Goedemiddag allen!
Achtergrond informatie
Momenteel zit ik met een soort van hobbybeschouwende vraag (als in levensbeschouwelijke vragen
) waarop ik wel graag wat commentaar ontvang. Ik was een maand geleden van plan een dSLR te kopen ter vervanging van mijn ancient compact, maar mijn tentamenresultaten waren dermate slecht dat ik besloten heb dat uit te stellen en alvast een cameraatje voor erbij te kopen, compact, waterdicht en shockproof enzo.
Nu heb ik dat cameraatje een week en is mijn aanschafwoede toch wel een beetje afgenomen. Ik heb nu zoiets, ik kan die 800 euro eigenlijk ook wel ergens anders aan besteden, en hoewel ik fotografie toch wel heel leuk vind ben ik ook redelijk praktisch ingesteld, dus ik vraag me af wat ik dan moet doen met die prachtige foto's die ik maak, behalve er leuke wallpapertjes van te maken.
Dus, waarom maak jij foto's?
Ik zoek dus een beetje naar 'de zin' van het fotograferen. Ik zie hier op GoT hele mooie fotos voorbij komen, maar die zijn toch hopelijk niet gemaakt voor mensen om zich aan te vergapen als "wouw, wat mooi". Ik bedoel, de kunst van het fotograferen is toch geen doel op zich, of wel?
Je kunt natuurlijk fotograferen omdat je het leuk vind, maar ik heb ondertussen ook een collectie van duizenden foto's waar toch zeker wel een paar honderd gewoon echt goed zijn, maar ik doe er verder (nog) niets mee. Vakantiefoto's zijn leuk om in boeken te plakken en later terug te kijken, reportagefotos zijn nuttig en fotografie voor onderzoek is dat ook, maar gewoon foto's voor de foto's, wat doe je daar eigenlijk mee? Zet je die op Flickr ofzo?
Ik stel de vraag wat onhandig, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.
P.S.: Er was geen categorie waar dit echt in pastte, maar ik geloof dat onder Workflow de 'overige' vragen passen, dus
Achtergrond informatie
Momenteel zit ik met een soort van hobbybeschouwende vraag (als in levensbeschouwelijke vragen
Nu heb ik dat cameraatje een week en is mijn aanschafwoede toch wel een beetje afgenomen. Ik heb nu zoiets, ik kan die 800 euro eigenlijk ook wel ergens anders aan besteden, en hoewel ik fotografie toch wel heel leuk vind ben ik ook redelijk praktisch ingesteld, dus ik vraag me af wat ik dan moet doen met die prachtige foto's die ik maak, behalve er leuke wallpapertjes van te maken.
Dus, waarom maak jij foto's?
Ik zoek dus een beetje naar 'de zin' van het fotograferen. Ik zie hier op GoT hele mooie fotos voorbij komen, maar die zijn toch hopelijk niet gemaakt voor mensen om zich aan te vergapen als "wouw, wat mooi". Ik bedoel, de kunst van het fotograferen is toch geen doel op zich, of wel?
Ik stel de vraag wat onhandig, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.
P.S.: Er was geen categorie waar dit echt in pastte, maar ik geloof dat onder Workflow de 'overige' vragen passen, dus
[ Voor 3% gewijzigd door ktf op 23-03-2011 16:17 ]