Top 1000 Allertijden als 1 album in Itunes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb op mijn server 4 mappen.
Elke map heeft 250 nummers.Bij elkaar maken deze de Top 1000 aller tijden.

Als ik nu bv Map 1 in mijn iTunes bibliotheek binnen haal om uiteindelijk op mijn iPhone te krijgen gaat dit niet zoals ik het wil.

Ipv een Album genaamd Top 1000 , krijgt elke nummer een eigen Album met als naam "Veronica Top 1000" en er onder Titel van het liedje.
Hier een plaatje hoe het er nu uit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/605/itunesjpg.png

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik een Album genaamd "Veronica Top 1000 01-250" krijg met daar in nr 1 tot 250 krijg. (zoals je ziet bij Adel en Anouk)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
ID3 tags al nagekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Je kan een afspeellijst maken die "Top 1000 noemt". Ik veronderstel dat een iPhone die afspeellijst kan openen...

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Whooo, nu gaat t even snel.

laat ik voorop stellen dat dit de eerste keer is dat ik iTunes gebruik voor iets als dit.
Heb het wel eens eerder gebruikt maar alleen om muziek af te spelen.

Dus wat afspeel lijsten betreft weet ik weinig.
maar ID3 tags zegt me iets meer.Moet ik gewoon de songs in die folder allemaal de zelfde Album naam geven??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Voor ID3 tags moet je ze allemaal hetzelfde albumnaam geven, maar bij mij werkt dit niet altijd. Er zijn nummers die hun eigen albumnaam houden.
En daarom blijf ik mij mijn optie van een afspeellijst :)
Bij mij werkt die vanaf mijn NAS...

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 21:56
Alle nummers selecteren, info aanpassen en daar moet je als "Album Artist" even "Various Artists" oid. invullen, dan maakt ie er 1 album van mits ze ook allemaal de albumnaam Top 1000 Allertijden" hebben.

Er bestaan namelijk in deze wereld wel een aantal albums met dezelfde naam maar van andere artiesten, daarom heeft iTunes dus een "Album Artist" nodig om twee nummers van verschillende artiesten onder 1 album te scharen.

[ Voor 35% gewijzigd door Xeanor op 23-03-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

alle nummers selecteren-->info-->optie's-->Aaneensluitend album JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Laatst online: 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Beatboxx schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:07:
Dat gaat toch over 'gapless playback' zoals bij live albums?
Je moet de albumnaam hetzelfde zetten en aanvinken dat het een 'verzamelalbum' is. (Als je meerdere nummers tegelijk selecteert > toon info > onder tabblad 'opties' > Deel van verzameling aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:28

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Xeanor schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:04:
Alle nummers selecteren, info aanpassen en daar moet je als "Album Artist" even "Various Artists" oid. invullen, dan maakt ie er 1 album van mits ze ook allemaal de albumnaam Top 1000 Allertijden" hebben.

Er bestaan namelijk in deze wereld wel een aantal albums met dezelfde naam maar van andere artiesten, daarom heeft iTunes dus een "Album Artist" nodig om twee nummers van verschillende artiesten onder 1 album te scharen.
De album artist tag is voornamelijk voor albums van artiest x, waarbij één nummer van dat album een duet met iemand anders is. Op die manier kun je de artist-tag gewoon "x feat. y" maken, maar als je de album artist dan op x zet (net zoals de rest van de nummers van dat album), zal hij dat nummer wel bij dat album groeperen. In dit geval moet TS deze dingen doen:

- Zorgen dat de album-tag voor alle nummers hetzelfde is
- Zorgen dat de album artist-tag voor alle nummers hetzelfde is. Deze kan echter ook gewoon leeg worden gelaten, maar als een nummer een andere album artist heeft, zal deze niet worden gegroepeerd met de top 1000.
- Voor alle nummers, vink 'deel van compilatie' (of hoe dat ook in het Nederlands heet) aan.

Mocht het nog niet werken, dan even voor alle nummers de sortering-velden leeghalen, die willen nog wel eens roet in het eten gooien in dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
OK, dus ik selecteer alle nummers en geef ze de zelfde album en Artist naam?

-Album : Veronica Top 1000
-Artiest: bv Various

Betekend dit dat ik dus geen naam meer te zien krijg van het artiest als een van die songs afspeel?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:46

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Lees nog even goed door wat er boven je als tips gegeven wordt, die volg je nu nl niet op.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
Nee, je moet de tag "Album Artist" hebben. Dat is een andere dan Album en Artist.

Ik gebruik hiervoor Mp3tag.

Edit: Scott was me voor :X

[ Voor 13% gewijzigd door chim0 op 24-03-2011 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Sorry, ik bedoel ook de TAG veranderen en niet het bestandsnaam.

Mp3tag? Werk die ook ism OSX?

[ Voor 20% gewijzigd door seninha op 24-03-2011 08:29 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Misschien helpt een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3099/3180738794_7f34e35649.jpg?v=0
1. Zie je het veld: "Album Artist"? -> daar vul je voor alle 1000 liedjes bijvoorbeeld Various Artists in.
2. Dan vul je overal bij het veld Album ook dezelfde naam in, maar zo te zien is die al overal hetzelfde.

Ik vermoed dat alleen stap 1 voldoet voor jou. Overigens is het makkelijker om een tooltje te vinden die dit snel kan doen, want alles handmatig doen in iTunes (ook al kan je meerdere nummers selecteren) is een rotwerkje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Perfect. Plaatjes maken het toch uiteindelijk vele malen makkelijker :)

Ben nu aan het kijken of ik een programma kan vinden die een batch kan aanpakken.
Want zoals jij al zegt, handmatig dit doen is een rotwerk.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
seninha schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:47:
Perfect. Plaatjes maken het toch uiteindelijk vele malen makkelijker :)

Ben nu aan het kijken of ik een programma kan vinden die een batch kan aanpakken.
Want zoals jij al zegt, handmatig dit doen is een rotwerk.
Alle nummers selecteren, en dan de info aanpassen.. dat werkt ook gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
OK,bedankt allemaal.

Zal vanmiddag gelijk dit uitproberen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is, vind ik, echt de way to go. Geen 3rd party programma's nodig, maar makkelijk alle nummers in 1 album :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:30
Als je alle nummers selecteert, rechtermuisknop info oid, en dan naar opties dacht ik, dan staat daar iets met ''cd is compilatie'' oid bij..als je die selecteert zal hij nummers van verschillende artiesten als 1 compilatie cd zien.Ik leg het misschien niet heel duidelijk uit nu, maar even klikken en je ziet wat ik bedoel in iTunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Eswip schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:56:
[...]

Alle nummers selecteren, en dan de info aanpassen.. dat werkt ook gewoon..
Klopt. Mijn ervaring is wel dat itunes soms moeite/langzaam heeft met grote batches.

Zoals hier boven al wordt aangegeven zou ik Mp3tag gebruiken.

Overigens wordt hier boven ook gezegd; deel van verzameling aanvinken. Echter dit werkt bij mij vaker niet. Dus ik zou dit niet adviseren.

[ Voor 30% gewijzigd door Ccc op 24-03-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Laatst online: 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:07:
[...]

Dit is, vind ik, echt de way to go. Geen 3rd party programma's nodig, maar makkelijk alle nummers in 1 album :)
Volgens Apple niet (voor dit probleem iig) : http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL
Ccc schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:40:
[...]

Klopt. Mijn ervaring is wel dat itunes soms moeite/langzaam heeft met grote batches.

Zoals hier boven al wordt aangegeven zou ik Mp3tag gebruiken.

Overigens wordt hier boven ook gezegd; deel van verzameling aanvinken. Echter dit werkt bij mij vaker niet. Dus ik zou dit niet adviseren.
Werkt prima. Het is ook wel de manier om je verzamelalbums netjes onder 'compilaties' te krijgen op je iPod bijvoorbeeld.

[ Voor 48% gewijzigd door kaassouffle op 24-03-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:07:
[...]

Precies.Heb zojuist de eerste Album gewoon Veronica Top 1000 01-250 genoemd. En nu zijn alles songs in een folder gezet.

Ben nu bezig met resterende 3 folders.

Thanks

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staan de nummers nu in een aparte map? of staan ze in de coverflow gewoon onder 1 albumallustratie? want als ze gewoon in een mapje staan vallen ze (volgens itunes) niet onder het zelfde album, dus krijg je alsnog een coverflow vol met het zelfde plaatje:P
Het markeren als aansluitend album werkte bij mij ook niet altijd, ik zorg meestal dat het vakje album arties voor het gehele album het zelfde is, dus: VA of various, o.i.d.

neemt niet weg dat het een tergend werkje is om alles netjes uit te zoeken enzo, persoonlijk probeer ik nu zodra ik een album in itunes plemp meteen alles netjes er in te zetten met albumallustratie enzo dan houd je het overzicht een beetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb de zelfde muziekverzameling gedownload, in MP3Tag de Album & Albumartiest informatie verwijderd/gelijk gezet, nu staan ze keurig in 1 album onder elkaar :-) Hoe kun je zelf een afbeelding instellen als albumart? gewoon in het album met muziek gooien?

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
Mobomonster schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:46:

Hoe kun je zelf een afbeelding instellen als albumart? gewoon in het album met muziek gooien?
In Mp3tag? Nee, alles selecteren en dan links op dat vierkant klikken met je rechtermuis en naar het gewenste plaatje browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik citeer mezelf eventjes.... Zo moeilijk is het toch niet

[ Voor 0% gewijzigd door Beatboxx op 25-03-2011 13:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:11:
staan de nummers nu in een aparte map? of staan ze in de coverflow gewoon onder 1 albumallustratie? want als ze gewoon in een mapje staan vallen ze (volgens itunes) niet onder het zelfde album, dus krijg je alsnog een coverflow vol met het zelfde plaatje:P
Het markeren als aansluitend album werkte bij mij ook niet altijd, ik zorg meestal dat het vakje album arties voor het gehele album het zelfde is, dus: VA of various, o.i.d.

neemt niet weg dat het een tergend werkje is om alles netjes uit te zoeken enzo, persoonlijk probeer ik nu zodra ik een album in itunes plemp meteen alles netjes er in te zetten met albumallustratie enzo dan houd je het overzicht een beetje ;)
Nummer staan nu netjes in hun eigen album:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5110/5563161911_8a20f10802.jpg
Untitled by Seninnha, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5306/5563737832_9d364d8588.jpg

In Coverflow zijn alle 4 de albums ook netjes te zien:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5106/5563161657_2676a8da28.jpg

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Sorry hoor maar ik heb hier nog nooit zo'n topic vol belabberde tips gezien (minus die van Scott).

Ten eerste blijkt dat de TS op OSX werkt. Mp3tag aanbevelen heeft dan dus weinig zin omdat daar geen OSX versie van is.
Ten tweede, wat de TS wil kan perfect in iTunes zelf worden geregeld binnen 1 minuutje.
Ten derde, de optie "deel van aaneensluitend album" (of "aaneensluitend album" bij een batchedit) heeft hier helemaal niets mee te maken. Deze optie zorgt ervoor dat er gapless wordt afgespeeld. Dit heb je nodig bij bijvoorbeeld cd's die aan elkaar gemixt zijn zodat je geen overgang hoort tussen de nummers. De Top1000 is niet aan elkaar gemixt dus deze optie links laten liggen.
Ten vierde, het veld "Album Artiest" vullen met Various Artists ofzo is een smerige workaround. Hiervoor is een veel beter alternatief gekomen namelijk "Deel van verzameling" (heet hetzelfde bij batchedit).

Kortom dit zijn de juiste stappen:

- Alles in iTunes importeren
- Alle nummers selecteren
- Rechtsklikken en "Toon info" kiezen
- In de tab "Info" het veld "Album" vullen met Top 1000 aller tijden of zoiets
- In de tab "Opties" het veld "Deel van verzameling" op "Ja" zetten.
- Op OK drukken
- Klaar

[ Voor 0% gewijzigd door Sluuz op 28-03-2011 12:34 . Reden: woordje vergeten ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Sluuz schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:46:
Ten vierde, het veld "Album Artiest" vullen met Various Artists ofzo is een smerige workaround. Hiervoor is een veel beter alternatief gekomen namelijk "Deel van verzameling" (heet hetzelfde bij batchedit).
Ja, dat wilde er hier niet echt in geloof ik. Hoewel Album Artiest wel hetzelfde moet zijn voor al die nummers, is het het "netst" om hem gewoon leeg te laten. Er is immers geen album artiest, dus die hoef je ook niet in te vullen dan.

- Op OK drukken
- Klaar
Exactement. Het enige wat ik hier nog aan kan toevoegen, is dat je wellicht de sorteervelden van alles behalve titel en artiest ook even leeg moet halen. Vraag me niet waarom, maar dat heb ik ook een aantal keer moeten doen om te zorgen dat het mooi bij elkaar kwam te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twbon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 14:41
Experts!
Ik heb bovenstaande en enkele andere fora doorgenomen, maar ik vind geen oplossing voor mijn probleem:
  • ik importeer een verzamelalbum
  • iTunes maakt er een zooitje van en splitst het op in veschillende albums met zelfde titel
  • ik heb handmatig album titel en album artist (leeg) hetzelfde gemaakt via CTRl-i enz.
  • geen sjoege: het blijven verschillende albums
Het vreemde is dat iTunes er alleen één album van maakt als ik ook uitvoerende artiest hetzelfde maak. Maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Zie ik iets over het hoofd of doet iTunes iets fout?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Heb je al die nummers ook ingesteld als compilatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twbon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 14:41
Ja, als onderdeel van compilatie is aangevinkt. Het gekke is dat het album op alfabet van uitvoerend artiest wordt gesplitsts: a-dd in het eerste, de-j (ong) in het tweede en de rest in het derde.

Snap er niets van...

De oplossing is sorteren op de juiste kolom 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door twbon op 25-04-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

In principe is dit de manier om albums gegroepeerd te krijgen:

- Albumnaam is overal hetzelfde
- Album artiest is overal hetzelfde (leeg is een optie, dat heb ik bij de meeste van mijn albums)
- De sorteervelden zijn overal hetzelfde (again, leeg is een optie)
- Compilatie is aangevinkt bij al die nummers

Dan zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thilium
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 21:32
Gewoon een playlist maken. Das het makkelijkste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb het topic niet door gelezen, maar als je een album hebt met verschillende artiesten er in moet je zorgen dat de album artiest overal hetzelfde is. Ik heb zelf ook een tijdje tegen dit probleem aangelopen tot ik ergens op een remote klein forumpje het antwoord vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Sluuz schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:46:
Sorry hoor maar ik heb hier nog nooit zo'n topic vol belabberde tips gezien (minus die van Scott).

Ten eerste blijkt dat de TS op OSX werkt. Mp3tag aanbevelen heeft dan dus weinig zin omdat daar geen OSX versie van is.
Ten tweede, wat de TS wil kan perfect in iTunes zelf worden geregeld binnen 1 minuutje.
Ten derde, de optie "deel van aaneensluitend album" (of "aaneensluitend album" bij een batchedit) heeft hier helemaal niets mee te maken. Deze optie zorgt ervoor dat er gapless wordt afgespeeld. Dit heb je nodig bij bijvoorbeeld cd's die aan elkaar gemixt zijn zodat je geen overgang hoort tussen de nummers. De Top1000 is niet aan elkaar gemixt dus deze optie links laten liggen.

- Op OK drukken
- Klaar
Bedankt voor niet alleen "Doe x en y" maar ook wat uitleg erbij.

Ik deed altijd en het compilatie vlaggetje zetten, en de album artist vullen met V.A. Het laatste blijkt dus overbodig te zijn, wat ik nooit heb geweten :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Pagina: 1