Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] x-as gebuik laten maken van data in tabel?

Pagina: 1
Acties:

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Topicstarter
Voor natuurkunde ben ik bezig met een meet-proef. Nu heb ik dus resultaten verkregen, namelijk hoeveel seconde een vliegtuigje over een meter afstand aflegt.

Op de X-as staat nu dus de afstand in meters, en op de Y-as het aantal seconden. Eigenlijk wil ik dit andersom hebben, maar ik krijg het niet voor elkaar. Dat komt omdat normaal gesproken de X-as vast staat, en op de Y-as de resultaten staan. Maar voor natuurkunde is het handiger om op de X-as de tijd te hebben, en op de Y-as de afgelegde afstand. Ik krijg het zelf niet voor elkaar om deze twee om te draaien.

Googlen op "swap x y axle excel" (dat is in feite wat ik wil) levert geen nuttige informatie op, en m'n tabelletje 90 graden draaien heeft me helaas ook niet geholpen.

Is het uberhaupt mogelijk om te doen wat ik wil? Of moet ik me er maar bij neerleggen dat m'n grafieken een beetje vreemd zijn?

Voor het gemak heb ik m'n grafiek hier neergezet.

Alvast bedankt,
Thijs

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Reptile209

- gers -

Als je rechtsklikt op je grafiek > brongegevens, dan kan je de juiste cellenreeks voor de x en de y-as opgeven. Of wissel in je sheet de twee kolommen om (gewoon copy-paste).

Zo scherp als een voetbal!