Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-12-2020
Ola,

Ik heb een probleem met het updaten van drivers voor mijn videokaart. Ik installeer ATI catalyst netjes, paar resolutietests en ineens... zie afbeelding hieronder. DIt blijft zo heel wat minuten. Na een reboot via veilige modes maar systeemherstel en gelukkig werkt dan alles weer prima.

Dit draai / heb ik:

Intel Pentium i5
Windows 7 premium 64 bit
Saphire Radeon HD6870 1GB DDR5 --> aangesloten via DVI aansluiting op een HP W20 scherm, max resolutie: 1680 * 1050

Wat kan ik doen om dit te voorkomen?
Afbeeldingslocatie: http://i180.photobucket.com/albums/x305/berrieg/DSC01611.jpg
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Ik zou gewoon even wachten met updaten van je drivers. Ik weet niet of je heel veel versies achter loopt, anders zou je wellicht voor een versie kunnen gaan die net voor de laatste zit.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
- in veilige modus opstarten
- driver sweeper installeren
- ati drivers deinstalleren
- opnieuw opstarten
- driver sweeper de restjes van ATi laten opvegen
- opnieuw starten
- nieuwe ATi drivers installeren.

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkAjax
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-04-2024
Op hoeveel Hz staat de monitor ingesteld?Dit is typisch voor een verkeerd ingestelde modus.Soms gaat de monitor ineens van 60 Hz naar 59 Hz en dan krijg je dit patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:51
Jaapoes schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:45:
- in veilige modus opstarten
- driver sweeper installeren
- ati drivers deinstalleren
- opnieuw opstarten
- driver sweeper de restjes van ATi laten opvegen
- opnieuw starten
- nieuwe ATi drivers installeren.
Driver sweeper is inderdaad een goeie oplossing. één tip installeer driver sweeper voordat je in veilige modus opstart. Sommige installatie scripts zijn niet aanwezig in de veilige modus;) scheelt je weer een aantal keer rebooten.