Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgitoM
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-06-2023
Voor een project dat ik voor mijn werk doe, is er een VPS aangeschaft bij een hosting bedrijf.
Op de VPS is Windows Server 2003 geinstalleerd.
Afgezien van de standard Windows beveiliging (die ik niet wil gebruiken) komt de VPS niet met een virusscanner of firewall.

We kunnen het hosting bedrijf wel betalen om een virusscanner te bezorgen, maar de bureaucratie binnen mijn organisatie die nodig is om het maandelijks budget op te hogen voor de VPS is een nachtmerrie.

Bij voorkeur wil ik dus gewoon een licentie voor een virusscanner en firewall kopen en die installeren op de VPS.

Mijn vraag is dus, welke virusscanner en firewall is het meest geschikte voor een Windows Server 2003?
De VPS wordt gebruikt om een aantal J2EE applicaties the draaien op JBoss.

Ik heb al rondgekeken op het internet, maar kan niets vinden waarvan ik denk "Dat is nou een oplossing voor ons". Veel bedrijven komen gelijk met "Enterprise Oplossingen" aan. Gezien het feit dat we maar 1 VPS hebben, wil ik geen oplossing hebben die een "overkill" is.

Heb een tijdje Avira AntiVir Server overwogen, maar die rekenen de prijs per user die verbind met de server. Gezien het feit we web applicaties draaien op de server, is dat moeilijk in te schatten, en daarnaast veel te duur.

Hoop dat jullie een beter idee hebben. Of wellicht ervaring hebben met een vergelijkbare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
Koop een corporate licentie van F-PROT. Kost je 50$ en werkt ook op je server. Het is btw een 10 user licentie (dus in feite 5$ per licentie). Ook x64 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgitoM
mrFoce schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 06:18:
Koop een corporate licentie van F-PROT. Kost je 50$ en werkt ook op je server. Het is btw een 10 user licentie (dus in feite 5$ per licentie). Ook x64 beschikbaar.
Misschien is dit een noob vraag, maar betekend "10 users" dat je de software op 10 servers mag installeren, of dat er maar 10 gebruikers van je server gebruik mogen maken? (Wordt lastig als je een website host)

Had de dezelfde vraag aan Avira voorgelegt, en die beweerde dat het om het aantal users ging dat met de server verbind. Maar het zou kunnen dat de jongens van Avira niet wisten waar ze het over hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:06
Qua firewall kan je altijd kijken of je hoster geen shared firewalling of iets dergelijks aanbied, ik doe het zowiezo voor mijn klanten, bij elk pakket zit dit al inbegrepen.

Voor virusscanner, vele klanten verkiezen een opensource/gratis oplossing en dan heb ik goeie ervaringen met ClamAV, deze werkt ook op je server(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 16:41
Kan je niet volstaan met een gewone single license virusscanner ? Je hoeft volgens mij niet per sé een antivirus server licentie te kopen.
Natuurlijk moet je er wel op letten dat de software geschikt is voor windows 2003.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-09 22:14
Had de dezelfde vraag aan Avira voorgelegt, en die beweerde dat het om het aantal users ging dat met de server verbind. Maar het zou kunnen dat de jongens van Avira niet wisten waar ze het over hadden.
ze spreken volgens mij wel de waarheid. Net zoals dat je een windows server koopt, met bijvoorbeeld max 10 clients... dan kun je ook maar max. 10 client computers ermee aansturen in een domein. Als ik het goed begrepen heb ten minste. ik ben geen netwerkman... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MineTurtle op 25-03-2011 13:17 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
AgitoM schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:46:
[...]

Misschien is dit een noob vraag, maar betekend "10 users" dat je de software op 10 servers mag installeren, of dat er maar 10 gebruikers van je server gebruik mogen maken? (Wordt lastig als je een website host)

Hehe, het betekend dat jij 10 licenties heb. Hierdoor kan je software op 10 machines installeren. Dus ja, je kan het op 10 servers installeren als je wilt. Het is een van de goedkoopste manieren om een virusscanner op je Windows Server te krijgen. Voor de Firewall zou ik de standaard firewall gebruiken. Die is goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgitoM
Heb inmiddels de boel redelijk dicht gespijkert met ipsec. Hoop dat dat voldoende is voor het "Firewall" deel.
Zal waarschijnlijk daarna een van de virusscanners aanschaffen die hier genoemt zijn.

Probleem was inderdaad dat een hoop normale virusscanner niet goed werkten op een server.
Heb een tijdje me Comodo Firewall en Virusscanner geprobeert. Maar die liet de hele server hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:45
Probleem was inderdaad dat een hoop normale virusscanner niet goed werkten op een server.
Heb een tijdje me Comodo Firewall en Virusscanner geprobeert. Maar die liet de hele server hangen.
Dat is nu ook niet echt een firewall en of virusscanner die ik op servers zou willen laten draaien.
Pagina: 1