Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Joomla 1.6] Template positie naam aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik wilde in een bestaand template de language file aanpassen van een position in een template. Echter zie ik geen wijzigingen bij de mogelijke module positions in het admin-scherm komen. Worden de language files gecached? Zo ja, hoe refresh ik die, want het verschijnt niet in de standaard Joomla cache.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:59

DeZzL

Rocket surgeon

Wat bedoel je met de language file?
Volgens mij kun je de naam van de positie veranderen in het templatedetails.xml bestand die in de betreffende template folder staat.
Let wel op, daarmee verander je dus alleen de naam van een positie. Deze aangepaste naam moet je vervolgens dan ook in de templatecode (index.php in dezelfde folder) aanroepen.

[ Voor 9% gewijzigd door DeZzL op 24-03-2011 07:34 ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ja dat klopt :-) Dat werkt ook als een zonnetje.

Echter, wil ik de beschrijving voor position-1 in het beez_20 template bijvoorbeeld aanpassen. Deze beschrijving zie je verschijnen in Admin -> Extensions -> Module Manager als je een module bewerkt bij de position list. Daar staat dan bijvoorbeeld 'position-1' => 'Top Header (beez_20)'. Ik wil die Top Header tekst bijvoorbeeld aanpassen. Deze heb ik dan kunnen retracen naar een language file in de template map, maar als ik daar e.e.a. aanpas verandert ie niet in de Module Manager :-).

[EDIT] Gevonden. Was nogal stom. De language files van een template worden bij de installatie naar de language folder van de Joomla-install gekopieerd. En daar kon ik ze wel bewerken. Moet je ook maar weten.

[ Voor 16% gewijzigd door armageddon_2k1 op 24-03-2011 10:19 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:48

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Volgende keer een beetje meer eigen inzet en onderzoek alsjeblieft. Dit is basaal spul wat gewoon in elke developer's manual te lezen is. Devschuur® Beleid - Waar vind ik ... ?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.