error dat de tekenset niet wordt herkend. Dus, heeft iemand andere drivers? Ligt dit aan mijzelf? Iemand tips?

En over mijn forumdeel keuze, mijn vraag gaat over Urban Terror en dat is een Client Software algemeen. Het probleem ligt hem echter bij Linux, aangezien het met Windows wel goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:58
Misschien helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als je ubuntu hebt, dan kun je ook die gebruiken om de nvidia driver te instaleren. (administration -> additional drivers)

[ Voor 19% gewijzigd door Kees op 25-03-2011 10:12 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan