NVIDIA GeForce GTX 460 aangeschaft, nu BSOD of pc uitval

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumgangers,

sinds een week heb ik een NVIDIA GeForce GTX 460 1 GB aangeschaft. Eindelijk kon ik weer games spelen, maar ik word constant onderbroken door BSODs, een pc reboot zonder waarschuwing of een schermuitval gecombineerd met vastlopend geluid. Dit gebeurt trouwens niet alleen tijdens het gamen; ook simpel up- of downloaden laat het systeem vastlopen.

Programma's die ik gebruik zijn Fallout New Vegas, BitTorrent, Dropbox, Shogun 2 e.a.

Hieronder de specs die ik via Windows 7 'Performance information and Tools' heb kunnen vinden.

Ik heb een AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor, en een 500watt Coolmaster Pro. Aan oververhitting kan het niet liggen: Speedfan geeft geen oververhitte onderdelen weer.. Het systeem is ongeveer drie jaar oud.

System
--------------------------------------------------------------------------------
Manufacturer FOXCONN
Model A6VMX
Total amount of system memory 4.00 GB RAM
System type 64-bit operating system
Number of processor cores 4

Storage
--------------------------------------------------------------------------------

Total size of hard disk(s) 932 GB
Disk partition (C:) 681 GB Free (932 GB Total)
Media drive (D:) CD/DVD
Media drive (G:) CD/DVD
Media drive (H:) CD/DVD

Graphics

Display adapter type NVIDIA GeForce GTX 460
Total available graphics memory 2815 MB
Dedicated graphics memory 1024 MB
Dedicated system memory 0 MB
Shared system memory 1791 MB
Display adapter driver version 8.17.12.6658
Primary monitor resolution 1440x900
DirectX version DirectX 10

Hulp is ten zeerste gewenst. Ik sta op het punt een willekeurig onderdeel uit het raam te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Wat heb jij zelf al gedaan?
Een aantal primaire dingen wat je moet doen:
- Memtest draaien
- Health status checken van je HDD en op errors scannen d.m.v. HD Tune
- Drivers cleanen van je videokaart en opnieuw installeren
- BIOS reset

Deze dingen moet je sowieso even doen.

Wanneer het RAM en HDD oké zijn, probeer dan een andere voeding.
Zo kun je wat uitsluiten.

Lees in het vervolg ook even de FAQ door, staat héél véél nuttige informatie in ;).

Succes!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Wat voor VGA zat er hiervoor in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Begin inderdaad al met het meest voordehandliggende :
- Drivers herinstalleren (en ook echt verwijderen in safe mode)
- BIOS instellingen checken
- RAM testen met memtest
- Voeding checken (liefst gewoon proberen met een verse voeding)

Hopen dat hier iets uitkomt, en zo niet, kom gerust terug ;) (anders ook hoor :9 )

[ Voor 3% gewijzigd door Mavamaarten op 23-03-2011 21:53 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik zeg voeding. Is echt een totale hunch, maar lijkt mijzelf het meest aannemelijk.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Als je geen BSOD had voordat je de GTX460 erin hebt gestopt, lijkt het me duidelijk.
Het is of je videokaart, of je driver.
Het zal wel niet aan de voeding liggen als een ander videokaart wel goed draait en je met een GTX460 in idle ook BSOD krijgt. Als je alleen BSOD kreeg onder load met een GTX460, dan zou het wel kunnen dat het aan de voeding lag, maar in idle trekt hij vrij weinig. Als een ander videokaart dan wel goed werkt, dan ligt het iig niet daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorige VGA was een Nvidea WinFast PX9800 Gt 512Mb. MemTest loopt: na 2 uur 60 %. HD Tune is ook onderweg. Updates volgen! Iedereen alvast bedankt voor de vlugge hulp.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok: Memtest 300% coverage, geen errors gevonden.
Hd Tune Error scan: 0% damaged
HD Tune: SAMSUNG HD103UJ Benchmark

Transfer Rate Minimum : 51.9 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 115.6 MB/sec
Transfer Rate Average : 89.0 MB/sec
Access Time : 13.5 ms
Burst Rate : 131.2 MB/sec
CPU Usage : -1.0%
HD Tune: SAMSUNG HD103UJ Health scan.

ID Current Worst ThresholdData Status
(01) Raw Read Error Rate 100 100 51 0 Ok
(03) Spin Up Time 75 75 11 8300 Ok
(04) Start/Stop Count 99 99 0 1476 Ok
(05) Reallocated Sector Count 100 100 10 0 Ok
(07) Seek Error Rate 100 100 51 0 Ok
(08) Seek Time Performance 100 100 15 0 Ok
(09) Power On Hours Count 99 99 0 7042 Ok
(0A) Spin Retry Count 100 100 51 0 Ok
(0B) Calibration Retry Count 100 100 0 0 Ok
(0C) Power Cycle Count 99 99 0 1419 Ok
(0D) Soft Read Error Rate 100 100 0 0 Ok
(B7) (unknown attribute) 100 100 0 3 Ok
(B8) (unknown attribute) 100 100 99 0 Ok
(BB) (unknown attribute) 100 100 0 0 Ok
(BC) (unknown attribute) 100 100 0 0 Ok
(BE) Airflow Temperature 79 61 0 386924565 Ok
(C2) Temperature 78 60 0 403701782 Ok
(C3) Hardware ECC Recovered 100 100 0 101653461 Ok
(C4) Reallocated Event Count 100 100 0 0 Ok
(C5) Current Pending Sector 100 100 0 0 Ok
(C6) Offline Uncorrectable 100 100 0 0 Ok
(C7) Ultra DMA CRC Error Count 100 100 0 0 Ok
(C8) Write Error Rate 100 100 0 0 Ok
(C9) TA Counter Detected 100 100 0 0 Ok

Power On Time : 7042
Health Status : Ok
Hier gaf alleen B8 een gele balk in het eindscherm, de rest in orde.
Drivers volledig geherinstalleerd. Meest up to date via Nvidea site.

Zelfde klachten als voorheen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cestlavie2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-11-2013
is het de overclockte versie ? Ik las iemand die hem ook had en hem terug moest klokken anders liep hij vast.

http://www.informatique.n...gts450-dc-oc/di/1gd5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Misschien een stress-test op je video-kaart ??

Ik heb problemen met crashes in BFBC2 en verdacht de video-kaart, maar heb 'm met Furmark tot zo'n 90 graden opgewarmd (ingame kom ik niet eens zo hoog) en hij blijft keurig draaien (dus moet wel iets anders zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cestlavie2010 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:15:
is het de overclockte versie ? Ik las iemand die hem ook had en hem terug moest klokken anders liep hij vast.

http://www.informatique.n...gts450-dc-oc/di/1gd5.html
De kaart heb ik direct vanuit de verpakking in het systeem gezet. Ik weet dat er een mogelijkheid is om hem te klokken, maar heb niets gedaan.
Goner schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:56:
Misschien een stress-test op je video-kaart ??

Ik heb problemen met crashes in BFBC2 en verdacht de video-kaart, maar heb 'm met Furmark tot zo'n 90 graden opgewarmd (ingame kom ik niet eens zo hoog) en hij blijft keurig draaien (dus moet wel iets anders zijn)
Is het ook voor mijn kaart veilig het tot 90 graden te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
Is de voeding niet ietwat aan de zwakke kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShitHappens schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:40:
Is de voeding niet ietwat aan de zwakke kant?
Coolmaster Pro 500W. Ik heb geen idee of dit genoeg is voor mijn systeem + nieuwe grafische kaart. Jij misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Als de PSU nog gewoon goed is, geen probleem. Maar eehm, welk BSOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beatboxx schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:46:
Als de PSU nog gewoon goed is, geen probleem. Maar eehm, welk BSOD?
Deze gaat echt heel snel voorbij, zal zodra ik achter de thuispc zoveel mogelijk proberen te noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier de link naar de grafische kaart voor de duidelijkheid:

http://www.alternate.nl/h...ten+NVIDIA&l3=GeForce+GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:52:
Deze gaat echt heel snel voorbij, zal zodra ik achter de thuispc zoveel mogelijk proberen te noteren.
Als het goed is wordt er van een BSOD een minidump gemaakt (%SystemRoot%\Minidump). Er is een handig progamma om die dumps leesbaar te maken : WhoCrashed 3.01 (home edition)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:37:
Is het ook voor mijn kaart veilig het tot 90 graden te proberen?
Als ik zo lees, moet een moderne kaart toch zeker 120 graden kunnen hebben ...
Ik stond er wel van te kijken hoe snel Furmark mijn kaart op 90 graden had. Daar bleef de temperatuur stabiel.
Ook opvallend is hoe snel de temp weer daalt als je de stress-test stopt ...
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:43:
Coolmaster Pro 500W. Ik heb geen idee of dit genoeg is voor mijn systeem + nieuwe grafische kaart. Jij misschien?
Zie Alternate site : Max. verbruik ca. 180 Watt (bij volledige belasting)
Hangt er dus vanaf wat je verder in je PC hebt zitten. Als je alleen CD/DVD, harddisk, USB/card reader hebt lijkt het me voldoende. Maar ik heb daar niet veel ervaring mee ...
zie : http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

[ Voor 57% gewijzigd door Goner op 25-03-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 23:59
Wat voor voeding zit er in je PC? nog belangrijker: wat is het maximale amperage wat deze op de 12 volt lijn kan leveren? Edit: heb het al gevonden, is 34 ampere. is zat voor dit systeempje. ik zou ff de voltages meten. Liefst met een multimeter, en met de kaart waarbij de pc een bsod geeft. voltage meten wanneer je de kaart stressed dus. Met software zal dit lastig gaan, aangezien hij meteen een BSOD geeft zoals jij verteld...

[ Voor 56% gewijzigd door MineTurtle op 25-03-2011 15:41 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
http://www.antec.outervision.com/PSUEngine
ik zou zeggen vul deze eens in om te kijken of je voeding het trekt.

draait het systeem weer stabiel als je oude kaart terug plaatst dan weet je meteen of het aan het systeem ligt of aan de kaart. misschien heb je bij het inbouwen iets beschadigd want ik neem aan dat je niet ESD gezekerd was, want dat doet volgens mij bijna niemand.

wat doen de voltages zodra de kaart gestressed wordt.
even meten met software of multimeter in een 12 v lijn proppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 23:59
ik zou een multimeter nemen als je die voor handen hebt, want software wijkt vaak erg veel af naar mijn ervaring...

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36
Denk dat je de voeding uit mag sluiten. Heb er net een GTX 460 in hier, en ik heb geen BSOD's, en ik heb een AMDx2 5200+, niet de zwaarste cpu, maar toch 95W. En ja hoor, loopt prima met mijn Fortron 400W, ook onder load.

enige is dat mijn psufan overuren maakt als die onder load komt, maar dat is een geluidskwestie, en kwestie van betere kast (airflow) halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Goner schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:42:Als ik zo lees, moet een moderne kaart toch zeker 120 graden kunnen hebben ...
Nou nee dat is niet aan te raden, 105C is echt de max vandaag de dag, 120C is veel te heet en zal je gpu slopen.

Download >>>Driver Sweeper<<<, start op in safe mode, run Driver Sweeper en laat het ALLE drivers van de videokaart(en) verwijderen, reboot en installeer de laatste drivers van Nvidia.

Echter zijn het wel symptomen van een gare/te zwakke voeding, helemaal het plots rebooten van je pc.
Je voeding is dus ook al 3 jr oud en ik zou hem niet zomaar uitsluiten zonder eerst even met een andere voeding getest te hebben, indien mogelijk natuurlijk.
Alles kan eens kapot gaan, dus ook je voeding ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DaLoona op 25-03-2011 17:48 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Doe eens een BIOS hard reset. Op het moederbord moet je een jumper shorten. Bij een hardware upgrade doe ik meestal een BIOS reset. Het heeft mij een keer geholpen met allerlei vage problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goner schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:42:

Als het goed is wordt er van een BSOD een minidump gemaakt (%SystemRoot%\Minidump). Er is een handig progamma om die dumps leesbaar te maken : WhoCrashed 3.01 (home edition)
Ik heb WhoCrashed 3.01 gedraaid (wat een geweldig programma btw) en ik kreeg keer op keer de zelfde mededeling:
On Wed 3/23/2011 11:50:14 AM GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\032311-19624-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70740)
Bugcheck code: 0xA (0x8, 0x2, 0x0, 0xFFFFF80002C077F7)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

Deze boodschap is hetzelfde bij alle data dat het systeem crashte. Ik heb een drivesweep gedaan, nieuwe drivers gedownload (Van de MSI site ipv Nvidea) en ga het nu uitproberen. Wish me luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:21:
Denk dat je de voeding uit mag sluiten. Heb er net een GTX 460 in hier, en ik heb geen BSOD's, en ik heb een AMDx2 5200+, niet de zwaarste cpu, maar toch 95W. En ja hoor, loopt prima met mijn Fortron 400W, ook onder load.

enige is dat mijn psufan overuren maakt als die onder load komt, maar dat is een geluidskwestie, en kwestie van betere kast (airflow) halen.
De technische klantenservice van Alternate vertelde mij ook al dat de hoeveelheid watt geen probleem zou moeten zijn. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit al is gedaan, maar heb je de videokaart al in een andere computer gestopt? Ik heb het topic even doorgelezen,maar kwam dit niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:53:
Ik weet niet of dit al is gedaan, maar heb je de videokaart al in een andere computer gestopt? Ik heb het topic even doorgelezen,maar kwam dit niet tegen.
Nee heb dit nog niet gedaan: we hebben alleen een macbook tot onze beschikking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb daarnet geprobeerd Shogun 2: Total War te spelen, maar zoals altijd: scherm viel uit, geluid en systeem liepen vast en ik was gedwongen de resetknop te gebruiken..

Ik keek nog een keer goed naar de WhoCrashed, en de conclusie was als volgt:

Conclusion

12 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

rt64win7.sys (Realtek 8101E/8168/8169 NDIS 6.20 64-bit Driver , Realtek Corporation )

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination the errors that have been reported for these drivers and include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions from users who have been experiencing similar problems.
----
Nu twijfel ik of ik de goede drivers (in uiteraard Safe Mode) heb verwijderd. Bij drive Sweeper staat het volgende rijtje:

ATI- Display
Creative- Sound
Microsoft- Mouse
NVIDIA- Chipset
NVIDIA- Display <--- deze heb ik 'ge-cleand'
NVIDIA- PhysX
Realtek - Sound

Heb ik de goede gekozen of ontbreken er nog een paar handelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona

DaLoona

Dat zijn inderdaad de drivers van de videokaart, die je hebt verwijderd, dus dat moet goed zijn.
De crash info zegt echter dat de realtek driver de veroorzaker is, heb je al geprobeerd die te vervangen?
En verwijder die ATi meuk ook maar, das ook een driver voor een videokaart en geeft dus waarschijnlijk problemen ,met je NVidia drivers.
Heb je hiervoor een ATi kaart gehad?

[ Voor 30% gewijzigd door DaLoona op 25-03-2011 22:21 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaLoona schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:18:
Dat zijn inderdaad de drivers van de videokaart, die je hebt verwijderd, dus dat moet goed zijn.
De crash info zegt echter dat de realtek driver de veroorzaker is, heb je al geprobeerd die te vervangen?
En verwijder die ATi meuk ook maar, das ook een driver voor een videokaart en geeft dus waarschijnlijk problemen ,met je NVidia drivers.
Heb je hiervoor een ATi kaart gehad?
Hiervoor inderdaad een ATi.. Zou het daar aan kunnen liggen?

Ik verwijder de Ati display en installeer nvidea (wederom) schoon. Will keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona

DaLoona

Yep, dikke kans dat, dat het is.
Die 2, ATi en Nvidia, willen nooit lekker samen werken.
Als dat het niet was, kijk dan ook eens naar die realtek driver, welke volgens de crashanalyse de schuldige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is vreemd: zodra ik de ATI display driver wil verwijderen, krijg ik een foutmelding:

See the end of this message for details on invoking
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.
at Driver_Sweeper.Utilities.DirectoryManagement.FindDirectories(List`1 parrList)
at Driver_Sweeper.Utilities.Content.GetDirectoriesFromXml(XmlParser& pXmlParser, List`1& arrPaths, List`1& arrTotal, String strPath)
at Driver_Sweeper.Utilities.Content.GetDirectoriesFromEntry(String pstrEntry)
at Driver_Sweeper.Programs.Controller.GetContentEntry(String strEntry)
at Driver_Sweeper.GUI.Clean.Clean_Load(Object sender, EventArgs e)
at System.EventHandler.Invoke(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.UserControl.OnLoad(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
at System.Windows.Forms.Control.ControlCollection.Add(Control value)
at Driver_Sweeper.GUI.Main.AddNewUserControl(UserControl userControl)
at Driver_Sweeper.GUI.Analyse.CleanButtonClick(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
at DevExpress.XtraEditors.BaseButton.OnClick(EventArgs e)
at DevExpress.XtraEditors.BaseButton.OnMouseUp(MouseEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at DevExpress.Utils.Controls.ControlBase.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.4952 (win7RTMGDR.050727-4900)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
Driver Sweeper
Assembly Version: 2.5.0.0
Win32 Version: 2.5.0.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Phyxion.net/Driver%20Sweeper/Driver%20Sweeper.exe
System.Windows.Forms
Win32 Version: 2.0.50727.4927 (NetFXspW7.050727-4900)
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Drawing
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Xml
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
System.Configuration
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Data
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_64/System.Data/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Data.dll

************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.

Ik voel me steeds kleiner worden in groot computerland.. Ik ga ondertussen op zoek naar de Realtek drivers

EDIT: Realtek drivers ge-update, probleem nog steeds niet opgelost ;(
Het blijft daarbij onmogelijk om de oude ATI drivers te deinstalleren: in Windows Device Manager staan ze niet, terwijl zowel Driver Sweeper als Driver Agent aangeven dat er ATI Radeon X1200 Series drivers zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 00:28 . Reden: Updaten drivers Realtek verhelpt probleem niet, ATI driver onverwijderbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 23:41
X1200 is je geintegreerde GPU op je moederbord. Heb je die wel uitgeschakeld in het BIOS? Misschien vinden die drivers het niet leuk verwijderd te worden terwijl ze in gebruik zijn.

En als het daar niet aan ligt; er zijn moederborden die de GTX4xx/5xx kaarten niet zo mogen:
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=187401&st=0

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VSA100_victim schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:03:
X1200 is je geintegreerde GPU op je moederbord. Heb je die wel uitgeschakeld in het BIOS? Misschien vinden die drivers het niet leuk verwijderd te worden terwijl ze in gebruik zijn.

En als het daar niet aan ligt; er zijn moederborden die de GTX4xx/5xx kaarten niet zo mogen:
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=187401&st=0
Zo, ik heb het stuk gelezen en er wordt inderdaad verteld over compatibiliteitsproblemen met deze grafische kaart. Bedankt voor de link! Ik ga maandag terug met de kaart naar Alternate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
Voordat je maandag meteen naar de winkel terugrent zou ik eerst wat dingen proberen zoals geheugen modules uit je computer trekken / verwisselen.

Ook zie ik in je eerste post bij Graphics staan:
"Total available graphics memory 2815 MB" en "Shared system memory 1791 MB".
Volgens mij betekent dat dat je X1200 ATI IGP nog steeds actief is. Zoals de anderen al zeiden, dat kan problemen geven.

Ook staat er: DirectX version DirectX 10. Nou heb ik zelf geen Windows-7, dus weet er iemand of dit normaal is? Ik dacht dat Windows-7 standaard geleverd werd met DirectX 11? Of slaat dit op de DX10 mogelijkheden van de X1200 IGP?

Waar komt die uitdraai eigenlijk vandaan DennisNolden? Of heb je die zelf gefabriceerd?

[ Voor 5% gewijzigd door VSA100_victim op 26-03-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VSA100_victim schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 22:01:
Voordat je maandag meteen naar de winkel terugrent zou ik eerst wat dingen proberen zoals geheugen modules uit je computer trekken / verwisselen.
Dat klinkt eng: kan een onervaren iemand (ik) dat zonder veel problemen/kennis doen?
VSA100_victim schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 22:01:
Waar komt die uitdraai eigenlijk vandaan DennisNolden? Of heb je die zelf gefabriceerd?
Deze komt uit Start - Search - Performance Information and Tools - System information. Officiele informatie van Windows software dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
Ik snap even iets niet. Eerst zeg je: "Vorige VGA was een Nvidea WinFast PX9800 Gt 512Mb."
Later is het: "Hiervoor inderdaad een ATi.."

Wat is het nou? En ik vraag het nog maar een keer: heb je in het BIOS nu al die OnBoard Video uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
Dat klinkt eng: kan een onervaren iemand (ik) dat zonder veel problemen/kennis doen?
:? Je hebt toch ook die videokaart erin gekregen? Maar ja, ik zie dat je je geheugen al getest hebt, dus veel zin zal het toch niet hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door VSA100_victim op 27-03-2011 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03 07:27
Voding kan het makkelijk hebben levert 34A en heeft een rail.
Probeer eens de drivers van de cd die je bij je kaart heb gehad.
Mijn GTX570 crashde windows ook konstant, had de drivers bij Nvidia vandaan.
Na het instaleren van de drivers van de cd die erbij zat draaide het perfect.
Draai nu gewoon weer met de nieuwste Nvidia drivers die uit zijn.
Hmz en ja ik had ook hiervoor een ATI erin een 5970.

zou gewoon lekker windows opnieuw instaleeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb vandaag de kaart teruggebracht en zonder problemen een prachtige vervanger gekregen: de Sapphire Radeon HD 5870 1 GB. Wat een prachtding, die gaat meteen het systeem in. Ik wil iedereen bedanken voor de replies, ik heb er veel van geleerd en zal zeker terugkomen!
Pagina: 1