Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

behuizing HTPC.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar goede behuizing voor een HTPC systeem maar kan tot nog toe niets vinden :'(

Het grootste probleem is de ruimte die ik heb de kast kan namelijk niet groter zijn als 13cm Hoog en 39,5cm breed.

De hardware die ik tot nu toe al heb voor het systeem zijn als volgt:
Gigabyte H55N-USB3 (mini ITX)
Intel i5-655K (van oude pc)
Seagate Momentus XT 500GB (2,5")
Corsair 2x 4GB geheugen

een processor koeler heb ik ook nog niet zat te twijfelen tussen, Prolimatech Samual 17 of een Corsair H50, voor de Corsair heb ik een kast nodig waar 120mm fans in passen. Ik weet niet of dit mogelijk is als de totale kast maar 130mm hoog mag zijn :*)

Er hoeft geen videokaart bij dit systeem maar neem aan dat een voeding van 300watt wel nodig is.

Kan iemand mij helpen?

Alvast ontzettend bedankt !

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Dit lijkt mij simpel met een beetje zoekwerk op te lossen... waar heb je zelf al naar gezocht? Ga naar de pricewatch -> behuizingen, zet een vinkje bij HTPC en dan specs bekijken. Ik kom er al 3 tegen welke binnen die maten vallen...

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:22

_Apache_

For life.

Let niet alleen op je afmetingen, maar ook de ventilatie binnen die afmetingen. Je wilt geen kast die nét past, maar vervolgens geen frisse lucht kan aanzuigen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 14:03
Ik heb ook de hoogte restrictie en heb ondertussen alweer 2 HTPC's gebouwd. Eentje met een ML02 van Silverstone en eentje met een S35B van Aopen....

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit hem dat de meeste kasten slechts een 120Watt voeding hebben of net als _Apache_ zegt de luchtstroom niet goed loopt (als die ligt).

Heb tot nu toe gekeken bij Alternate en Google en zojuist de site van Aopen (thanks R.E) helaas zijn die laatste kasten alleen staand (goed) te gebruiken.

Heb ook hier op de computer markt gekeken (ben woonachtig in China) maar kon tot nog toe niets vinden.

Het systeem blijft zodra die af is 24/7 aanstaan i.v.m. traag chinees internet en dagen lange download tijden dus de ventilatie is ook belangrijk.

Alvast bedankt voor alle reactie's !

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 09:43 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 14:03
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:39:
Het probleem zit hem dat de meeste kasten slechts een 120Watt voeding hebben of net als _Apache_ zegt de luchtstroom niet goed loopt (als die ligt).

Heb tot nu toe gekeken bij Alternate en Google en zojuist de site van Aopen (thanks R.E) helaas zijn die laatste kasten alleen staand (goed) te gebruiken.

Heb ook hier op de computer markt gekeken (ben woonachtig in China) maar kon tot nog toe niets vinden.

Het systeem blijft zodra die af is 24/7 aanstaan i.v.m. traag chinees internet en dagen lange download tijden dus de ventilatie is ook belangrijk.

Alvast bedankt voor alle reactie's !
Ik heb zelf mijn Aopen niet staand. Hij ligt in de kast (met van die silicone plakkertjes eronder, anders trekt mijn zoontje hem uit de kast :P) en dat gaat prima. Ik heb die kast vooral door de luchinvoer op de zijkant/bovenkant. Hierdoor wordt de kast gewoon veel beter gekoeld.

Vette shit!

Pagina: 1