Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ik heb mij wat ingelezen en probeerde gisteravond mijn Q8200 op een Striker extreme wat op te peppen.
Ik heb kingston geheugen erin zitten.

Wanneer ik de FSB op 1600 zet, start de PC niet op. De bios piept niet, en ik moet resetten. Dan laadt ie de defaults en kunnen we verder.

Nu probeerde ik wat te varieren en heb voltages van geheugen (1.95) en processor (1.30) iets gezet naar wat ik zo overal lees, veilige waarden.

Tijdens de reboot kwam nu echter de melding:

"new cpu detected and romsip table update in process"
Deze bleef hangen. Do not press power of reboot stond er nog, maar na 15 minuten toch maar gedaan. Nu gaan de fans wel even draaien, maar geen piep, geen niks, geen beeld :p

Heb de cmos reset knop geprobeerd, maar ook niks. Heb ik iets stuk gemaakt? :) Een manier om m weer tot leven te wekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
indien mogelijk batterij eruit halen, powerknop paar keer indrukken... batterij er weer in.

doet ie dan niets ben ik bang dat je een probleem hebt..

iemand die niet met 1 hand typt vanwege een operatie legt je dit vast wel bgeter uit,,,

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ga dat straks proberen.

Ik vond dit: (vertaald naar engels)

4-0 problem areas:

The board is a memory bitch. Ask before buying in this thread after experience with the Ram. Maybe you can help someone.
Then it does this often, that the BIOS shortly after a flash operation to the other world travels. Exact cause could not be determined. Remedy then only a new BIOS chip or RMA.
User experiences have shown that the BIOS can occasionally occur dying for no apparent reason.

Staat hier vermeld (mooi topic trouwens)

http://www.hardwareluxx.d...ead-neu-2-4-a-417409.html

Kan ik wat tests doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Geen verschil na een dag zonder batterij... overleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
klinkt idd of je bios chip is overleden...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Bios chip idd kapot. Niks meer van te maken. Bordje wordt aangeboden op V&A, ik geloof dat ze nog om te solderen zijn (gelezen in bovenstaande link) dus wellicht iemand van twee één maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Niks meer van te maken? Dat is zeker nog wel te maken! Ik zie dat de Striker Extreme een losse bios chip heeft. Als je nog een oud bordje hebt liggen, waar een zelfde formaat/type chip op zit, heb je geluk.

Wat je moet doen is de nieuwste bios van de Striker Extreme downloaden, die kan je in het oude moederbord flashen. Als de nieuwe bios erin is geflashed, kan je de bios chip van het oude moederbord in je Striker Extreme zetten en je bord zal weer lekker werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Haha.

Momenteel een p8p67 gekocht met een i5 2500k en de Striker Extreme zit in zijn plasticje te wachten op iemand die dat wat jij nu verteld wil proberen :)

Sorry, ik had geen geduld ;)
Pagina: 1