Toon posts:

android app developing: hoe maak je buttons klikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste ..

ik ben laatst begonnen aan het volgens van android app developing tutorials, maar ben door gebrek aan goede beginner tutorials eigenlijk een beetje vast komen te zitten, ik heb deze tutorial nagemaakt http://developer.android.(...)/hello-gridview.html maar wil nu weten hoe ik zo'n plaatje klikbaar kan maken en hoe ik deze dan naar 'een nieuwe pagina' leid.

kan iemand mij hiermee helpen? ik heb echt geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg. ik wil dus simpelweg dat als iemand op zo'n plaatje klikt dat hij naar een nieuwe pagina gaat of dat alles verdwijnt en er bijvoorbeeld een tekstje als 'hallo' op het beeld verschijnt.

alvast bedankt voor de eventuele hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hallo, welkom op GoT. We hebben ook een topic voor vragen over het programmeren voor Android :)
[Ervaringen] Android SDK

Verder is je vraag nogal basic. Dit zou je ook heel simpel zelf kunnen uitvinden door even de voorbeelden te bekijken. TicTacToeMain en TicTacToeLib laten bijvoorbeeld heel goed zien hoe je een actie kan ondernemen nadat je ergens op hebt geklikt. Tevens laat het ook zien hoe je een nieuwe Activity opstart (ik neem aan dat je dat bedoelt met "een nieuwe pagina" - je link is gebroken, dus ik kan niet zien hoe dat voorbeeld er uitziet en ik ben te lui om het op te zoeken).

Mocht je de voorbeeldprogramma's nog niet hebben, dan kun je die installeren via de SDK manager (onder "available packages").

Dat zit wel Schnorr.