Automating in Flash mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Voor mijn werkgever ben ik soms de bannerbitch, tientallen banners vertalen voor verschillende landen.. Vroeg me af of het mogelijk is om handelingen (tasks) te "automaten" in Flash? Zoals ook bij Photoshop mogelijk is.

Google al een tijdje, mogelijk op de verkeerde trefwoorden.. automating tasks in flash, automate routines in flash etc. zonder resultaat

Thanks voor advies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiHearts
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 09:10
Vertalen kun je toch doen via een externe xml die je inleest.
Teksten veranderen is dan gewoon een kwestie van de xml aanpassen.

Een andere optie zijn externe programma's die je muis en toetsenbord handelingen kunnen opslaan.
En via een toetsencombinatie speelt hij dan diezelfde handelingen af.
Soort macro software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat soort dingen wil je inderdaad via externe files (zoals XML) doen. Scheelt behoorlijk wat werk, plus het maakt kleine tekstcorrecties makkelijker.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet is het lastige dat je dan zit met dat woorden weer groter uitvallen bij vertalingen.. bijv "Win" -> "Gewinne", dat zijn opeens 4 letters extra waardoor je alsnog tekstformaat correcties moet uitvoeren.

Maar ik zal me erin verdiepen! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Tja, dat menselijke controle element zul je toch nodig hebben. Dat is bij alle vormen van (digitaal) drukwerk zo.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiHearts
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 09:10
Volgens mij kun je de grootte van het font van flash met actionscript automatisch laten aanpassen naar de breedte van je Textfield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
nhartjes22 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:06:
Volgens mij kun je de grootte van het font van flash met actionscript automatisch laten aanpassen naar de breedte van je Textfield.
Nou... niet automatisch. Het is wèl mogelijk met een vrij triviaal stukje zelfgeschreven ActionScript. De meest simpele aanpak is dan ook wel gelijk het duurste: de font-size in stappen van 1px verlagen tot de tekst 'past'.

Wil je betere performance, dan zit er wat meer rekenwerk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarom werk je in godsnaam met Flash, is eigenlijk de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Twylight schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:23:
Waarom werk je in godsnaam met Flash, is eigenlijk de vraag.
Ach, het woord "bannerbitch" geeft het eigenlijk al aan, hè? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
het heeft geen zin je voor dit doeleinde in XML te verdiepen, de meeste adservers ondersteunen geen externe files voor de meeste soorten banners. ook geen as3 trouwens.

dus eigenlijk zoek je naar een soort preprocessor voor je fla/as files. Als je de bannertekst dan in een .as bestand zet, kun je elke programmeertaal gebruiken om de inhoud daarvan steeds aan te passen. vervolgens een truucje zien te vinden om automatisch de Flash íde de boel te laten exporteren. Moet kunnen, Flash Develop kan het immers ook. Of pure AS2 compilen met MTASC, maar dan mis je weer alle toeters en bellen van de Flash IDE.

[edit]: Met Ant en een stukkie jsfl moet je een heel eind komen: http://my.opera.com/flexc...der-for-flash-development. (kan ook zonder flex builder)

in de praktijk zal het vaak tegenvallen door grote verschillen in de lengte van individuele woorden en de hele tekst. daarom outsourcen ze dit soort werk meestal naar lage lonen landen. of je neemt een bannerbitch ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Genoil op 27-03-2011 18:07 ]

Pagina: 1