Toshiba HDD garantie claimen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:41
Beste GOT'er,

Hoe kan ik de mijn defecte Toshiba HDD garantie claimen en het meest belangrijke waar?

Situatie:
Xxodd laptop gekocht en het bedrijf gaat failiet.
Maar ik heb nog gewoon garantie op de hardeschijf, echter staat er op de site van Xxodd dat ik bij Toshiba moet wezen en je raad het al Toshiba zegt heel droog wij doen geen garanatie afhandeling, enkel van externe schijven. Volgens Toshiba moet ik bij de laptop maker zijn, dat laatste gaat dus niet want Xxodd is failiet.

Nu is de laptop eigenlijk een barebone van Clevo, maar gezien een HDD geen onderdeel van een barebone is, kan ik niet de garanatie claimen bij Clevo.

Waar moet ik nu terecht?

Hoop dat iemand mijn kan helpen.

Overigens de laptop is gefixed, had nog een spare HDD liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door noodel1988 op 24-03-2011 11:58 . Reden: typfouten ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat is heel simpel, jij moet je garantie claimen buij jouw leverancier. Dus in iedergeval niet bij Toshiba, aangezien het hier om een aan een oem geleverde hardeschijf gaat. De oem fabrikant is dan verantwoordelijk voor de garantie afhandeling. Wanneer de leverancier failliet is dan kun je in pincipe alleen nog bij de curator terecht, maar daar zal je als particulier weinig uit kunnen halen. De belastingdienst en andere bedrijfen staan voor je in de rij. Bij een failisement kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je gewoon geen garantie meer kunt claimen.

In enkele gevallen kan het zijn dat een andere bedrijf de garantie heeft overgenomen. Dit is het geval als de leverancier aangesloten is bij bepaalde stichtingen of samenwerkingsverbanden. Bottumline is, dat je over het algemeen achter het net vist.

Overigens dit is niet het juiste subforum, daarom even een verhuizing naar het ShoppingForum.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:38
Lang verhaal kort te maken, bespaar je de moeite en koop een nieuwe hdd.
voordat je der bent ze je oude hdd fixen ben je weken verder, en als je hdd dood is ben je je data toch al kwijt.

Dus andere worden zelf oplossen ;) ( zou ik doen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Mektheb schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:36:
Lang verhaal kort te maken, bespaar je de moeite en koop een nieuwe hdd.
voordat je der bent ze je oude hdd fixen ben je weken verder, en als je hdd dood is ben je je data toch al kwijt.

Dus andere worden zelf oplossen ;) ( zou ik doen )
Tip: lees de laatste regel van mijn TS. Zoals je kan lezen heb ik een laptop die het prima doet.

Echter heb ik nu nog een half jaar oude Toshiba HD waar ik nog garantie op hoor te krijgen, echter kan ik deze nergens claimen...

Dus vandaar mijn topic, iemand sugestie waar ik wezen moet.

Clevo schijnt de garantie gevallen overgenomen te hebben, enkel mag je hun als consument niet benaderen enkel dealers mogen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:07
Ga gewoon even naar een winkel in de buurt en vraag of dat ze voor je deze schijf als RMA kunnen opsturen.
Niet dat alle winkels dit doen maar misschien als je het verhaal uitlegt dat ze je wel willen helpen.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Goede tip.

De dealer die kon hem niet opsturen in ieder geval. Die zou hem opsturen maar kreeg met het verhaal te maken dat toshiba op haar website heeft staan. Ik zal het bij de overige computershops nog wel even proberen al heb ik er niet zo veel vertrouwen in...

Edit
Net even Toshiba gebeld en daar wordt je ook niet veel wijzer van... :) . Buiten dat zij er niets aan doen... Het is een oem schijf (zoals al eerder aangegeven is door mod) en dus moet ik bij laptop leverancier zijn en ... sja...

Misschien iets voor Kassa? :P

[ Voor 33% gewijzigd door noodel1988 op 24-03-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Dit wordt een hele moeilijke zaak maar je kunt proberen de leverancier te achterhalen waar XXOD de schijf gekocht heeft en dan proberen het via hun te regelen.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Zoals je in het antwoord van Dune hebt kunnen lezen is dit meer een gevalletje "pech gehad".

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
dropdeath schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:03:
Dit wordt een hele moeilijke zaak maar je kunt proberen de leverancier te achterhalen waar XXOD de schijf gekocht heeft en dan proberen het via hun te regelen.
De hardeschijf is gemaakt door Toshiba, dus neem aan dat ze daar hun harde schijf hebben ingekocht.

@reactie boven mijn.
Maar er wordt toch ook garantie gegeven door toshiba op zoon schijf... dan moet ik dat toch ook kunnen claimen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noodel1988 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:20:
[...]

De hardeschijf is gemaakt door Toshiba, dus neem aan dat ze daar hun harde schijf hebben ingekocht.

@reactie boven mijn.
Maar er wordt toch ook garantie gegeven door toshiba op zoon schijf... dan moet ik dat toch ook kunnen claimen lijkt me?
Dan heb je over fabrieks garantie, en dat woord gegeven alleen op de coulance van de fabriek. Het is geen recht. Zoals vele anderen heeft gemeld, je heb waarschijnlijk gewoon pech. Wat ik wel aanraad is de zak nogmaals door te nemen met toshiba en de oplossing te zoeken via de onofficieel kanelen. Hiermee bedoel ik dat je kan voor een prijs en refurbished HD kopen van hun met gekapte garantie mogelijkheden, bijvoorbeeld. Als je geeft aan dat je bent bereid om een compromis te zoeken dan zijn de fabrieken meestal ineens hulpzaamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Garantie geeft Toshiba aan hun klant (de laptop bouwer), deze geeft op zijn beurt weer garantie aan jou. Toshiba heeft geen overeenkomst met jou, dus hebben ook geen verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Op de website staat duidelijk dat er geen garantie op HD's uit een laptop wordt:

Please be noted that there is no warranty from Clevo for the following components that are used in notebooks using the XXODD brandname:
1: The memory module
2: The CPU
3: The harddisk or solid state drive
4: The optical-drive (DVDwriter or Blu-Ray-writer and/or Blu-Ray-burner)

Ofwel, jammer maar helaas.
Zo duur is een nieuwe schjif trouwens niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben een mooi topic in de SF stickies, waar je een hoop uit kan halen voor wat betreft online kopen, garantie en faillissement :)
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
mad-dog schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:00:
Please be noted that there is no warranty from Clevo for the following components that are used in notebooks using the XXODD brandname:
Dat zou dan toch betekenen dat de leveranciers van deze componenten wel garantie op hun componenten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nou de link in de post direct boven je en de reacties van een aantal anderen hier gewoon niet gelezen, of wil je alleen maar zien wat je uitkomt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Aangezien de leverancier van de harde schijven aan xxodd wel garantie geeft.
Kun je dus kun proberen te achterhalen welke leverancier xxodd daar voor gebruikte maar ik geef je weinig kans dat je die vind.
Of je moet iemand vinden die bij xxodd gewerkt heeft en dat dus weet.
Want in nederland alleen al zijn het er een stuk of 10 die het geleverd kunnen hebben.

www.nolimitoss.nl

Pagina: 1