Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sharepoint - Bestanden linken aan kalender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over SharePoint Server 2010. Ik heb een basis team site waar je o.a. een kalender hebt en een 'pool' van gedeelde bestanden.

Als je in de kalender een nieuwe gebeurtenis aanmaakt, kan je daaraan een file linken die je upload, die file komt dan in /Lists/Calendar/Attachments/x met x een bepaald nummer.

Het zou de bedoeling zijn dat gebruikers bestanden uit de 'pool' van gedeelde bestanden kunnen linken aan een gebeurtenis. Dit kan blijkbaar niet, je kan bij een gebeurtenis enkel een bestand uploaden als attachement, geen bestand linken uit die gedeelde bestanden.

Wat een oplossing zou zijn is om die locatie met attachements te gebruiken voor die pool met gedeelde bestanden, maar die map kan je niet gebruiken, kan je zelf niet gewoon naartoe surfen.

Je kan bij een gebeurtenis wel een workspace aanmaken, maar dit is veel te uitgebreid. Iemand die een simpele oplossing of workaround weet?

Wat ik nog geprobeerd heb, bij de kalender een nieuwe kolom toegevoegd 'bestand' van het type hyperlink, zodat als je een nieuwe gebeurtenis aanmaakt, je een link daaraan kan koppelen. Zo kan ik er dus een gedeeld bestand aan linken, maar je moet wel de volledige url typen, het zou de bedoeling moeten zijn om te kunnen browsen tussen de gedeelde bestanden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 14:38 ]