Apple MacBook Pro of Asus G53 voor CAD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik doe nu een mbo opleiding en wil volgend jaar verder gaan met een hbo opleiding,
nu wil ik een laptop aanschaffen waarmee ik goed vooruit kan de komende 4 jaar op CAD 3D zoals solidworks of inventor maar ook een laptop die niet veel problemen geeft. Nu zit ik te twijfelen tussen een macbook pro 15 of een asus G53 mijn voorkeur gaat naar de Asus omdat deze aanzienlijk betere specs heeft maar Apple freaks proberen me een Macbook aan te smeren.

Kan iemand mij uit de brand helpen?
Mvgr. Maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je veel kracht nodig hebt zou ik gaan voor de laptop met de betere specificaties, tenzij je echt graag OSX wilt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:13

KoudeAardbei

Moderator

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:44:
Hallo,
ik doe nu een mbo opleiding en wil volgend jaar verder gaan met een hbo opleiding,
nu wil ik een laptop aanschaffen waarmee ik goed vooruit kan de komende 4 jaar op CAD 3D zoals solidworks of inventor maar ook een laptop die niet veel problemen geeft. Nu zit ik te twijfelen tussen een macbook pro 15 of een asus G53 mijn voorkeur gaat naar de Asus omdat deze aanzienlijk betere specs heeft maar Apple freaks proberen me een Macbook aan te smeren.

Kan iemand mij uit de brand helpen?
Mvgr. Maikel
Hier op GOT wordt iets van eigen inzet verlangt, en die schreeuwerige topic-titel kan je ook beter achterwege laten.

En waarom stel je deze vraag in het MAC forum, neem aan dat de meeste hier de 'apple freaks' status wel bereikt hebben...

Wil je perse OSX, of vind je het apple logo wel mooi staan achterop je laptop?

[ Voor 4% gewijzigd door KoudeAardbei op 24-03-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik zou zeggen, zoek wat reviews van beiden, bij voorkeur met benchmarks op grafisch gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:11
Tsurany schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:46:
Als je veel kracht nodig hebt zou ik gaan voor de laptop met de betere specificaties, tenzij je echt graag OSX wilt.
En OS X lijkt me nou weer niet handig als je SolidWorks wilt draaien (en veel ander engineeringspul)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

Thralas schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:48:
[...]

En OS X lijkt me nou weer niet handig als je SolidWorks wilt draaien (en veel ander engineeringspul)..
Daar heb je dan wel weer boot-camp voor, maar dan kan je beter voor de G53 gaan mijn inziens.
Das een beetje het hebben van een GOLF-1 motorblok in een Ferrari...

[ Voor 9% gewijzigd door KoudeAardbei op 24-03-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
Solidworks draait ook perfect op oudere systemen, de HD3000 die op intel sandy bridge processoren zit is al ruim voldoende, zelfs de 13" mbp zou dus voldoen. Ik zou voor de asus gaan want die heeft 2 jaar garantie ipv. de 1 van apple en is veel goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door haarbal op 24-03-2011 10:50 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
/offtopic-flame

Volgens mij is je SHIFT toets kapot, je toets blijft hangen ;)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:44:
maar Apple freaks proberen me een Macbook aan te smeren.
En geven die 'freaks' ook nog enige onderbouwing voor hun 'aansmering'?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 13:53
HP Elitebook 8740w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ja sorry voor mijn verkeerde topic plaatsing maar ik ben net nieuw op tweakers en ben alles nog een beetje aan het uitvogelen. ik heb veel reviews gelezen en ik heb veel mensen horen spreken maar niemand kan een normaal antwoord geven want alle mensen die ik spreek zijn of apple of anti-apple dus niemand kan mij een goed advies geven.
BTW even een vraagje waarom zou een apple beter zijn met een 256mb grafische kaart als die g53 2x 1,5Gb heeft?
Mvgr. Maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:52:
Hallo,
Ja sorry voor mijn verkeerde topic plaatsing maar ik ben net nieuw op tweakers en ben alles nog een beetje aan het uitvogelen. ik heb veel reviews gelezen en ik heb veel mensen horen spreken maar niemand kan een normaal antwoord geven want alle mensen die ik spreek zijn of apple of anti-apple dus niemand kan mij een goed advies geven.
BTW even een vraagje waarom zou een apple beter zijn met een 256mb grafische kaart als die g53 2x 1,5Gb heeft?
Mvgr. Maikel
Het gaat niet om het aantal MB/GB, maar ook om shaders, bandbreedte, geheugensnelheid, kloksnelheid, betreffende GPU etcetera..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Hallo,
Ja sorry voor mijn verkeerde topic plaatsing maar ik ben net nieuw op tweakers en ben alles nog een beetje aan het uitvogelen
Dan vogel je ergens verkeert, dan had je bijvoorbeeld ook gelezen dat wij tweakers elkaar constant de groeten doen en dat je dat dus niet bij elke post hoeft te zetten. Ik raad je aan de FAQ's van de topics waar je in de toekomst iets in kwijt wil eens begint te lezen. Daarnaast vind ik het gewoon gemakzuchtig

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 21:51
Ik zou eerst eens gaan kijken hoe solidworks onder OSX werkt. Als dat niet zo super is moet je sowieso Windows naast OSX gaan draaien en ben je weer vermogen kwijt.
Zelf zit ik te solidworksen op een Dell Vostro V13. Werkt prima zolang je geen grote assemblies gaat maken. Voor de rest hebben mijn studiegenooten de TU Delft laptop met een Nvidia Quadro erin en een i7. Maar ook die worden behoorlijk traag met grote assemblies in Solidworks.
Mijn advies is zolang je niet beslist op de locatie moet werken ben je beter af met een desktop. Dat werkt veel beter en als je dan echt niet zonder een laptop kan, koop dan voor de kleine dingen een thin en light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tja op zich draait solidworks al prima op bijv een i3 met een paar gieg, als je maar een beetje redelijke graka hebt, dus een apple zou ook prima moeten werken, behalve dat je OSX eigenlijk niet nodig hebt.

Het licht ook aan je budget maar ik zou zelf in jouw situatie toch gaan voor een workstation laptop, lenovo, hp elitebook of dell precision, etc...

Maar vaio-z, hp envy's of dell XPS / dell alienware's maken eigenlijk ook prima cad/cam bakkies.

Beetje lekkere resolutie is ook erg belangrijk!

[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 24-03-2011 10:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ja nu merk ik dat ik er de ballen verstand niet van heb!
dan zal ik het makkelijker stellen: Macbook pro 15 of Asus g53 ?
gezien de tijd die ik nog vooruit moet kunnen en toekomst gezien
Bedankt voor jullie snelle reacties
Mvgr. Maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Hallo,
Mvgr. Maikel
Heeft je school geen laptop project of iets dergelijks? Een wat meer practisch advies, in de engineering sector is bijna alle software Windows only. Dus koop je een Mac, dan breng je het grootste deel van je tijd door met bootcamp en moet je een Windows licentie kopen. Deze extra kosten en het alsnog moeten gebruiken van Windows lijkt mij genoeg om te besluiten tot een niet Apple laptop. Daar komt natuurlijk nog bij dat een MBP qua hardware/ prijs in performance onderdoet voor een Asus of Dell of ander groot merk. Een MBP heeft dan wel superieure beeldkwaliteit, maar dat lijkt mij niet op te wegen tegen de betere performance van andere laptops uit dezelfde prijsklasse.

Ohja neem geen Acer :P , hoe verleidelijk het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
Ik zou een HP elitebook of Probook proberen. Dit zijn de laptops die de TU Delft ook aanbeveelt voor het werken met 3D CAD programma's en rekenprogramma's zoals matlab. Ik zou, ook met kijk op software die je later moet gaan gebruiken, niet voor OSX gaan. Dit werkt vaak minder lekker door compatibiliteit en je geeft zelf ook aan dat je solidworks met zo min mogelijk problemen wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:58
Seroo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:59:
Ik zou een HP elitebook of Probook proberen. Dit zijn de laptops die de TU Delft ook aanbeveelt voor het werken met 3D CAD programma's en rekenprogramma's zoals matlab. Ik zou, ook met kijk op software die je later moet gaan gebruiken, niet voor OSX gaan. Dit werkt vaak minder lekker door compatibiliteit en je geeft zelf ook aan dat je solidworks met zo min mogelijk problemen wilt draaien.
Wat zou ik hier nog aan toe moeten voegen.

Als je budget kleiner is, kijk naar een dell XPS 15.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb een MBP 15" en maak ook wel eens gebruik van CAD programma's zoals Solidworks en Rhino. Dit doe ik dus met bootcamp in Windows.
Ik werk dus voornamelijk in OSX, omdat ik dit veel fijner vind dan Windows. Dit is ook de grootste reden dat ik een MBP heb gekocht en het minimalistisch ontwerp van de MBP sprak mij ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:01:
Ik zelf heb een MBP 15" en maak ook wel eens gebruik van CAD programma's zoals Solidworks en Rhino. Dit doe ik dus met bootcamp in Windows.
Ik werk dus voornamelijk in OSX, omdat ik dit veel fijner vind dan Windows. Dit is ook de grootste reden dat ik een MBP heb gekocht en het minimalistisch ontwerp van de MBP sprak mij ook aan.
Tja..

Ik heb ook een MBP, en die heb ik zo nu en dan gebruikt voor CAD/3D en renderoplossingen, maar geloof me, die programma's hebben echt baat bij een goede (professionele) videokaart. Op mijn werk gebruik ik een elitebook en thuis heb ik een workstation staan die beide een goede videokaart hebben. Het verschil ga je merken.

Ik ben fan van apple producten maar CAD en 3D programma's zijn zo goed als windows only, en ik heb geen mac gekocht om er windows op te draaien.

@TS, je doet er goed aan om de adviezen van anderen hier op te volgen (of minstens te overwegen) en een HP elitebook (of probook met goede graka) te kopen.
Er zijn ook andere fabrikanten die laptops maken met professionele videokaarten (AMD firepro of Nvidia quadro), dus een zoektocht in de pricewatch met de juiste filters is ook een optie.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat jullie mij toch meer richting een elitebook sturen en liever niet voor de mac kiezen in mijn geval. Ik krijg idd van school korting op een laptop bij Apple zelfs extra korting maar aangezien ik niet super veel verstand van computers heb lijkt het mij ook verstandiger om te kiezen voor een asus of een hp nu alleen nog even zoeken wat in de prijsklasse valt rond de 1500 mag meer zijn maar dat is mijn richtprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:07:
Ik zie dat jullie mij toch meer richting een elitebook sturen en liever niet voor de mac kiezen in mijn geval. Ik krijg idd van school korting op een laptop bij Apple zelfs extra korting maar aangezien ik niet super veel verstand van computers heb lijkt het mij ook verstandiger om te kiezen voor een asus of een hp nu alleen nog even zoeken wat in de prijsklasse valt rond de 1500 mag meer zijn maar dat is mijn richtprijs
Die kortingen zijn niet zo bijzonder. Krijg je bij elke gemiddelde school. En deels is het om Apple te pushen. Zoals hierboven al aangegeven neem de raad aan van mensen hier in combinatie met waar je daadwerkelijk je laptop voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:07:
Op welke laptop(s) krijg je korting?

Het is natuurlijk niet voor niets dat de TU en dergelijke, de elite- en probooks aanraden. Probeer de pricewatch eens om te zien wat je kunt krijgen voor 1500 euro. Kunnen nog best leuke dingen uit komen :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
Je zou ook goedkoper kunnen zitten en de eerder aanbevolen Dell XPS 15 te nemen, dit is een goede allround laptop en is zeker capabel om Solidworks te draaien.

Er schiet mij net nog iets te binnen. Als je met Solidworks bezig bent wil je zoveel mogelijk pixel. Dus koop een laptop met Full HD of hoger.

[ Voor 31% gewijzigd door Seroo op 24-03-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Pixeltje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:10:
[...]

Op welke laptop(s) krijg je korting?

Het is natuurlijk niet voor niets dat de TU en dergelijke, de elite- en probooks aanraden. Probeer de pricewatch eens om te zien wat je kunt krijgen voor 1500 euro. Kunnen nog best leuke dingen uit komen :)
Ziedaar een Elitebook en binnen zijn budget. pricewatch: HP Elitebook 8540P (WD920ET)
Alleen een wat kleine harddisk maar wel een Quadro er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
1500 is plenty idd.

Wat belangrijk is is dat je EN een redelijke tot goede grafische kaart hebt (quadro of firepro echt niet nodig, wel leuk) en een processor met een zo hoog mogelijke single core snelheid, het liefst een intel i5 of i7 met turboboost die als er maar 1 core gebruikt wordt hem richting de 3ghz gooit.

Veel van dit soort programma's is qua modeleren redelijk singlethreaded en heeft baat bij iig 1 snelle core.

Staar je alleen niet dood op de quadro/firepro, ik SW hier op een acer i3 systeem met een dualcore 2.4ghz en een ati/amd 4570, en de processor is vaak echt de bottleneck.

[ Voor 16% gewijzigd door maratropa op 24-03-2011 11:18 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

ManiacsHouse schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:14:
[...]

Ziedaar een Elitebook en binnen zijn budget. pricewatch: HP Elitebook 8540P (WD920ET)
Alleen een wat kleine harddisk maar wel een Quadro er in.
They multiply! Rapidly! ;)

http://tweakers.net/price...nnJRoaEHympVmQatPGAPDcRx_

Pricewatch lijst, 11 laptops gefilterd op maximale prijs 1500 euro en voorzien van firepro of quadro kaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi Luckystriker10, welkom op GoT :)

Zoals je wellicht in het algemeen beleid hebt kunnen lezen, verwachten we hier op GoT enige mate van eigen inzet. Dat betekent dat je eerst zelf een antwoord op je vraag probeert te vinden. Als je dan een topic opent, vermeld je duidelijk wat het probleem is, waar je naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt en waarom het niet voldeed. Op die manier kunnen we je het beste helpen.

Als je in dit geval opzoek bent naar een (Apple) notebook voor CAD, is het handig om te kijken of er niet mensen zijn geweest met dezelfde vraag. Als je bijvoorbeeld zoekt naar CAD, vind je al de nodig topics met overwegingen. Daarnaast helpt het om een duidelijke topictitel te kiezen, zonder hoofdletters. Dit komt nl. nogal schreeuwerig over.

Voor nu laat ik het topic open, maar let hier in het vervolg op :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okey,
ik ben nu voldoende geinformeerd door jullie allen!
ik ben er veel van opgestoken en dank jullie
Er mag een slotje op het topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ja dat doen we dus ook niet he. :) Got opvoeding! ;)

specs

Pagina: 1