Windows 7 SP1 + Ati drivers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
hoi medetweakers,

Ik zit met het volgende rare probleem. Ik heb met het pogramma RT Se7en Lite SP1 geintergreerd in een windows 7 X64 enteprise edition. Dit ging allemaal zonder problemen of foutmeldingen. Nu probeer ik deze windows te installeren op een asus p6-p5g41e barebone met daarin een celeron 3200 4GB geheugen en een ati 5450, ook dit gaat allemaal zonder problemen.

Eenmaal in windows probeer ik de laatste driver van Ati(11-2_vista64_win7_64_dd_ccc_ocl.exe) te installeren. Echter dit wil maar niet hij installeert wel een aantal componenten maar niet die Display driver. Ik heb ook geprobeerd de driver handmatig toe te kennen hij blijft echter zeggen dat de driver niet compatibel is.

hebben jullie nog ideeen/ingevingen.

ligt dit mogelijk aan het slipstreamen van SP1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Beetje offtopic maar ik heb dit zelfde probleem met mijn notebook, die heeft een ati 4800 serie kaart (ik weet even niet zo snel welke :x) Ook als ik deze drivers installeer dat hij wel installeerd maar hij na der hand niet aangeeft dat die niet daadwerkelijk staat geinstalleerd?

Ik game normaal nooit op mijn laptop maar voor minecraft gaf hij aan bad video card drivers, ik heb zelf ook Windows 7 64bit, Enteprise edition. Ik nam aan dat het gewoon aan mijn crappy laptop lag, niet wetende dat er ook nog andere mensen met dit probleem waren! Via de site van ATI kon ik niks vinden wat die zou kunnen oplossen. Zelf was ik nog vanplan een keer de laptop opnieuw te installeren met win7 om te kijken of dat het probleem misschien verholp. (Hij is de laatste tijd erg traag dus die reinstallatie komt er zowieso aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan goed mogelijk zijn, hoewel Se7en misschien wel slipstreamen ondersteund, doet microsoft dat niet.

wat je kan doen is de drivers uitpakken, en deze ook slipstreamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
gisteravond een schone installatie gedaan vanaf een usbstick met de originele windows 7 variant die ik heb. Nog steeds ziet hij alleen een generic vga card en is de driver onder geen enkele mogelijkheid te installeren.

Ik begin langzaam te vermoeden dat de grafische kaart niet goed is danwel dat deze niet met mijn moederbord overweg kan.

zojuist nog op een andere machine geprobeerd, exact hetzelfde probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door TWFpa2Vs op 25-03-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Nieuw kaartje 1GB uitvoering exact hetzelfde probleem mogelijk een issue tussen de G41 chipset en Ati kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
nvidia kaartje werkt wel heel raar
Pagina: 1