Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sindskort heb ik voor mijn bedrijf een site gelanceerd, waarop ook een pagina staat met een van YouTube embedded video: *weg*

Via de QR code op mijn visitekaartje kom je op deze pagina, vooral bedoeld voor je mobiel dus.

Probleem is nu dat mijn HTC Legend op Android 2.2 deze niet weergeeft, ik krijg de foutmelding:
"Adobe Flash: Type gegevens wordt niet ondersteund"

Op een andere telefoon, Samsung Galaxy S, werkt ie wel, maar komt er eerst de melding "Video is niet geoptimaliseerd voor mobiel".

Op iPhone werkt 't wel.

Ik ben nu dus op zoek naar een oplossing voor het optimaliseren van deze video voor mobiel, zodat deze wel getoond wordt.

Iemand een idee?

Ik waardeer het zeer.

Groet,

Thijs

[ Voor 5% gewijzigd door MueR op 24-03-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Hoi, welkom op GoT :w

We kunnen je momenteel erg slecht helpen. We hebben het in de Devschuur over programmeren, daar zien we graag relevante code bij. We vinden het ook erg prettig als men zelf wat onderzoek doet naar de oorzaak van het probleem. Beiden mis ik momenteel in je post. Je zou bijvoorbeeld even kunnen gaan zoeken of er bekende problemen zijn met het afspelen van embedden youtube content op dergelijke telefoons.

Ik wil je aanraden onze Quickstart eens goed door te nemen, evenals Webdesign, Markup & Clientside Scripting Beleid. Pas dan even je topicstart aan met relevante informatie, zodat we je wel kunnen helpen. Een link naar een uitgeklede testcase (dus niet je volledige site, die is overbodig en daarom spam) kan ook helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door MueR op 24-03-2011 10:21 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo MueR,

bedankt voor je snelle reactie en goed dat je me op mijn tekortkomingen wijst.
Ik heb de afgelopen dagen het internet al afgestruind en ook contact gehad met HTC. Het heeft me niet verder geholpen (behalve 2 keer mijn telefoon hard gereset :( ) en dan is er volgens mij maar 1 plek waar het antwoord te vinden is. ;)

Vwb de code die is vrij eenvoudig:
code:
1
2
3
<iframe title="YouTube video player" width="560" height="349"
src="http://www.youtube.com/embed/lFZ0z5Fm-Ng?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen>
</iframe>

Kortom de embedded code zoals YouTube die biedt. Site is gebouwd in Wordpress.

Heb ook geprobeerd op de mobiele site van YouTube het filmpje te vinden (dat is gelukt, maar die biedt dan weer geen embed functie.

Hopelijk biedt ik nu meer informatie.

Groet,

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

En als je met je telefoon direct naar de YouTube video gaat (in je browser)? Misschien is het dan een oplossing om voor mobile devices de embedded video te vervangen in een link (of plaatje van de video als link) naar YouTube zelf?

Zelf geen ervaring met Andriod en video op het web.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Okke,

dat is natuurlijk een oplossing, maar doet geen recht aan de Quick Response code. En het moet kunnen, maar de vraag is hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Lastig te zeggen. De eerste melding komt blijkbaar uit de halfbakken Flash-support in sommige Android-toestellen (maar ja, die willen we zo graag!).

Tweede lijkt het gemis aan h.264 support. Misschien dat google dat inmiddels ook al uit de laatste Android heeft gesloopt.

Al met al zijn Android-versies en implementaties zo divers dat er praktisch niet voor te testen is als het om dit soort zaken gaat. Een van de fijne gevolgen van die gewenste "openheid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Helaas geen oplossing voor handen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Bosmonster schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:11:
Lastig te zeggen. De eerste melding komt blijkbaar uit de halfbakken Flash-support in sommige Android-toestellen (maar ja, die willen we zo graag!).

Tweede lijkt het gemis aan h.264 support. Misschien dat google dat inmiddels ook al uit de laatste Android heeft gesloopt.

Al met al zijn Android-versies en implementaties zo divers dat er praktisch niet voor te testen is als het om dit soort zaken gaat. Een van de fijne gevolgen van die gewenste "openheid".
Schud je dit nou zo even uit je mouw of heb je ook daadwerkelijk ervaring met het ontwikkelen voor Android? Zo nee, dan riekt het nogal naar een troll. :/

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik weet niet of het in relatie staat met jouw probleem maar ik had gister een embedded YouTube filmpje die ging flikkeren met afspelen op de iPad/iPhone. Vervolgens heb ik de oude insluit code gebruikt en het werkte weer als een trein.

code:
1
2
3
4
5
<object width="1280" height="750"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lFZ0z5Fm-Ng?fs=1&amp;hl=nl_NL&amp;rel=0">
</param><param name="allowFullScreen" value="true"></param>
<param name="allowscriptaccess" value="always"></param>
<embed src="http://www.youtube.com/v/lFZ0z5Fm-Ng?fs=1&amp;hl=nl_NL&amp;rel=0"
 type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="1280" height="750"></embed></object>

Al getest? Of heeft dit geen relatie met het probleem?
Pagina: 1