Ik heb nu al een paar weken een prachtig Fit-PCtje thuis staan die ik als ubuntu server wil inrchten,
Het probleem, de onboard netwerk kaart wordt niet herkend, voor een serverkan dat een probleem zijn
Ik heb al Ubuntu 9.04, 9.10, 10.04 en 10.10 geprobeerd maar alle releases hebben het zelfde probleem.
Het gekke is dat bij de desktop versie alles out-of -the-box werkt..
Volgens Google gaat het om een Realtek RTL8111 chip, waar meerdere mensen het probleem me hebben.
Zou het mogelijk zijn Ubuntu Desktop te installen dan de driver op een USB stick op te slaan
dan de server versie instaleren en die tijdens de install te laten gebruiken?
(mijn Debian test gaf mij namelijk die optie)
of moet ik eerst de server versie installen en dan de driver er bij zetten (deb package)?
Indien mogelijk wil ik liever niet zelf de drivers compilen want zo ver ben ik nog niet in linux
ook wil ik het systeem zo schoon mogelijk houden.
Thanks voor de hulp
Het probleem, de onboard netwerk kaart wordt niet herkend, voor een serverkan dat een probleem zijn
Ik heb al Ubuntu 9.04, 9.10, 10.04 en 10.10 geprobeerd maar alle releases hebben het zelfde probleem.
Het gekke is dat bij de desktop versie alles out-of -the-box werkt..
Volgens Google gaat het om een Realtek RTL8111 chip, waar meerdere mensen het probleem me hebben.
Zou het mogelijk zijn Ubuntu Desktop te installen dan de driver op een USB stick op te slaan
dan de server versie instaleren en die tijdens de install te laten gebruiken?
(mijn Debian test gaf mij namelijk die optie)
of moet ik eerst de server versie installen en dan de driver er bij zetten (deb package)?
Indien mogelijk wil ik liever niet zelf de drivers compilen want zo ver ben ik nog niet in linux
ook wil ik het systeem zo schoon mogelijk houden.
Thanks voor de hulp
Proffesioneel Platzak