Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:20
Hallo allemaal,

Heeft iemand hier ervaring met de Nikon P100? Ik heb deze camera nu ongeveer een jaar maar de kwaliteit van de foto's vind ik echt slecht. Ik heb op advies van Nikon experts al van alles geprobeerd. Alle instellingen wel zn beetje aangepast maar echt scherpe foto's krijg ik niet en de kleurechtheid valt ook tegen :( Toch zijn er heel veel mensen lyrisch over de P100 iets wat ik dus niet kan begrijpen. Zijn hier mensen die een P100 hebben en dit ook ervaren? En welke instellingen gebruiken jullie?

Greetz Freez!

Edit: Voor foto's zie dit picasa webalbum hier, je kunt hier ook gelijk de opname instellingen bekijken waar ik voornamelijk problemen mee heb is met het op de foto zetten van mijn kinderen. Minimaal 75% mislukt omdat ik bewegingsonscherpte krijg. En de kleuren wijken vaak af, deze week ook drie fotoalbums binnen gehad en dan zijn de foto's van mijn oude Sony-HX1 beter dan die van de P100.

Ik heb op dit moment niet veel "mislukte" foto's meer omdat ik die altijd verwijder maar zodra ik weer een paar "voorbeelden" heb zal ik die er ook op zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door Freezhost op 24-03-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
Kan je een aantal voorbeeldfoto's posten met de instellingen erbij? Dan valt er makkelijker iets zinnigs over te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik heb mij post even bijgewerkt met een link naar wat foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Ziet er naar mijn idee prima uit. Misschien een beetje CA hier en daar, maar bijvoorbeeld wel veel detail bij die duif en bij die beer, dus ik zie niet echt het probleem van dat de camera niet scherp genoeg zou zijn. De kleuren zijn misschien wat minder levendig, maar dat is (zover ik weet) iets waar Nikon camera's bewust op gebouwd worden, om analoge kleuren lichtelijk na te bootsen. Een beetje met de sliders spelen in een programma zoals Lightroom en de kleuren komen vanzelf beter naar voren.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik het laatst een fotoalbum laten maken maar dan zijn de foto's die ik heb gemaakt met de Nikon gewoonweg niet scherp. Een beetje flets en soms zelfs korrelig. Ik vrees dat ik teveel verwacht hebt van dit toestel ;( , toch maar sparen voor een spiegelreflex... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 19:48

Cheezus

Luiaard

Dus op je computer zijn je foto's goed maar in een fotoalbum zijn ze korrelig.
Denk je dan niet dat het aan je albumdrukker ligt in plaats van de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Freezhost schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 07:25:
Ik het laatst een fotoalbum laten maken maar dan zijn de foto's die ik heb gemaakt met de Nikon gewoonweg niet scherp. Een beetje flets en soms zelfs korrelig. Ik vrees dat ik teveel verwacht hebt van dit toestel ;( , toch maar sparen voor een spiegelreflex... :9~
Voor het geld van een nieuwe P100 had je een prima tweedehands spiegelreflex kunnen kopen incl. leuke lens! ;)

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik zie het probleem niet zo in de foto's. Het enige wat me opvalt is dat op een aantal foto's een relatief lange sluitertijd is gebruikt, wat de onscherpte soms kan verklaren. De niet altijd correcte kleurmeting is niet iets wat je snel gaat oplossen, dat gebeurt nu eenmaal en zeker binnen / met kunstlicht heb je dat snel. Ik heb het in elk geval ook nog altijd met een D700. Voor iets meer punch in je kleuren kun je de camera ongetwijfeld ergens op een 'vivid' stand zetten. En zeg tegen je kinderen dat ze stil moeten zitten :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik vind ze persoonlijk op de computer ook flets, wat de kleur betreft iets met vivid heb ik niet maar wel andere opties die zal ik nog eens proberen. Kinderen van 2 en 4 stil laten zitten? Dat houden ze 5 seconden vol, de P100 is regelmatig te laat, op het moment dat hij scherp stelt en ik de sluiter knop volledig indruk bewegen ze over het algemeen alweer. Dan kan iets zeggen over mijn kinderen of over mijn camera... 8)7

Ik zal eens kijken of ik met de handmatig sluitertijd wat kan verbeteren. Ik denk dat ik maar ga sparen voor een Nikon 3100 of de Canon 550 of een Sony SLT. Die zijn vele maler sneller dat deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
En zelfs mijn D90 is soms te traag voor de kinderen :)
Maar goed, als ze nog erg klein zijn, of als ze ouder worden, kunnen ze ook langer stilzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Tja, belangrijker is op een bepaald moment een snelle sluitertijd, waarmee je de actie kunt bevriezen. Daar heb je een lichtsterke lens voor nodig of gewoon veel licht. Laat ze voortaan spelen onder 10 dikke tl-bakken en nog wat bouwlampen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Rudedadude op 01-04-2011 13:56 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Pagina: 1