Netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Gerardus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb een probleem:
Connecties tussen werkstations in een ICT netwerk en een subdomain achter een switch op hetzelfde netwerk falen.
De opstelling is als volgt:

Een aantal werkstations zitten vast aan een switch, en er zit ook aan die switch een Domein controller met een DNS functie. Dit werkt. Probleemloos zelfs. Dit valt allemaal onder het domein ICT”.
Nu heb ik als testuitbreiding een tweede switch geplaatst aan de switch die al aanwezig is, en aan die 2e switch hangen 4 servers, waaronder een tweede Domein controller van een ander domein genaamd “LT”. Er is geen sprake van subnetting. Het is een klasse B netwerk.
Wat gaat er mis tussen het subdomain deel en de rest van het ICT netwerk?

Er is connectie tussen beide delen, dit valt af te lezen als ik vanaf een WS op het ICT netwerk ping naar een server op hetzelfde netwerk maar andere domein achter een switch. Er komt een vermelding in de ARP table op de server, maar de pong terug, komt niet aan op het WS. Ook de ARP table op dit station blijft leeg. Daarentegen, als ik ping vanaf de server is het juist omgedraaid. Er komt een vermelding in de ARP table van het WS maar de pong terug komt niet aan, noch komt er een ARP vermelding in de server. Dit gaat er mis.
Natuurlijk wipe ik beide ARP table na een ping aanvraag.

Hierop volgend moet ik er wel weer aan toevoegen dat de Domein controller van het “LT”domein wel fatsoenlijk reageert, en ik er ook probleemloos connectie mee kan maken. De andere 3 servers hebben (nog) geen functie, behalve RDP sessies kunnen starten en reageren op standaard verzoeken als PING. Het zijn puur de connecties tussen deze 3 servers en de rest van netwerk die niet lekker loopt. Een ping tussen de LT domein controller en de 3 andere servers werkt feilloos.
IP configuratie is 3 keer gecontroleerd en goed bevonden.

Waar zou het probleem kunnen liggen?

Hoe kun je dit oplossen? Weet iemand dat?

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01-2025
Kun je aangeven welke servers welke ipadressen hebben?

Thanks Mate

• Gerardus
  • Niet online
bosgoed schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 05:52:
Kun je aangeven welke servers welke ipadressen hebben?
dat kan:

De LT domein controller heeft als IP 172.16.60.112, subnet /16, de andere 3 servers zitten daar vlak boven met 172.16.60.113, 114 en 115. Ook subnet /16. Zojuist nogmaals gecontroleerd.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 21:59
Denk dat het duidelijker wordt als je er een tekeningetje van maakt, met ip servers switches en aansluitingen.

• Gerardus
  • Niet online
daar ga ik morgen iets voor regelen.

• Gerardus
  • Niet online
Blackfur schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:27:
daar ga ik morgen iets voor regelen.
Mijn excuses voor het dubbel-posten, aangezien het niet wordt aangegeven wanneer er van een topic de laatste post is gewijzigd heb ik de enige optie om een nieuwe post te maken.

http://oi52.tinypic.com/2gvrbdk.jpg

Hier is een tekening te vinden van het huidige netwerk. Kunnen jullie hier wat mee?

• kokkel
  • Laatst online: 14-02 21:59
Er zijn denk ik wat meer zaken in het spel:
- Wat is de default gw
- Handeld de server de routering af
- Als je niet kan pingen van het oude netwerk naar het nieuwe, kan het zijn dat ie in een ander vlan zit

Dit is niet even zo op te losen, ga gestructureerd tewerk.
- Pingen
- Applicaties

• Paul
  • Laatst online: 24-02 22:05
Ik zou het in de hoek van VLANs zoeken; ARP who-has is een broadcast, je ICMP-pakketjes niet.

Hier ook een tijd gehad dat computers DHCP-verzoeken van de verkeerde server kregen, zat ook iets niet goed waardoor Windows de VLAN-tag negeerde op het DHCP-offer (of request, zo diep hebben we niet gekeken, hebben gewoon het VLAN uit die access switch gesloopt, hoorde daar sowieso al niet thuis :P )

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Gerardus
  • Niet online
kokkel schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:43:
Er zijn denk ik wat meer zaken in het spel:
- Wat is de default gw
- Handeld de server de routering af
- Als je niet kan pingen van het oude netwerk naar het nieuwe, kan het zijn dat ie in een ander vlan zit

Dit is niet even zo op te losen, ga gestructureerd tewerk.
- Pingen
- Applicaties
De default Gateway is de router. 172.16.63.254. In principe heeft die hier nog niet mee te maken. de servers en pc's zitten in hetzelfde Vlan. Ook daar al op gecheckt. Applicaties zijn nu nog niet zo belangrijk, het pingen wel. ZOdra pingen werkt, werken de applicaties hoogstwaarschijnlijk ook.
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:17:
Ik zou het in de hoek van VLANs zoeken; ARP who-has is een broadcast, je ICMP-pakketjes niet.

Hier ook een tijd gehad dat computers DHCP-verzoeken van de verkeerde server kregen, zat ook iets niet goed waardoor Windows de VLAN-tag negeerde op het DHCP-offer (of request, zo diep hebben we niet gekeken, hebben gewoon het VLAN uit die access switch gesloopt, hoorde daar sowieso al niet thuis :P )
Inderdaad. Daar zou het nog wel eens aan kunnen liggen. Ik zal dit onderzoeken. Dank je wel!
Pagina: 1