Geen geluid uit boxen-->snoertje naar mobo?

Pagina: 1
Acties:

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Ik wilde net een audio cd'tje opzetten, maar er komt geen geluid uit de boxen. Terwijl ik wel opstartgeluiden hoor en als ik aan het icq-en ben de oh-oh ook.
Ik heb een MSI K7T Turbo en in de manual zag ik dat er een CD-In connector op mijn mobootje zat. Ik heb daar geen snoer naartoe geleid, maar is dat noodzakelijk om geluid uit mijn boxen te krijgen?
Datatransfer is wel mogelijk.
Is het ook mogelijk dat ik nog een driver mis?

Modjes/Admins: Ik wist niet precies waar ik dit moest plaatsen, omdat het twee fora beslaat, maar als het hier misplaatst is zouden jullie het dan ergens anders willen plaatsen.

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/9 ;)

Ik kan wel cd spelen zonder dat kabeltje! Je kan ook een kabeltje van je cd/dvd speler naar je audiokaart toe leiden dan werkt het ook.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

je moet gewoon het audiokabeltje van je cd-rom/dvd naar je geluidskaart/on-board chip "cd-in" brengen.

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Is het ook mogelijk om een audiokaart en een on-board chip (die er nu standaars op zit)samen op je mobo te plaatsen of brengt dit conflicten met zich mee?
Ik heb hier nog wel een kabeltje liggen met drie plugjes, maar op mijn mobo zijn het er vier. Is het mogelijk om dat snoertje te gebruiken?

Nieuw, nu met Twitter

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Waarschijnlijk niet, je moet gewoon een standaard audio kabeltje gebruiken wat je bij je CD-Rom/DVD heb gekregen.
Volgens mij kan je wel 2 geluidskaarten tegelijk gebruiken. Je moet gewoon zorgen dat degene die je bij steekt op een ander IRQ komt. Of dit problemen levert in windows weet ik niet. Met mijn geluidskaart iig niet. Mijn geluidskaart is voorzien van een heleboel kanalen en kan ik dus ook in bijvoorbeeld mix-programma's (Virtual Turntables) gebruiken als 'aparte' geluidskaarten.

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Ik ben net nieuw met dit soort dingen, maar ik heb het kabeltje gevonden, kijken of ie het doet:)

Nieuw, nu met Twitter

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Suc6, post ff als het gelukt is.
PS.
Dat kabeltje er tussen stoppen als de pc uit staat. Heb ergens gelezen dat het anders schadelijk kan zijn voor je geluidskaart :? . Geen idee of dit waar is maar je kan nooit voorzichtig genoeg zijn.

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Gelukt:)! Ik zit nu heerlijk te luisteren naar de James Bond tunes, maar ik blijf het raar vinden dat als je een geluidskaart hebt dat je dan geen snoertje nodig hebt en als het on-board is wel:?

Edit:
Sick_nick, ben jaloers op je specs.:9~

Nieuw, nu met Twitter

Pagina: 1