Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Citrix Access gateway - bare VPN, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ola :)

Wij hebben op de zaak een CAG. Daarop kan ik (webbased) met een RSA token inloggen en vervolgens kan ik een VDI klikken die dan opent. So far so good - maar da's niet wat ik wil / nodig heb.
Ik wil namelijk gewoon een VPN verbinding met de zaak, zonder verder poespas. Dat heeft zo zijn redenen, daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen. Ik wil gewoon mijn applicaties lokaal draaien :)

Helaas is het me nog niet gelukt om zoiets voor elkaar te krijgen, terwijl het volgens mij heel simpel moet zijn. Ik heb al geprobeerd of ik met de Citrix Online plugin iets voor elkaar kreeg, maar die vind kennelijk de config.xml niet op de CAG. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
The Eagle schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:00:
Ola :)

Wij hebben op de zaak een CAG. Daarop kan ik (webbased) met een RSA token inloggen en vervolgens kan ik een VDI klikken die dan opent. So far so good - maar da's niet wat ik wil / nodig heb.
Ik wil namelijk gewoon een VPN verbinding met de zaak, zonder verder poespas. Dat heeft zo zijn redenen, daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen. Ik wil gewoon mijn applicaties lokaal draaien :)

Helaas is het me nog niet gelukt om zoiets voor elkaar te krijgen, terwijl het volgens mij heel simpel moet zijn. Ik heb al geprobeerd of ik met de Citrix Online plugin iets voor elkaar kreeg, maar die vind kennelijk de config.xml niet op de CAG. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen?

Voor een VPN verbinding heb je denk ik een Cisco ASA o.i.d nodig. Citrix en ook CAG lijkt me een applicatieve gateway.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
shadowman12 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:49:
[...]

Voor een VPN verbinding heb je denk ik een Cisco ASA o.i.d nodig. Citrix en ook CAG lijkt me een applicatieve gateway.
Ik weet dat er bij ons laptop users zijn die het wel kunnen - dus het kan :)
Die laptops zijn echter uitgerold met een specifiek image. Dat image is W7 32bit en dan is bij mijn niet handig - mijn lappie heeft 8GB geheugen. Omdat het een specifieke laptop is wil onze ICT afdeling hem niet beheren. Fine, maar geef me dan iig de tools om het te doen. Dat doen ze echter niet en omdat zelfs voor de kleinste change een doorlooptijd geldt van minimaal 2 weken :X wil ik zelf het e.e.a. proberen. Ik heb alleen niet echt veel citrix kennis, dus vandaar de vraag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat gaat je zonder medewerking van de CAG beheerders niet lukken. Zij kunnen aangeven op welke resources een user rechten heeft. Dat kan een VDI zijn, maar ook (delen van) het netwerk.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Question Mark schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:13:
Dat gaat je zonder medewerking van de CAG beheerders niet lukken. Zij kunnen aangeven op welke resources een user rechten heeft. Dat kan een VDI zijn, maar ook (delen van) het netwerk.
Ik wist dat die vraag zou komen ;)
Ik heb het zelfde profiel als mijn collega's gekregen - dus daar kan het niet aan liggen :)

Wat ik eigenlijk zoek is een progseltje dat me op de CAG in laat loggen, maar me verder niks voorschotelt behalve dan verbinding met de zaak. Dat zou toch moeten bestaan zou je zeggen :?

[ Voor 18% gewijzigd door The Eagle op 24-03-2011 21:57 ]

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Sgop :Y)
iemand? Zo lastig kan dat toch niet zijn :?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe doen je collega's het dan? Start bij hun dan niet automatisch een VDI op?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:09:
Hoe doen je collega's het dan? Start bij hun dan niet automatisch een VDI op?
Voor zover ik weet moeten zij ook inloggen op de CAG. Probleem is dat ik geen mogelijkheid om een standaard laptop image te checken (zit buiten de deur) en mijn eigen lappie geen standaard image heeft. Zoals al gezegd: standaard image is W7 32 bit en ik heb 8gb ram in mijn lappie zitten, dus ik draai een self installed W7 64 bit.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Da's niet wat ik bedoel.
The Eagle schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:00:
[...]
Ik weet dat er bij ons laptop users zijn die het wel kunnen - dus het kan :)
The Eagle schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:22:
[...]
Ik heb het zelfde profiel als mijn collega's gekregen - dus daar kan het niet aan liggen :)
volgens mij zijn er twee opties:

[list=1]
• Jij doet andere handelingen dan de gebruikers waarvoor het wel werkt. Jij hebt immers hetzelfde profiel als de gebruikers waarvoor het wel werkt. Vandaar mijn vraag hoe deze andere gebruikers toegang tot het complete netwerk krijgen.
• Jouw laptopinrichting voldoet niet aan de eisen welke op de secure gateway ingesteld zijn, en als gevolg daarvan worden bepaalde netwerkresources automatisch niet toegankelijk gemaakt.
Optie twee lijkt me de meest waarschijnlijke, maar om dat op te lossen heb je toch echt de CAG beheerders nodig. Zou niet best zijn als users zelf de door het management opgestelde securitymaatregelen kunnen omzeilen ;)

Pagina: 1