1 PC aansluiten op 2 afzonderlijke netwerken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een computer aansluiten op twee netwerken met twee verschillende adapters (een LAN en een WLAN adapter). Geinstalleerde OS is Windows XP Professional.

Het LAN netwerk bestaat uit 3 computers, waarbij de gegevens van 2 'frontoffice computers' worden opgeslagen op de 'hoofdcomputer'. De 2 frontoffice computers hebben geen toegang tot internet en moeten dat ook niet krijgen. De 'hoofdcomputer' moet internettoegang gaan krijgen door middel van de WLAN adapter die ik heb aangesloten op de USB poort. Beide adapters zijn succesvol geinstalleerd.

Het LAN netwerk werkt naar behoren. Alleen het lukt me niet om de WLAN adapter van deze hoofdcomputer te verbinden met het signaal van mijn draadloze router.
Het is erg belangrijk dat de netwerken strikt gescheiden blijven. De frontoffice computers moeten geen toegang tot internet krijgen

Adapter Local Area Connection 2:
Description: Nvidia nForce 10/100Mbps Ethernet
DHCP enabled: No
IP Address: 192.168.1.1.
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: (leeg)
DNS Servers: 192.168.1.1

In het internet protocol (TCP/IP) van de Wireless Network Connection heb ik aangegeven dat het IP adres automatisch verkregen mag worden. Ik weet dat er maar 1 default gateway mag zijn. Doordat WLAN op DHCP staat zou deze toch de default gateway moeten hebben en allebei de netwerken tegelijk gebruikt kunnen worden? Heb ik misschien iets verkeerd ingesteld?

Misschien een domme vraag, maar ik ben niet geweldig vertrouwd met computernetwerken.

Ik zou er erg mee geholpen zijn als iemand de oplossing weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waarom verwijs je op die frontoffice computer voor DNS naar zichzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:39

Reptile209

- gers -

Je aanpak is goed. Focus alleen op het correct installeren en configureren van de draadloze adapter, de andere adapter is niet zo boeiend.
Staan alle beveiligingsinstellingen van je wireless goed? Juiste ssid en wpk2-key? MAC-filter op je router staat goed?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor je feedback. De instellingen zoals ik die heb weergegeven voor de Adapter Local Area Connection 2 gelden voor de 'hoofdcomputer'.
Waarom DNS zo staat heb ik geen idee. Dit LAN netwerk bestond al voordat ik er een wireless netwerk bij wilde pluggen. Misschien heeft iemand van jullie nog goede ideeen hoe het opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Reptile209 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 07:07:
Staan alle beveiligingsinstellingen van je wireless goed? Juiste ssid en wpk2-key? MAC-filter op je router staat goed?
i.e. werkt je draadloze verbinding zelf

+ welk IP krijg je? (niet in dezelfde range als je LAN hopelijk)