Toon posts:

HDD wordt niet meer geboot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gisteren kreeg ik op mijn PC de melding dat er een trojan o.i.d. was geblokkeerd. Nu was ik er van overtuigd dat de bestanden waar ik op dat moment mee aan het werk was veilig waren en heb ik dus mijn Anti-Virus uitgezet. Dit was in Windows Vista.

Vervolgens herstartte mijn computer en startte ik via de bootloader die met Ubuntu geinstalleerd komt Vista nog een keer op. Ik kreeg toen een bluescreen met STOP code 0x000000A.

Toen heb ik in Ubuntu geboot. Ik kon op dat moment nog gewoon mijn gehele harde schijf zien en ik had toegang tot de bestanden. Daarna heb ik de computer nog een keer opnieuw opgestart en nu boot er helemaal niets meer. Na het bericht 'Verifying DMI Pool Data ........' Blijft het scherm gewoon stil staan.

Intussen heb ik de harde schijf op een andere Sata aansluiting gehangen maar dit heeft niets uitgehaald. Hebben jullie misschien suggesties?

Groet,

MM

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 21:35
Een trojan hebben en dan je antivirus uitzetten. Hmmm.. da's interessant.

Mijn insteek: al je belangrijke data extern veiligstellen via Ubuntu, de Vista partitie formatteren en opnieuw installeren. Want je weet niet wat er nog meer aan virusshit rondhangt (zeker als je de AV uitzet).

Daarna eventueel een andere, twee virusscanner installeren (NOD32 trial ofzo) en alles nog eens scannen. Ook al je externe bestanden, alle usbsticks en backups. Als je dan nog steeds het groene licht hebt, kun je verder.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 19:54

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Zij het niet dat de schijf helemaal niet meer gezien/gevonden wordt, zoals ik begrijp.

Ik denk ook overigens dat je je data veilig moet gaan stellen - voor zover dat mogelijk is - maar dan kom je in het gebied van datarecovery terecht, in plaats van 'gewoon' de HDD naast een vervangende primaire schijf te hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, maar ik kan ook niet meer in Ubuntu booten. Kan het niet aan iets anders liggen dat hij blijft hangen op DMI pool data?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 19:54

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Oh wacht, volgens mij praatte ik er wat langs (mooi weer, einde werkdag enzo)...

Ik bedoelde eigenlijk dat je je mogelijk defecte HDD als secundaire schijf in een/jouw PC hangt, en via die weg kijkt of er nog iets te benaderen/herstellen valt.

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 21:35
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:45:
Ah, maar ik kan ook niet meer in Ubuntu booten. Kan het niet aan iets anders liggen dat hij blijft hangen op DMI pool data?
Je kunt altijd nog een Ubuntu Live-sessie vanaf CD of usb-stick opstarten, en daarmee je bestanden benaderen cq overzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Klojum op 29-03-2011 18:41 ]

Pagina: 1