Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

99.exe tm 109.exe virus?

Pagina: 1
Acties:

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Hey Mensen.

Het viel me op dat me laptop vrij veel lawaai maakte. Dit doet hij alleen als hij ergens mee bezig is.

Dus ik sloot alles af, en het ging nog door. Nu zat ik bij taskmanager te kijken.

En zag ik 99.exe tmt 109.exe oid.

Ik heb laatst wel wat gedownload.. en ik dacht al bij mezelf wat een vaag bestand. Geen icoon. Maargoed dat heb ik wel is vaker dat hij dat niet laat zien. Dus ik draaide het programma en er gebeurde niks.

omdat ik het niet vertrouwde draaide ik toch maar ff een virusscan. En die gaf niks aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinbos.nl/virus.jpg

Iemand enig idee wat dit kan zijn? en zoja als het een virus is hoe krijg ik het weg?

Verwijderd

Waar staan deze bestanden?

Wat zegt google?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 22:19 ]

Verwijderd

Of het een virus is weet ik niet, maar waarscheinlijk heeft het programma geen enkel nut dus kun je het er beste van af knallen.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:52
Nou is 89 processen ook vrij veel.... Maar inderdaad, waar staan deze bestanden?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 08:58
Hoogstwaarschijnlijk is het troep, goede virusscanner en adawareremovaltools doen wonderen.

• Alcje
Het rare is, als ik zoek naar deze bestanden. Vind hij ze nergens.

Ja google zegt bij elk bestand dat het wat fouts kan zijn. Maar het vreemde is dat ik geen idee heb wat dit veroorzaakt. Heb verder alleen spotnet gedownload vandaag en dat is het.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dit is een virus, en waarschijnlijk een verdomd hardnekkige ook. De enige manier om er zeker weten van af te zijn is Windows opnieuw installeren (of een volledige backup, dus ook van het OS, terugzetten). Ga er maar van uit dat je PC ondertussen lekker veel spam aan het versturen is. Als je slim bent zet je de boel zo snel mogelijk uit (of haal je het van internet), anders dan sluit je provider je straks nog af ook.

Verwijderd

Alcje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:21:
Het rare is, als ik zoek naar deze bestanden. Vind hij ze nergens.

Ja google zegt bij elk bestand dat het wat fouts kan zijn. Maar het vreemde is dat ik geen idee heb wat dit veroorzaakt. Heb verder alleen spotnet gedownload vandaag en dat is het.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LT549uXIRgiLj3Yf3vX7MlyG/full.png

• Alcje
Patriot waar haal je deze info vandaan dan?

Darkstone. Ik heb net al die processen gekilled. en ze komen er niet meer bij.

Ik ben nu aan het scannen met prevx. Hij zegt 1 probleem bestand gevonden.

Maargoed ik weet nog niet wat en welk.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 05:38
probeer antimalwarebytes

Verwijderd

Alcje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:24:

Darkstone. Ik heb net al die processen gekilled. en ze komen er niet meer bij.

Ik ben nu aan het scannen met prevx. Hij zegt 1 probleem bestand gevonden.

Maargoed ik weet nog niet wat en welk.
Doe gewoon reinstall, weet je zeker dat het eraf is;)

En anders als de worm spam verstuurt, als dat zo zou zijn zou ik je tcp/udp-verbinding even in de gaten houden.

• TWNNPTRS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06-2023
Dit kan ook bestanden zijn voor het download via bittorrent.

Groetjes Twanny

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Alcje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:24:
Ik had dezelfde informatie gevonden als sanderev, bovendien is ontzettend typerend gedrag. Het spawnen van meerdere processen is iets wat meerdere virussen doen. Ik ken verder ook geen software die het op die manier (met zulke vreemde namen) doet, die wél legitiem is.

• Alcje
Er is iets heel raars aan de hand. Elke keer als ik info over het virus wil posten wat dat programmatje aan gaf. word ik uitgelogd op deze site. en kan ik niet posten?

http://info.prevx.com/abo...C4-4804-8E20-6703F3F04E6E

Dit gaf hij aan!

[ Voor 49% gewijzigd door Alcje op 24-03-2011 22:36 ]

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Nouja, dan blijft mijn punt dus helaas gelden: Je hebt last van een virus. Hij heeft al bewezen dat hij redelijk hardnekkig is, dus ik zou zeggen dat de enige uitweg die nog rest een complete herinstall is.

• Alcje
Ja mijn virrusscanner wil hem niet verwijderen. Is er nog een optie om zoiets in veilige modes te doen ofzo? Als je toch een bestand wilt wissen?

• Alcje
`nou ik zit op me mac.

Denk dat het een re-install word. ga eerst me belangrijke data backuppen. Dan proberen met een boot cd of ik evt in de windows map kan komen en dingen kan verwijderen.

Erg vervelend

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

En hopen dat je data niet besmet is? Als je de oorzaak niet kan vinden kan het wéér terugkomen!

• Alcje
Nou denk dat ik het al weet.. maar vind het gek dat me virrusscanner er geen melding van gemaakt heeft. Beetje vreemd..

Nu iig eerst maar data backuppen.. dan over die hd een scan gooien. weet ik iig of hij daar in zit. want me virusscanner vind hem bij een dieptescan wel.

[ Voor 39% gewijzigd door Alcje op 24-03-2011 23:24 ]

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 15:48

eagle00789

Est. November 2005

welke virusscanner heb je dan als ik vragen mag?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, als jij nou een stukje nefarious malware zou zijn, zou jij je dan ook niet dusdanig gedragen dat je niet op disk wordt weggeschreven maar lekker in-memory blijft hangen en je master proces als een backdoor hidden blijft zodat ook een AV omzeild wordt?
Vergeet niet dat een rootkit juist geschreven wordt om niet makkelijk verwijderd te kunnen worden ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Alcje
Ik heb eset nod. Echter ik heb daar uitgevinked bij de setup.. disable/enable detection of foute programma's

dat zette ik net dus aan en deed een diepte scan en bam.

Alt dus wat jij zegt kom je nooit van zo'n virus af? :)

Verwijderd

Alcje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:33:
Alt dus wat jij zegt kom je nooit van zo'n virus af? :)
Volgens mij is hij al de zoveelste die dat zegt. Nee je komt er niet vanaf. Ja je kunt scannen vanaf een externe scan, en ja die zal misschien ook wel wat vinden, maar je weet nooit zeker of echt alles eraf is. Wees verstandig en doe gewoon een reinstall. Voordat je credit card gegevens ergens te koop aangeboden worden oid.

Virus = reinstall IMHO

• Alcje
Ik dacht dus dat hij bedoelde dat met een re-install het dus ook niet weg te krijgen was.`

vond het al een beetje raar.

Ik neem aan dat bestanden op een extern zetten geen probleem is? dit virus moet echt opgestart worden? aangezien het een .exe is?

Ik kopieer nu alle data op een externe wat van belang is. En dan maar re-installen.. tis niet anders

Verwijderd

Waarschijnlijk is het geen probleem, maar ik zou ze wel scannen voordat ik ze terug zou zetten op een nieuwe installatie. Zorg voor de volgende keer dat je gewoon regelmatig backups maakt, dan heb je hier ook geen gezeur mee.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Alcje schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:01:
Ik dacht dus dat hij bedoelde dat met een re-install het dus ook niet weg te krijgen was.`

vond het al een beetje raar.
In principe ís dat een mogelijkheid. Maar dan hebben we het over een wel heel geavanceerd virus dat zich in je moederbord nesteld. Dat is echter voor zover ik weet alleen gebeurd in 'laboratoriumomstandigheden' met moederborden waarvan bekend was dat zij kwetsbaar waren. Daar zou ik me dus nog niet ál te druk over maken.
Ik neem aan dat bestanden op een extern zetten geen probleem is? dit virus moet echt opgestart worden? aangezien het een .exe is?
Daar zou ik wel van uit gaan.

In principe kan er nog steeds iets gebeuren. Het probleem is dat het zou kunnen dat de maker van deze malware een exploit heeft die externe opslag in staat stelt om bij het aansluiten direct in actie te komen. Ik betwijfel het, maar het is ook erg lastig om jezelf daar tegen te beschermen. Dan wordt het ook een beetje een oeverloos verhaal, want uiteindelijk kan alles wel. Als je echt wilt doemdenken kun je je bijvoorbeeld voorstellen dat er bij Microsoft iemand werkt die gewoon zijn eigen virusje in de broncode van Windows heeft gestopt.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:03:
Waarschijnlijk is het geen probleem, maar ik zou ze wel scannen voordat ik ze terug zou zetten op een nieuwe installatie. Zorg voor de volgende keer dat je gewoon regelmatig backups maakt, dan heb je hier ook geen gezeur mee.
Dan moet je uitzoeken of je backup niet toevallig al besmet is. Daar ben je ook niet 1-2-3 mee klaar, en uiteindelijk kan het zijn dat je dan alsnog gegevens kwijt bent. Tegen virussen zijn back-ups helaas niet echt bestand..

[ Voor 18% gewijzigd door Patriot op 25-03-2011 00:12 ]

Verwijderd

Patriot schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:11:
[...]
Dan moet je uitzoeken of je backup niet toevallig al besmet is. Daar ben je ook niet 1-2-3 mee klaar, en uiteindelijk kan het zijn dat je dan alsnog gegevens kwijt bent. Tegen virussen zijn back-ups helaas niet echt bestand..
Mosterd na de maaltijd

@Hieronder, wel als je een slechte backup strategie hebt. (Of geen)

Naast het verkeerd hebben ingesteld van het anti-virus programma overigens.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 00:34 ]

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dat gaat natuurlijk snel bij dit soort zaken. Zeker als niet alle maatregelen zijn genomen om dit soort dingen te voorkomen.

• Alcje
Ik heb het bestand kunnen verwijderen in veilige modes. Ben nu een scan aan het doen.

Wat me ook opviel is dat ik op me c: schijf opeens een bestand heb runthis.exe wat aangemaakt is.

Als ik dat scan vind de virusscanner niks. maar lijkt me toch niet echt jofel.

zijn er nog andere speciale programma's die echt op dit soort hardnekkige virussen scannen? Freeware?

Ik heb bij eset werkgeheugen ook aangevinkt, maar of die je bootsector etc scant weet ik dus niet.

Heb wel een dieptescan aangevinkt iig.

Het zou natuurlijk erg mooi zijn als ik zonder me systeem te herinstalleren verder kan gaan. De pc is net 3 weken klaar. En kan eindelijk weer aan de gang erop voor de zaak. Heeft een tijd geduurt voordat alle software voor me werk etc er weer op stond.

Maaaar ik wil natuurlijk wel zeker weten dat ie schoon is. dus als iemand nog programma's weet waarvan je zegt die moet je ook ff draaien.. Heb de tijd .. ;-)

[ Voor 64% gewijzigd door Alcje op 25-03-2011 00:50 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Ga nu niet lopen klieren, maar maak een backup, en een herinstall. Dat is de enige manier om zeker te zijn.

Beetje modern stukje malware is een meertrapsraket.
Eerst een onderoudsprocess installeren, en dan pas kijken wat voor rottigheid er vandaag gedaan moet worden en dus die componenten installeren.

Alternatief is veel uitzoeken, online scanners (housecall bijv) hun werk laten doen, en erg veel geduld hebben.

Herinstall is niet leuk, maar geeft je wel de gelegenheid om gelijk een schoon image te maken om een volgende keer je veel werk te besparen.
En na herinstall werkt je machine weer lekker snel ;)

Edit: lees dat je machine net weer opgetuigd was. Tja. Geen image gemaakt ? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door aZuL2001 op 25-03-2011 00:55 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• Alcje
Ja normaal als ik hem 2 jaar heb draaien zei ik ja. Maar ik werk met nogal geavanceerde apparatuur erop. Waarvan we echt blij zijn dat het eindelijk werkt.. Ik ga housecall zodirect gelijk proberen.

Ik zat even te kijken, ik heb kmservice.exe gewist. nu zat ik bij services te kijken en zag een kmservice staan. dus ik dacht ojeee.. maar die verwijst naar system32/srvany.exe die hoortb ij windows gelukkig.. :)

Nee ik was in de veronderstelling dat ik een image had gemaakt. maar ivm gezondheids problemen etc. ziekenhuis in en uit. Ben ik het waarschijnlijk toch vergeten. Het stond me echt bij dat ik een backup had. Maargoed blijkbaar niet.

Maar nog een andere vraag, wat heeft nu zo'n virus allemaal kunnen doen op mijn pc? Ik gok.. dat ik het gister pas opgelopen heb..

Edit: Moet trouwens een scanner je hiberfill.sys en pagefile.sys kunnen openen?

[ Voor 35% gewijzigd door Alcje op 25-03-2011 01:01 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Alcje
Ja maar wat er theoretisch gezegd word is. Als hij ze detecteerd. En daarna zijn ze weg. Dan moet het toch weg zijn. Als hij hem daarna dus niet meer detecteerd.

Waar hebben we dan immers al die software voor. Kijk dat sommige hem niet kunnen verwijderen ala. Maar dan kan je zelf nog een beetje helpen.

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:27

ongekend41

Division Brabant

Alcje schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:56:
Ja normaal als ik hem 2 jaar heb draaien zei ik ja. Maar ik werk met nogal geavanceerde apparatuur erop. Waarvan we echt blij zijn dat het eindelijk werkt.. Ik ga housecall zodirect gelijk proberen.
Dan heb je toch vast wel ergens gedocumenteerd hoe je die geavanceerde apparatuur aan de praat hebt gekregen? Of doe dat dan alsnog.
Ik zat even te kijken, ik heb kmservice.exe gewist. nu zat ik bij services te kijken en zag een kmservice staan. dus ik dacht ojeee.. maar die verwijst naar system32/srvany.exe die hoortb ij windows gelukkig.. :)
Handmatig dingen verwijderen waarvan je niet weet wat het is lijkt me ook niet echt slim. Die geavanceerde software heeft vast ook exotische software en processen. Voor je het weet werkt het niet meer.
Nee ik was in de veronderstelling dat ik een image had gemaakt. maar ivm gezondheids problemen etc. ziekenhuis in en uit. Ben ik het waarschijnlijk toch vergeten. Het stond me echt bij dat ik een backup had. Maargoed blijkbaar niet.
Echt, zoals al een aantal keer in dit topic is gezegd: Herinstall, geavanceerde apparatuur aan de praat krijgen en back-uppen. Het kost even wat tijd, maar als je blijft aanklooien zonder exact te weten wat je doet kom je uiteindelijk toch bij een herinstall uit.
Maar nog een andere vraag, wat heeft nu zo'n virus allemaal kunnen doen op mijn pc? Ik gok.. dat ik het gister pas opgelopen heb..
Van alles: spam versturen, opgeslagen of ingetypte wachtwoorden/betalingsgegevens doorsturen, achterdeur inbouwen, gebruikt worden voor ddos aanvallen, Zichzelf doorsturen, etc of een combinatie van alles. Waarom zou dat niet meteen na de besmetting kunnen gebeuren?

nope

• Alcje
Ja dat is dus mijn vraag. Maargoed wat verstuurd is is al verstuurd.

Nu mijn vraag, hoe kan ik op een virrusccanner cq programma vertrouwen. Als hier onmiddelijk word gezegt herinstallatie? Bedoel wat is het nut dan om er 1 te draaien.

Ik heb het bestand waar het virus in zat weggegooid. dat was kmservice.exe wat een loos iets is. de originele kmservice heet helemaal niet zo die heet srvamy.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Alcje
Mjah ik speel liever op safe dat wel. Zie dat een ander malware prog 2 infected items geeft 2 trojans. terwijl de rest er doorheen fietsten. deze zijn ook verwijderd. magoed begint niet echt een fijn idee te worden.

Nu ff een ander verhaal. Ik las dat dit soort dingen zich overal nestelen. moet ik echt alle partities verwijderen of is een format genoeg? aangezien het een laptop is heb ik herstel dvds. weet niet ofik dat zelf ook daar kan aangeven. Of is het raadzaam om de windows originele 7 erin te doen. en daar te formatten?

• Alcje
Dees mag dicht. met pijn in me hart maar alles opnieuw aan installeren.

gelijk al me wachtwoordn en shit veranderd. je weet maar nooit natuurlijk..

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Alcje schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 01:30:
Ja dat is dus mijn vraag. Maargoed wat verstuurd is is al verstuurd.

Nu mijn vraag, hoe kan ik op een virrusccanner cq programma vertrouwen. Als hier onmiddelijk word gezegt herinstallatie? Bedoel wat is het nut dan om er 1 te draaien.
Er is wel nut om er eentje te draaien, maar er is geen garantie. Zeker niet als je hem zo instelt dat de controle minder is (niet controleren op 'foute programma's', zoals je het zelf zo mooi zei). Daarnaast is het gewoon van belang heel erg goed te kijken wat je precies binnenhaalt. Als je geen gekke dingen doet, kan er eigenlijk weinig gebeuren. Als je na 3 weken al de klos bent vraag ik me af wat je er precies mee gedaan hebt, dat is namelijk wel érg rap.
Nu ff een ander verhaal. Ik las dat dit soort dingen zich overal nestelen. moet ik echt alle partities verwijderen of is een format genoeg? aangezien het een laptop is heb ik herstel dvds. weet niet ofik dat zelf ook daar kan aangeven. Of is het raadzaam om de windows originele 7 erin te doen. en daar te formatten?
In principe is een format genoeg.

EDIT: Woeps, hier stond iets wat niet van toepassing is, /me moet beter lezen

[ Voor 26% gewijzigd door Patriot op 25-03-2011 03:18 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Patriot schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 03:13:
Als je na 3 weken al de klos bent vraag ik me af wat je er precies mee gedaan hebt, dat is namelijk wel érg rap.
Ach, één keer een foute klik of een momentje van onoplettendheid is al genoeg hoor.
Natuurlijk is het errug handig om bijvoorbeeld een newsbinaries grabber te hebben die alles download, parchecked en extract, maar dat kan dus ook verkeerd gaan.

Of je hebt een site openstaan waar opeens een hacked banner of iframe inzit die een trojandropper bevat - en laat je nou net je flashplayer nog niet hebben geupgrade.
[edit]
Hop:
nieuws: Spotify schakelt advertenties derden uit na malware-infectie

Zoiets is mij een keer overkomen - godzijdank in een Virtual Machine, maar toch balen want dat was een P2V'ed XP installatie van mijn oude laptop waar ik eigenlijk best zuinig op was.

Op zich kan het dan wel eens interessant zijn om je geinfecteerde machine te imagen en forensisch onderzoek erop los te laten, kan je een boel van leren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 26-03-2011 17:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 08:20

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Heb je al wat andere tools gedraaid, zoals Spybot Search and Destroy en MBAM? Dit zijn 2 tools die ik regelmatig op windows machines draait als er iets aan de hand is.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Alcje
Ja mbam vond naast nod toch nog 2 virussen in temp files. 2 trojans. die zijn verwijderd.

Maar heb vannacht toch maar een herinstall gedaan.

Maar nu kom ik vanochtend op de laptop van me vrouwtje. die heb ik gister avond gescanned en vond hij niks. Ik heb alle extra opties bij eset aangezet. en nu ik de pc liet scannen vond hij bij haar ook dat virus.

Eset heeft hem daar verwijderd. En mbam vond ook niks meer nu.

Dus heb bij haar niet echt de noodzaak om opnieuw te installen. Denk dat mijn systeem ook wel schoon was.. maargoed.. heb het toch maar gedaan op advies van hier.

Houd je bezig.. pff

• Alcje
Wat betreft dat er zoveel processen waren. Dat heeft denkik te maken dat het een sony laptop is. veel dingen van sony blijkbaar. als ik me imac met win 7 vergelijk heeft die e 25 minder :)

Ik denk dat die kmserver nieteens het probleem was. maar een andere trojan ofzo.

Deze zag hij als virus oid.

[ Voor 23% gewijzigd door Alcje op 25-03-2011 22:06 ]

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:27

ongekend41

Division Brabant

Dus als er een verschil is in het aantal processen tussen 2 compleet verschillende OS-en dan ligt dat aan de hardware 8)7

edit: of heb ik het verkeerd begrepen en bedoel je een imac waar W7 op draait? Dan zou het misschien kunnen, ik weet niet welke extra processen het zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door ongekend41 op 25-03-2011 23:19 ]

nope

• Alcje
Nou er werd gezegd dat er heel veel processen waren. Nou heb ik gekeken hoeveel processen ik had nadat ik een het systeem opnieuw installeerde (Me laptop dus). EN zijn het er nog in de 72. Denk dat sony een hoop dingen erop zet. Op me imac staat win 7 op. ook net een nieuwe install. En daar heb je er 20 minder ofzo. Ik denk dat op een laptop zowieso veel meer processen draaien.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 05:38
Alcje schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:25:
Nou er werd gezegd dat er heel veel processen waren. Nou heb ik gekeken hoeveel processen ik had nadat ik een het systeem opnieuw installeerde (Me laptop dus). EN zijn het er nog in de 72. Denk dat sony een hoop dingen erop zet. Op me imac staat win 7 op. ook net een nieuwe install. En daar heb je er 20 minder ofzo. Ik denk dat op een laptop zowieso veel meer processen draaien.
Ga nou geen onzin lopen te verkondigen. Het aantal processen dat draait heeft niks te maken met desktop vs laptop.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zeg dat niet te hard ;)
Op een desktop zul je sowieso al geen Mobility/Tablet componenten aantreffen.

Natuurlijk moet je ook een beetje door de versimpeling heenprikken - een laptop die met een systemrestore image is teruggezet naar af-fabriek status heeft bij de gemiddelde laptopboer een flinke lading aan 'behulpzame' spullen geinstalleerd voor quicklaunch buttons, eigen wireless toestanden en energiebeheerapplicaties naast alle trialware.

Dan draait er inderdaad al wat meer op een gemiddelde laptop, en dat is wat de gemiddelde laptopgebruiker dan ook als zodanig ervaart.

Pagina: 1