Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr1988
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-04 18:26
Beste Tweakers,

Ik heb al bijna 3 jaar een x38 mobo. Nu doet het bord de laatste tijd vreemd.
Als mijn pc een tijd uit heeft gestaan en ik start hem op dan herkent de pc mijn raid 0 opstelling niet. De pc blijft dan hangen met opstarten. zie filmpje. Hierna druk ik op power, valt de pc uit zoals het hoort en dan druk ik nog een keer op power en dan start hij op. zoals in dit filmpje.
Kan iemand hier duidelijkheid uit halen? Ik heb geprobeerd dit te kunnen reproduceren het eerste filmpje. Maar de rest van de tijd start ie gewoon op. De pc moet echt een geruime tijd uitstaan wil het echt problemen opleveren.

Mijn specs:
AsusX38 P5E
Intel Q9550
4gb kingston 800mhz
Asus 8800gts 512
Windows 7 64bit
Als hier nog iets ontbreekt hoor ik het graag!

P.s. Ik ga morgen of vanmiddag beter beelden maken van het opstarten(waar hij blijft hangen)
Garantie duurt tot 26 maart 2011!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Waarschijnlijk Cold-Boot problemen.. Wat is de kamertemperatuur waar de PC staat? Is dit niet bijv een Zolder of Kelder?

Anders zou ik gewoon naar een computerboer gaan, en voor 20 euro ofzo even laten testen wat er kapot is. Want het kan net zo goed je videokaart zijn

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr1988
Ja dat zou best kunnen, maar wat heeft videokaart met raid opstelling te maken? Heb je de filmpjes bekeken(als is de eerst ff vluchtig gemaakt) En de temp is meestal tussen de 20 a 22 graden.

Alvast bedankt voor reactie zo snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395810

Ja lol vroeg ik me ook al af wat graka met raid heeft te maken XD
maarja misschien is er een van de schijven corrupt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in je BIOS kunt komen, geef dan je geheugen een een fractie hoger voltage (bv. 1.8 naar 1.9) en probeer dan nog eens. Dat was destijds bij mij de oorzaak (en dus de oplossing) van mn cold-boot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

A: het kan best zijn dat die direct na de BIOS check hangt. Ofwel tijdens het RAID scherm
B: Hoe staat het met de gezondheid van je RAID opstelling? Probeer eens na het booten CrystalDiskInfo de status van je schijf(en) te controlleren: http://crystalmark.info/s...stalDiskInfo/index-e.html

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr1988
Ik heb nu net het programma gedownload en hij herkend mijn raid opstelling niet. Hij herkend alleen mijn 2 data schijven. Doe ik iets fout?

EDIT1: Ik ga hdtune er eens tegen aan gooien. Jullie horen verder op de dag de resultaten wel. Als iemand nopg ideeen heb mag je die gewoon posten!!

EDIT2: Ik heb nu een goed filmpje gemaakt van de opstart. Kan iemand hier nu wat van maken met deze helderheid. Het komt maar x voor namelijk. reboot ik nu dan ziet het er gewoon uit als 2de filmpje.

[ Voor 59% gewijzigd door Kid Jansen op 25-03-2011 23:07 . Reden: drie berichten achter elkaar -> samengevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Testen dus: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

*knip*

[ Voor 17% gewijzigd door Kid Jansen op 25-03-2011 23:09 . Reden: opmerking niet meer van toepassing ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr1988
Ja ik weet van de edit knop, sorry:P. @G_M_C. Ik heb he nu op 1,82v gezet. Dit omdat een vriend mij dat aanraden omdat ik standaard 800mhz geheugen heb. Is dit volgens jouw ook goed. Of dien ik echt hem op 1,9 te zetten. Standaard dus op 1,8(auto in mobo settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het altijd even op 1,9 volt zetten om te kijken of het probleem dan weg gaat.
Als het niet werk kan je het terug zetten. Je ram gaat er niet dood aan.

Ik zie in je filmpje dat je Seagate schijven gebruikt. Probeer het programma SeaTools te downloaden en op een bootable stick te zetten en dat programmatje te runnen. Daarmee kan je schijven checken of ze nog wel goed zijn. Misschien begeven je Seagate schijven het wel.

Spinnen je schijven wel op als ze niet herkend worden in je RAID sessie.
Schroef die twee schijven eens uit je kast, als ze dan niet herkend worden moet je er mee draaien en dan voel je of je schijven wel aan het spinnen zijn of ook echt uit staan.
Als ze uit staan ligt het misschien wel aan je voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
vervang je sata kabels eens om te kijken of het daar in zit..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jspr1988 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:22:
Ja ik weet van de edit knop, sorry:P. @G_M_C. Ik heb he nu op 1,82v gezet. Dit omdat een vriend mij dat aanraden omdat ik standaard 800mhz geheugen heb. Is dit volgens jouw ook goed. Of dien ik echt hem op 1,9 te zetten. Standaard dus op 1,8(auto in mobo settings)
Gewoon iets hoger zetten, 1.9 bij wijze van. En dan testen, als het probleem weg is dan weet je waar je het moet zoeken en probeer je het voltage zo goed mogelijk af te stellen (1,82 of 1,85 als het maar werkt). MAar mijn idee is dus dat je eea kan onderzoeken. Wie weet zit jouw probleem ergens anders, en kan je het voltage van je geheugen weer op normaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr1988
Op dit moment 1 van de 2 schijven getest. Morgen 2de testen. En zo direct verander ik mijn geheugen voltage naar 1,9. Dus morgen bij de ochtend startup weet ik meer.

P.s. Is het misschien een idee om mijn array opnieuw in te stellen als het hiervoor genoemde niks brengt?
Gewoon mijn Windows eraf gooien schijven delete en dan opnieuw array doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr1988
Ik heb mijn array nu verwijderd schijven gewist en weer een nieuwe raid 0 schijf gemaakt. Na 3 uur uit gezet te hebben krijg ik nog steeds vage beelden bij mijn array. Tevens ben ik nu windows ff aan het instaleren. Maar start ik hem op mist opeens een van mijn harde schijven. Terwijl ik niks interne veranderd heb. Kan ik hier uit opmaken dat ie gewoon goed stuk is? Mijn sata en raid chip?

p.s. voltage verhoging heeft niks uitgehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door jspr1988 op 31-03-2011 16:14 ]

Pagina: 1