Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 22:14
Ik heb een MSI E350IA-E45 moederbord gekocht. Het moederbord komt met CPU en koeler geïnstalleerd.
Als ik het bord op tafel aanzet, dus zonder kast, heb ik idle een temperatuur van zo'n 60 graden Celsius. Is dit normaal voor zo een zuinig systeem? De ventilator draait behoorlijk hard, voor mij eigenlijk onacceptabel hard.
Aangezien ik de koeler niet kan verwijderen zonder een garantie zegel te verbreken doe ik dit niet. Ik stuur het bord liever terug nu dat nog kan.
Toch even hier vragen: is het normaal voor dit bord met deze zuinige processor (atom achtige) om idle een temperatuur van 60 graden te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Ik zou deze terugsturen. 60 is best nog wel veel voor een processor. Laat staan welke temperaturen deze gaat halen als deze flink aan het werk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij redelijk warm, misschien werkt de ventilator/koeler niet helemaal goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:21
klinkt alsof de koeler niet goed geplaatst is en dus niet goed aansluit. Je kunt proberen hem zelf te herplaatsen (met nieuwe koelpasta). Terugsturen is handiger, als ze hem gemonteerd leveren verwacht je dat ze dat goed doen en niet dat je alsnog zelf aan de slag kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Propheticus schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:58:
klinkt alsof de koeler niet goed geplaatst is en dus niet goed aansluit. Je kunt proberen hem zelf te herplaatsen (met nieuwe koelpasta). Terugsturen is handiger, als ze hem gemonteerd leveren verwacht je dat ze dat goed doen en niet dat je alsnog zelf aan de slag kunt.
bovendien vervalt de garantie volgens de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 22:14
Genoeg bevestiging voor mij. Moederbord gaat terug. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Op Guru3d staat dat temps van 50 tot 55 graden normaal is. Echter staat er niet bij of dat idle is of full stressed.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1