Microsoft intune

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
nieuws: Microsoft brengt Intune-beheertool uit

Ik snap niet wat de volgende zin doet in het artikel
Dergelijke functionaliteit is voor de Linux-distro Ubuntu overigens al langer beschikbaar, onder de naam Landscape.
Ja en het was ook al mogelijk met verschillende andere tools van oa Microsoft zelf, Novell en anderen. Voor mij slaat die zin compleet nergens op. Het gaat over een beheer tools voor het MKB voor Windows, waarom ineens een of andere beheertool voor Ubuntu name droppen?

~ Mijn prog blog!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Dat vind ik een goede vraag voor de auteur :) Het had hier beter geweest om even aan te geven welke tools van Microsoft deelfunctionaliteit van Intune al mogelijk maakte en hoe die zich verhouden tot deze dienst.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Ik vond het relevant om aan te geven dat deze functionaliteit al langer werd aangeboden door concurrenten, eveneens via een clouddienst, vanuit een webbrowser. Daarbij gaat het niet om uitvoeren van virusscans en dergelijke. Zie dat de zin al op een logischer plek staat, heb het zelf nog even verduidelijkt:
Het vanuit een browesr beheren en patchen van software is voor de Linux-distro Ubuntu overigens al langer beschikbaar, onder de naam Landscape.

Ik ben helemaal geen stagiair

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Sorry hoor, maar dat ziet er echt uit als een fanboy opmerking.
Als iemand dat in de reactie post, dan krijgt ie gewoon een off-topic moderatie.

Zoals je zelf al toegeeft word dezelfde functionaliteit niet gegeven door Landscape. Dus dan is het ook nutteloos om die zin over landscape in dit artikel toe te voegen.

Als je de tools wilt noemen die beperkte functionaliteit dan Intune leveren, dan zou het logischer zijn om eerst de tools te noemen die dat al voor Windows deden. En als je dan ook tools met beperktere functionaliteit voor andere OS-en wilt noemen, waarom beperkt je je dan tot Ubuntu?
Neem dan ook OS-X en de rest mee.

• roy-t
Joost schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:49:
Ik vond het relevant om aan te geven dat deze functionaliteit al langer werd aangeboden door concurrenten, eveneens via een clouddienst, vanuit een webbrowser. Daarbij gaat het niet om uitvoeren van virusscans en dergelijke. Zie dat de zin al op een logischer plek staat, heb het zelf nog even verduidelijkt:

[...]
Hmm concurrenten van intune moeten minstens aan het volgende voldoen
-Draaien op Windows
-....

Ohhhh wacht...

Nee echt die ene regel over Ubuntu heeft er echt geen ene drol mee te maken.

~ Mijn prog blog!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Okay, dit was inderdaad op die plaats overbodig. Weggehaald, volgende keer gaan we het anders doen.

Ik ben helemaal geen stagiair

• roy-t

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1