wordpress - installatie thema functioneert niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
Hoi allemaal,

ik ben voor prive doeleinden bezig met het opbouwen van een website d.m.v. wordpress.
Echter als ik, via de wordpress theme module in de admin pagina, een thema installeer krijg ik een compleet wit scherm en gebeurt er verder helemaal niets. Thema word niet geinstalleerd of wat dan ook.

Ik ben compleet vanaf scratch begonnen en ik weet zeker dat de FTP gegevens (die je moet invoeren om het thema te installeren) kloppen.

Heb diverse browsers (Chrome, IE9, FF) geprobeerd, maar dit probleem blijft.

Iemand ervaring hiermee? En zo ja, opgelost gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je toegang tot de error logs van je host? Of kan je in ieder geval tijdelijke het weergeven van errors aanzetten?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
nee helaas niet.

Als ik overigens het thema via een FTP client (in mijn geval filezilla) upload, werkt het hele verhaal wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je je wel aan de eisen gehouden voor WordPress themas? Dus minimaal een index.php en style.css met bovenin de style.css:

(voorbeeld)
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
/*
Theme Name: Twenty Ten
Theme URI: http://wordpress.org/
Description: The 2010 default theme for WordPress.
Author: wordpressdotorg
Author URI: http://wordpress.org/
Version: 1.0
Tags: black, blue, white, two-columns, fixed-width, custom-header, custom-background, threaded-comments, sticky-post, translation-ready, microformats, rtl-language-support, editor-style, custom-menu (optional)

License:
License URI:

General comments (optional).
*/

http://codex.wordpress.or...elopment#Theme_Stylesheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je wel gekeken hoe de error reporting staat en de display_errors? Nu plemp je zonder eigen onderzoek je vraag maar naar, da's niet echt de bedoeling hier... debuggen, debuggen, debuggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
Werkt het wel als je het Theme gewoon upload met een ftp client? Je moet deze dan droppen in al-content\themes als uitgepakte folder. Je kan hem daarna selecteren via de Theme manager in je admin module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat pdebie bedoelt dat het installeren van een wordpress thema niet lukt rechtreeks via het wordpress admin controle panel .

Dit kan ook liggen aan de settings van apache/php van de hoster .

Ik gok op php settings , ik heb iets soortgelijks gehad op een dedicated server , en moest iets veranderen aan de php config .

Werkt het installeren van plugins via het controle panel wel (dus niet met een ftp programma) ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
Als je een WordPress thema via de dashboard (controle paneel) upload, dient het als ZIP file geüpload te worden.
Rechtstreeks naar de FTP uploaden kan ook, hiervoor moet je gewoon de map (met minimaal style.css en index.php) uploaden naar /wp-content/themes/ -- JOU MAP HIER.

Mocht beide methodes niet werken, dan kun je het beste contact opnemen met je provider over jou probleem.
Dan is het waarschijnlijk een geheugenlimiet (php limit) kwestie. Dit probleem had ik ook zo nu en dan bij klanten, tot ik meer geheugenlimiet ter beschikking kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Snelle gok: je zit bij een hostingboer die z'n php/apache settings nogal strak heeft afgesteld. Dit is bij de goedkopere hostingbedrijven vaak zo. Dan willen uploads nog wel eens falen op die veel te strak afgestelde maatregelen. Ongeveer wat Hiroj zegt dus.

Voor wat betreft het ontwikkelen van de template; zorg dat je de vereiste formaten en dergelijke volgt. Deze zijn gewoon allemaal te vinden op de manual pages.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:26:
Voor wat betreft het ontwikkelen van de template; zorg dat je de vereiste formaten en dergelijke volgt. Deze zijn gewoon allemaal te vinden op de manual pages.
Als je dit niet doet, zal het thema ook niet verschijnen in het Appearance > Themes menu en zal je hem dus ook niet kunnen installeren. TS ziet hem volgens mij daar wel en dit lijkt dus wel goed te zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
MueR schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:26:
Waarschijnlijk zit hier ook de fout. WordPress thema's zijn vaak opgebouwd uit 3 pagina's: header.php, index.php en footer.php + een stylesheet.

Mijn advies is dan ook, ga de handleiding voor het bouwen van thema's nog eens door.

Edit: Indien je een Thema wel kan activeren en uploaden naar je server, zit je fout in de template zelf. Door te kijken in je broncode kun je zien waar de fout begint.

[ Voor 13% gewijzigd door Hiroj op 24-03-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het activeren van de WordPress debug mode is natuurlijk ook erg aan te raden. Dan krijg je foutmeldingen te zien die normaal gesproken onderdrukt - om foutmeldingen op productie-omgevingen te voorkomen - worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
allereerst excuses voor de late reactie. Beetje druk gehad :)

Het betreft geen zelf ontwikkeld thema, maar een betaalde variant welke ik gekocht heb.
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 07:48:
Ik denk dat pdebie bedoelt dat het installeren van een wordpress thema niet lukt rechtreeks via het wordpress admin controle panel .

Dit kan ook liggen aan de settings van apache/php van de hoster .

Ik gok op php settings , ik heb iets soortgelijks gehad op een dedicated server , en moest iets veranderen aan de php config .

Werkt het installeren van plugins via het controle panel wel (dus niet met een ftp programma) ?
Ik bedoel inderdaad via het wordpress admin control panel. Als ik ze rechtstreeks via filezilla upload en dan activeer in het admin control panel werkt het wel.

Plugins installeren werkt weer wel via het admin controle panel.

Thema's met het handje via filezilla maar uploaden dan denk ik. Hoewel ik het wel vaag blijf vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 24-03-2011 21:30 ]

Pagina: 1