Nvidia NVS 295 dual screen problemen

Pagina: 1
Acties:

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 21:27
Ik gebruik sinds een paar maanden een nieuw werkstation (Dell Precision T3500) met daarin een Nvidia Quadro NVS 295. Hier zitten achterop twee displayport poorten en daarop zijn twee Sony 17" TFT's op aangesloten (via DVI kabel).

Sinds vanmorgen heb ik daar het volgende probleem mee:
Eén van de schermen valt uit. Vanmorgen was het rechter scherm ineens "dood" en ook niet meer bekend in windows (alsof er gewoonweg geen kabel in zat).
Na wat prutsen en wisselen van beeldschermen werkte het ineens weer, tot 2 uur geleden, toen het linker scherm (de andere dus) een paar keer begon te haperen, daarna ook permanent uit viel en ook niet meer wil werken.
Door elimineren (kabels verwisselen, schermen verwisselen, de twee schermen van mijn collega gebruiken erc) kom ik tot de volgende conclusie:

- Beide beeldschermen werken.
- Beide uitgangen op de videokaart werken.
- Beide kabels en converters lijken ook te werken.
- Dit probleem bestaat ineens sinds vanmorgen op in zo goed als idle werken (absoluut geen belasting op cpu of gpu).

Via wat zoek werk ben ik al wel gebruikers tegengekomen die vergelijkbare problemen met T3500's hadden, maar niet echt een oplossing. Ik heb de laatste drivers van Nvidia geïnstalleerd dat gaf maar geen oplossing.

Heeft iemand dergelijke ervaringen of misschien een mogelijke oplossing? Het lijkt er nu op dat de kaart kapot is, maar ik zou toch graag nog wat anders proberen om het tot de vervanging uit te kunnen houden...

• basketnoobj3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-02 13:03
Heb je softwarematig iets veranderd sinds het probleem zich voordoet? kan je dat alvast uitsluiten.
misschien toch even een andere monitor proberen?

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 21:27
Softwarematig is er in ieder geval niets veranderd (ondertussen wel een bios update en een driver update gedaan).

Gisteren na lang overleg met Dell een hele hoop zaken uitgesloten en tot de conclusie gekomen dat de videokaart een probleem zou hebben. Die is zojuist vervangen, maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Nu net weer vreemd gedrag:
- Nieuwe videokaart gemonteerd; linker scherm bleef zwart (en driver ziet ook maar één scherm).
- Linker scherm afkoppelen en een iets ander type eraan gehangen.
- Beide schermen doen het.
- Originele scherm weer terug aangesloten.
- Doet het ca. 1 minuut, begint dan weer te knipperen en gaat na iets van 30 sec op zwart (driver ziet ook nog maar één scherm).
- Andere scherm weer aangesloten.
- Beide schermen doen het.
- Nu het rechter scherm vervangen door het originele linker scherm wat net nog aan het knipperen was en uit sprong.
- Doet het nu al ca. 15 min zonder problemen.

I'm lost, ik geef het nog even een uurtje en bel dan straks weer naar Dell voor verdere support. Wellicht zit er toch iets in het moederbord of de voeding.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakMDS op 25-03-2011 11:22 ]