Beste draadloze router groot huis?

Pagina: 1
Acties:

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Beste Medetweakers!

Wie kan me helpen? Ben op zoek naar een draadloze router die een flinke woning moet gaan bedekken met 2 verdiepingen. ( 1 ervan is beton)

Heb vandaag de Sitecom Wl 351 al geprobeerd en de Linksys E2000, niet het gewenste resultaat.

Welke router heeft simpelweg het beste bereik? Budget is 100 euro.

Dankjulliewel alvast!

[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 23-03-2011 17:56 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Gelukkig heb je jouw eisen en specificaties vermeld.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Probleem is dat alle routers met hetzelfde vermogen mogen zenden. Is wettelijk bepaald. Met andere antennes kan je dat wel opvoeren. Maar je moet aan de ontvangst- en zendzijde andere antennes plaatsen en dan is het best duur.
Daarom... als het enigszins kan.... bedraad! Hier lopen ook draadjes langs verwarmingspijpen omhoog en door de kruipruimte naar computers. Setjes zoals Devolo kunnen ook een oplossing zijn als de snelheid niet het belangrijkste is. Tegenwoordig zijn er "500MB" setjes. o.a. van Netgear. Halen ze niet hoor!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 18:22 ]

• alwaysleft
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:17:
Probleem is dat alle routers met hetzelfde vermogen mogen zenden. Is wettelijk bepaald. Met andere antennes kan je dat wel opvoeren. Maar je moet aan de ontvangst- en zendzijde andere antennes plaatsen en dan is het best duur.
Daarom... als het enigszins kan.... bedraad! Hier lopen ook draadjes langs verwarmingspijpen omhoog en door de kruipruimte naar computers. Setjes zoals Devolo kunnen ook een oplossing zijn als de snelheid niet het belangrijkste is. Tegenwoordig zijn er "500MB" setjes. o.a. van Netgear. Halen ze niet hoor!
Ok, dankuwel voor de info!

Maar als je zou mogen kiezen qua bereik, welke zou je dan nemen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Bij een WRT54GL met DD-WRT erop kun je het zendvermogen wat opschroeven. Legaal is het volgens mij niet, maar zolang je het niet tot in de extremen opvoert is er geen haan die er naar kraait ;)

Maar ik denk dat je beter af bent met een router + repeater als het huis erg groot is.

Verwijderd

Die WRT54GL is wel een bejaarde router. Max 22 Mbit/s effectief. Gaan we nu eindelijk eens n routers promoten? Ik weet dat je daar ook DD-WRT of Open WRT op kunt draaien, maar nog steeds niet probleemloos. Zeker het draadloze gedeelte niet. Draadloos is leuk voor een laptopje voor internet, bankieren, MSN etc. Alle andere dingen moeten echt wel bedraad. Die repeater moet dan wel bedraad zijn. Elke volledig draadloze verbinding die je toevoegt halveert de snelheid.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 19:59 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een router op de begane grond en verder een paar access points?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

De welbekende pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND aanschaffen 2x en dan er 2 plaatsen een als accespoint inrichten?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom dan geen normale accesspoint? Zie niet in wat die TP-Link Router beter zou doen dan een normale accesspoint. Neem de pricewatch: TP-Link TL-WA730RE dan heb je gewoon een goedkopere accesspoint.
Dus die TP-Link router met twee TP-Link accesspoints. Enkel wat kabels er tussen en voila.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 23-03-2011 20:11 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Blijkbaar was mijn hint niet duidelijk. Het bereik van 802.11N is groter. Uiteraard moet de client ook over 802.11N functionaliteit beschikken. Deze cruciale informatie mist.

Daarbuiten had je zelf uiteraard de iets sterkere AP's kunnen opzoeken.
http://www.routershop.nl/...0mw-accesspoint-11b-g.htm
http://www.routershop.nl/...et-rangebooster-11b-g.htm

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:54:
Die WRT54GL is wel een bejaarde router. Max 22 Mbit/s effectief. Gaan we nu eindelijk eens n routers promoten? Ik weet dat je daar ook DD-WRT of Open WRT op kunt draaien, maar nog steeds niet probleemloos. Zeker het draadloze gedeelte niet. Draadloos is leuk voor een laptopje voor internet, bankieren, MSN etc. Alle andere dingen moeten echt wel bedraad. Die repeater moet dan wel bedraad zijn. Elke volledig draadloze verbinding die je toevoegt halveert de snelheid.
Zat WiFi-n routers die prima met OpenWRT overweg kunnen. Kijk eens naar de Netgear WNDR3700 - fantastische hardware, brakke Netgear software, maar gaat erg goed met OpenWRT.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ja, en dan nog steeds draadloos in een lastige situatie. Gaat het niet worden denk ik. Doe wat moeite en zoek een weg voor een kabeltje.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Waar staat de router? Hoeveel meter wil je overbruggen? Bedoel je met 2 verdiepingen b-1ste-2de of b-1ste?

Self reflection is the school of wisdom

• alwaysleft
Ventrigo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:21:
Waar staat de router? Hoeveel meter wil je overbruggen? Bedoel je met 2 verdiepingen b-1ste-2de of b-1ste?
30 meter in de hoogte en 40meter in de breedte. Het probleem is dat de Netgear niet echt in mijn meterkast past. Zou de wndr 2000 serie niks zijn van Netgear? Of is dat veel te budget gericht

[ Voor 26% gewijzigd door alwaysleft op 23-03-2011 21:39 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

50 meter???

Dat is niet een regulier eengezinswoninkje :o

Probeer eens wat beter de situatie te schetsen, dan kunnen wij misschien iets zinnigs roepen. Maar tenzij er geen tussenliggende muren zijn kan ik je nu al vertellen dat één router dit no-way gaat trekken...

Tip: ethernet kan zonder verdere gedoe tot 100m getrokken worden. Maak daar gebruik van.

Oslik blyat! Oslik!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-02 21:34

painkill

Pain(k)(ill)

50 meter, dan word draadloos wel ERG lastig, zoniet onmogelijk..
En al zeker niet voor 100 euro.

Dus misschien toch maar een draadje trekken, desnoods via buiten?

Ps. Zit je niet toevallig in de gevangenis, met beton en 50 mtr lange ruimtes? :P

Mijn SNES verzameling!

• alwaysleft
dion_b schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:38:
50 meter???

Dat is niet een regulier eengezinswoninkje :o

Probeer eens wat beter de situatie te schetsen, dan kunnen wij misschien iets zinnigs roepen. Maar tenzij er geen tussenliggende muren zijn kan ik je nu al vertellen dat één router dit no-way gaat trekken...

Tip: ethernet kan zonder verdere gedoe tot 100m getrokken worden. Maak daar gebruik van.
Was wat te enthousiast;). Maar het gaat om een Ipad en Iphone die boven op zolder ook nog bereikbaar met wifi moeten zijn

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Op steam kost hij nu 12,59€...
Ik ben hem nu aan het bestellen :)

Android developer & dürüm-liefhebber

• alwaysleft
Mavamaarten schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:42:
Op steam kost hij nu 12,59€...
Ik ben hem nu aan het bestellen :)
wat?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

alwaysleft schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:36:
[...]
Het probleem is dat de Netgear niet echt in mijn meterkast past.
DOH, hoe vaak ik kom ik dat niet tegen omdat hij dan niet in het zicht staat :'(. Haal em is uit de meterkast en zet em onder je bank/tafel/tv of leg em boven op de kapstok. Denk dat je bereik/signaalsterkte aan de ontvangende kant heel erg vooruit gaat :).

Self reflection is the school of wisdom

• alwaysleft
Heb de D-Link DIR-655 aangeschaft :)

En na 10 minuten werkend gekregen:) Wat een bereik:)Komt tot 2 verdiepingen hoger _/-\o_ _/-\o_ :9~

Thanx voor de hulp :)

Verwijderd

Je zou eventueel ook een accesspoint kunnen gebruiken van het merk Engenius.
Zo'n accesspoint zet je achter de router neer en regelt alle draadloze activiteiten.
Engenius staat bekend om haar enorme zendvermogen. Heb er ooit zelf ook 1 gehad.

Je zou even moeten googlen. Denk wel dat ze iets buiten je budget vallen. (150 euro?).

Verwijderd

Ola mensen mensen Lynksys wrt160-nl gaat ook met gemak door 2 betonnen vloeren heen.
Ik zelf heb er wel ddwrt op gezet omdat ik dat fijner vind werken. Maar goed volgens mij kan dit topic gesloten worden.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topic gesloten worden? Waarom voldoet dit niet aan beleid dan :?

GoT is geen helpdesk met tickets die gesloten worden als er een antwoord gegeven is... :o

Verder kanttekening mbt WiFi-netwerken die door twee vloeren heengaan (waarschijnlijker: ze gaan door het trapgat): dat zal zeker 2.4GHz WiFi zijn. 2.4GHz heeft een ruim bereik en penetreert goed. Minpunt is alleen dat het een ruim bereik heeft en goed penetreert - die van de buren dus ook :o

In de 2.4GHz band heb je 13 kanalen, maar die kanalen overlappen beide kanten op, zodanig dat je maar drie vrije combinaties hebt (1-6-11, 2-7-12, 3-8-13). Als je in stedelijk gebied woont heb je in een gemiddeld huis signaal van veel meer dan drie netwerken. Hier op zolder zie ik er nu 25... dat betekent dat je snel last heb van interferentie. Die interferentie kan leiden tot instabiele snelheden of wegvallende verbindingen.

Als je daar last van hebt zul je toch naar 5GHz moeten gaan, waar je 19 kanalen hebt die niet overlappen, en tevens zo goed als geen interferentie aangezien 5GHz nauwelijks door buitenmuren of vloeren heen gaat. Alleen ga je dat no way van BG naar 2e verdieping krijgen ivm die vloeren. Je zult dan een aparte AP bedraad op zolder moeten zetten.

Dat blijft sowieso structureel de beste oplossing.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1