Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] windows azure site takeover sloopt pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
De site takeover die nu draait zorgt ervoor dat ik nergens op de pagina meer op een link kan klikken.
Bijvoorbeeld bij een willekeurige gallery: [Verwijderde gebruiker]
Niks is meer klikbaar behalve de ad. Werkt wel goed voor de ad :+ _/-\o_

Dit gebeurt in IE 8.0.6001.18702
Windows xp sp3

In chrome werkt het wel gewoon.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Dat is een feature, Microsoft wilt dat je update naar IE9. Daar werkt het wel.

Succes!

:+

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Toch wel ironisch: een Microsoft ad die in de meeste browsers geen problemen geeft (ik gebruik FF3.6), en in IE8 wel.

De 'normale' banner is wel iets breder dan de content, viel mij op op de laptop, heeft maar een 1024x768 schermpje, en een stukje van die banner valt achter de scrollbalk (waardoor ik onder weer een scrollbalkje kreeg)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Resistor schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:22:
Toch wel ironisch: een Microsoft ad die in de meeste browsers geen problemen geeft (ik gebruik FF3.6), en in IE8 wel.
't Is inderdaad ironisch, maar in werkelijkheid heel simpel te verklaren. Microsoft maakt die dingen zelf helemaal niet. Dat doet een of ander mediabureau soms weer in opdracht van een of andere tussenpartij etc etc. Dus uiteindelijk zijn er geen programmeurs van Microsoft bij betrokken om het te maken of zelfs maar om het te testen.
De 'normale' banner is wel iets breder dan de content, viel mij op op de laptop, heeft maar een 1024x768 schermpje, en een stukje van die banner valt achter de scrollbalk (waardoor ik onder weer een scrollbalkje kreeg)
Daar weet crisp vast meer over, maar er was ergens een grens (in schermhoogte) waarbij ie niet meer zou moeten verschijnen. Ik weet alleen niet of die nou <=600 of hoger was.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

De background is 1142 pixels hoog. We sluiten pas uit bij een verticale resolutie van < 800 pixels

Het niet klikbaar zijn kan ik in IE9 in de IE8-modus niet reproduceren. Wel krijg ik een aantal JS warnings, maar ik denk niet dat die er mee te maken hebben.

Ik zal eens een VM opstarten om te kijken of er verschil is met IE8 native.

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:18:
Het niet klikbaar zijn kan ik in IE9 in de IE8-modus niet reproduceren. Wel krijg ik een aantal JS warnings, maar ik denk niet dat die er mee te maken hebben.

Ik zal eens een VM opstarten om te kijken of er verschil is met IE8 native.
Hier werkt het met IE 8.0.6001.19019 in Vista gewoon goed iig.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
8.0.7600 onder Win7 geeft hier ook geen problemen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11 15:52
Safari op de Mac valt er compleet over.
Iedere seconde wordt de complete DOM opnieuw geladen.

Ook zit er nog een witruimte (donkergrijs in dit geval) van zo'n 1200 pixels onder de content.

De pagina stopt ook niet met 'laden', zowel in firefox als in safari niet.
Slecht!!! Heel erg slecht!

[ Voor 19% gewijzigd door NovapaX op 24-03-2011 09:48 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• DarkShadow16
Ik denk zal eens proberen of ik het kan reproduceren op een andere xp pc met IE8
Niet ingelogd klik ik op het linkje naar de gallery en gaan er nog meer dingen fout:
Tracker is niet volledig en de rechterkant staat midden op de pagina.

Dit is op een resolutie van 1920x1080
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2ajqqep.jpg

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

crisp schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:18:
De background is 1142 pixels hoog. We sluiten pas uit bij een verticale resolutie van < 800 pixels
Venster op 500px hoogte en 1152px breed en ik krijg nog steeds de banner in IE8 (W7) zijnde uitgelogd.. Zelfs venster verkleinen naar 1000px breed => banner/takeover

[ Voor 9% gewijzigd door Wiethoofd op 24-03-2011 10:52 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Het gaat om de schermresolutie, niet de groote van je viewpoint. Overigens is dit makkelijk te omzeilen door simpelweg in te zoomen totdat je onder de 800px zit..

Niet reproduceerbaar hier, overigens. Getest met IE8 in een windows 7 VM.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 11:06 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:05:
Het gaat om de schermresolutie, niet de groote van je viewpoint. Overigens is dit makkelijk te omzeilen door simpelweg in te zoomen totdat je onder de 800px zit.
Ah, ik dacht venstergrootte, maar het is dus schermgrootte, en inzoomen tot 800px op een 3456*2048 reso, nee dankje, dan log ik wel in om van m'n t.net abo te genieten :>

Hier ook niet reproduceerbaar onder IE8 W7

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• DarkShadow16
Zelfs de hele frontpage is niet klikbaar nu voor mij.
Iets vreemds is wel dat er een verschil is tussen de rechterkant en linkerkant van de pagina.
Alles rechts van de rode lijn op het screenshot is klikbaar, alles links ervan niet.
Resolutie van 1680x1050
rest hetzelfde als in TS.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/72927c.jpg

• DarkShadow16
DarkShadow16 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:45:
Ik denk zal eens proberen of ik het kan reproduceren op een andere xp pc met IE8
Niet ingelogd klik ik op het linkje naar de gallery en gaan er nog meer dingen fout:
Tracker is niet volledig en de rechterkant staat midden op de pagina.

Dit is op een resolutie van 1920x1080
[afbeelding]
Dit krijg ik niet meer gereproduceerd dus lijkt me een hikje wat nu niet meer voorkomt.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb nog getest in XPsp3 in IE8, maar ook daar kan ik de hier gemelde problemen niet reproduceren. Het lijkt dus niet exemplarisch te zijn wat het lastig maakt om te bepalen wat er bij bepaalde mensen mis gaat...

Intentionally left blank

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
NovapaX schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:43:
Safari op de Mac valt er compleet over.
Iedere seconde wordt de complete DOM opnieuw geladen.

Ook zit er nog een witruimte (donkergrijs in dit geval) van zo'n 1200 pixels onder de content.

De pagina stopt ook niet met 'laden', zowel in firefox als in safari niet.
Slecht!!! Heel erg slecht!
Dat is apart want een soortgelijke config hier (Safari 5.0.4 (6533.20.27) op OS X 10.6.6 geeft niet dergelijke issues. Het is altijd lastig om daadwerkelijk te bughunten als we de zaken die gerapporteerd worden niet kunnen reproduceren.

• DarkShadow16
crisp schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:38:
Ik heb nog getest in XPsp3 in IE8, maar ook daar kan ik de hier gemelde problemen niet reproduceren. Het lijkt dus niet exemplarisch te zijn wat het lastig maakt om te bepalen wat er bij bepaalde mensen mis gaat...
Het gaat bij mij nog steeds mis, maar ik gebruik wel gewoon chrome, want daar werkt het wel gewoon in.
Gebruik chrome toch al steeds meer nu IE8 gewoon langzaam en oud aan het worden is en IE9 niet meer naar xp komt.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Gelukkig zijn dit soort takeovers maar 1 dagje :P

Er moet gezegd worden dat wij de technische uitvoering van deze betreffende takeover ook niet echt optimaal vonden. Hij leek vooral vaak traag te laden, maar ook de hier genoemde issues zijn zaken die, ook al konden wij het zelf niet direct reproduceren, toch onderzocht zullen moeten worden voor een volgende keer. Dat is echter aan het media-bureau en niet iets waar wij wat aan kunnen doen (behalve dit terug rapporteren wat ook gebeurd is).

Voor nu dus: case closed :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.