Diverse bestanden uitlezen van USB stick op een iPad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCracker
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03 15:27
Hallo beste tweakers,

Ik ben al een paar weken naar het kijken naar een iPad ter vervanging van mijn huidige laptop. Het enige waarvoor ik mijn laptop momenteel gebruik zijn MS office applicaties, internet (zoals Youtube) en wat muziek.

Verder gebruik ik 'm naast mijn studie ook zakelijk voor Powerpoint presentaties en die krijg ik op een USB stick aangeleverd. Je zou je af kunnen vragen waarom dat niet via de mail of share software gebeurt, de reden ervan is de persoon waarvan ik ze krijg aangeleverd, dat liever op deze manier wil doen.

Wat heeft dit dan allemaal met een iPad te maken? Voor zo ver ik weet is het mogelijk om met Quickoffice, MS Office bestanden te bekijken en bewerken op een iPad. Maar omdat ik die eerder genoemde presentaties op een USB stick krijg, vraag ik mij af hoe het zit met het uitlezen van die bestanden, vanaf die stick, op een iPad. Op een iPad zit namelijk geen USB connector en moet ik dat via een adapter doen, daarvoor zou ik de Photo connection kit willen gaan gebruiken om dit te proberen op te lossen.

Mij vraag is dus of dit mogelijk om in combinatie met die kit Office bestanden op een iPad uit te lezen met Quickoffice of zou dat op een andere manier moeten?

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:10
USB stick kun je niet aansluiten op een iPad. Ja, je kunt 'm wel aansluiten maar hij herkent 'm niet.
Je kunt dus bestanden overzetten middels mail/dropbox/syncen iTunes

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:15
Zijn er geen applicaties die office-bestanden van de usb-stick kunnen halen? En met jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:10
Met jailbreak kan het wel. Standaard kan een iPad geen USB stick lezen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCracker
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03 15:27
Rivanov schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:41:
Met jailbreak kan het wel. Standaard kan een iPad geen USB stick lezen.
Dat is jammer, hoe zou dat dan via jailbreak moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_im0thy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06-2020
Als je iPad gejailbreakt is kun je het beste via cydia de app ifile downloaden.

Deze app zorgt ervoor dat je bestanden die op de ipad staat in kun lezen in een soort explorer achtige omgeving.

Als er dan via de camera connection kit een usb stick word aangesloten zul je in ifile verwisselbare schijf zien staat. Zodra je daar op klikt krijg je alle bestanden te zien die op deze stick staan.

Door dan op een van de bestanden te drukken die je wil gaan gebruiken krijg je te zien met welke programma's de ipad dit bestand kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedStealthy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02-2024

WickedStealthy

Too slow to die ....

DataCracker schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:01:
Hallo beste tweakers,

Ik ben al een paar weken naar het kijken naar een iPad ter vervanging van mijn huidige laptop. Het enige waarvoor ik mijn laptop momenteel gebruik zijn MS office applicaties, internet (zoals Youtube) en wat muziek.

Verder gebruik ik 'm naast mijn studie ook zakelijk voor Powerpoint presentaties en die krijg ik op een USB stick aangeleverd. Je zou je af kunnen vragen waarom dat niet via de mail of share software gebeurt, de reden ervan is de persoon waarvan ik ze krijg aangeleverd, dat liever op deze manier wil doen.

Wat heeft dit dan allemaal met een iPad te maken? Voor zo ver ik weet is het mogelijk om met Quickoffice, MS Office bestanden te bekijken en bewerken op een iPad. Maar omdat ik die eerder genoemde presentaties op een USB stick krijg, vraag ik mij af hoe het zit met het uitlezen van die bestanden, vanaf die stick, op een iPad. Op een iPad zit namelijk geen USB connector en moet ik dat via een adapter doen, daarvoor zou ik de Photo connection kit willen gaan gebruiken om dit te proberen op te lossen.

Mij vraag is dus of dit mogelijk om in combinatie met die kit Office bestanden op een iPad uit te lezen met Quickoffice of zou dat op een andere manier moeten?

Met vriendelijke groet.
toon volledige bericht
Ik vrees dat je toch bedrogen gaat uitkomen als je MS Office gaat gebruiken. De apps voor de ipad zijn momenteel nog verre van volwaardige vervangers.

Zou je niet beter je toevlucht zoeken naar iets als de Mac Book Air ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 19:56
Is het mogelijk om op zo'n zelfde manier films af te spelen vanaf een usb stick?

En bestaat er ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld bestanden vanaf de ipad naar die usbstick te kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:51
klikos schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:48:
Is het mogelijk om op zo'n zelfde manier films af te spelen vanaf een usb stick?
Ja, na een jailbreak kan je met de Cydia app iFile en een camera connection kit films
direct van een USB stick of een SD kaart afspelen. Eventueel ook eerst kopieren naar
de iPad, al is dat niet noodzakelijk voor het afspelen.
Ik speel zo regelmatig films e.d. af, veel handiger dan iedere keer de iPad aan de
computer te moeten hangen en dat ellendige iTunes op te starten.
En bestaat er ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld bestanden vanaf de ipad naar die usbstick te kopiëren?
Het kan wel, al zijn de bestanden die je met iPad apps aanmaakt soms lastig te vinden, en hebben
ze vaak cryptische namen. Apple verandert ook alle filenamen van foto's, mp3's e.d. die je
op de iPad zet.
Andersom gaat eenvoudiger: bestanden van een USB stick kopieren en via iFile openen met een
geschikte applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:40
Ik vrees dat je toch bedrogen gaat uitkomen als je MS Office gaat gebruiken. De apps voor de ipad zijn momenteel nog verre van volwaardige vervangers.
De iWork producten (Pages, Keynote & Number) zijn imho (zeker voor een tablet) prima Office producten, enkel een touchscreen... voor het typwerk.. mja.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 19:56
Thanks!
ReneK schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:56:
[...]

Ja, na een jailbreak kan je met de Cydia app iFile en een camera connection kit films
direct van een USB stick of een SD kaart afspelen. Eventueel ook eerst kopieren naar
de iPad, al is dat niet noodzakelijk voor het afspelen.
Ik speel zo regelmatig films e.d. af, veel handiger dan iedere keer de iPad aan de
computer te moeten hangen en dat ellendige iTunes op te starten.

[...]

Het kan wel, al zijn de bestanden die je met iPad apps aanmaakt soms lastig te vinden, en hebben
ze vaak cryptische namen. Apple verandert ook alle filenamen van foto's, mp3's e.d. die je
op de iPad zet.
Andersom gaat eenvoudiger: bestanden van een USB stick kopieren en via iFile openen met een
geschikte applicatie.
toon volledige bericht
Pagina: 1