Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert67
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Situatie Windows 7 Office 2007.

Vriend van me heeft iets gedaan waardoor op het bureablad alle picto`s zijn veranderd naar Word picto`s.
Wil je zo een programma openen, dan komt er een venster die tekst wil converteren volgens windos code of MS-Dos code of een andere taal kode.......
Ik heb office gedeïnstalleerd en alles werkte weer normaal. Office er weer op en het probleem komt weer terug. Ben hier al aan het zoeken geweest, maar kan zo gauw niets vinden, wie kan ons helpen??

Bvd
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-07 14:52

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik denk dat hij aan de gang is geweest met de extensies van de snelkoppelingen (als het alleen op zijn bureaublad is; daar staan bijna altijd alleen snelkoppelingen namelijk).

Staat in de instellingen niet dat alle *.lnk-files moeten worden geopend met Word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert67
Zou kunnen, maar waar vind ik dat terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:31
bert67 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:44:
Zou kunnen, maar waar vind ik dat terug?
Heb je al gebruik gemaakt van Google? Een beetje eigen inzet mag op zich best.

Als ik dan de 2e hit pak zie ik verderop op die website het volgende staan :
Ik zie 3 (eigenlijk 4) manieren om een extensie te koppelen:
  1. Via Start -Default programs(ik denk Standaardprogramma's in de Nederlandse versie) en dan "Associate a file type or protocol with a program" (Een bestandstype of programma aan een specifiek programma koppelen) krijg je een lange lijst te zien van bestandsextensies met de daaraan gekoppelde programma's.
    Als je daar een extensie selecteert en op de knop Change program...(Ander programma) klikt gaat de Open with-window open met het gekoppelde programma en daaronder een streep met aan het begin "Other Programs" (Andere programma's) en aan het eind een v'tje. Als je op dat v'tje klikt krijg je de andere programma's te zien. Je kunt ook de knop Browse (Bladeren) gebruiken. Als je het juiste programma geselecteerd hebt en op OK klikt komt het onder aan de lijst te staan. Selecteer het en klok op OK. je kunt nu direct zien dat het nieuwe programma achter de betreffende extensie verschijnt.
  2. Je komt ook bij het Open with..(Openen met)-window door met de rechtermuisknop op een bestand te klikken en dan voor Openen met.. te kiezen. Dan zie je de wijziging niet, maar het zou wel moeten werken als je tenminste een vinkje hebt gezet bij "Always use the selected program to open this kind of file" (Dit programma altijd gebruiken om dit bestandstype te openen)
  3. Tenslotte kun je nog met de rechtermuisknop op een bestand klikken en Properties (Eigenschappen) kiezen. Op het tabblad General (Algemeen) staat ook met welk programma het geopend wordt, met een knop Change (Verander) ernaast. Ook hier kun je meteen zien of de verandering is doorgevoerd.

[ Voor 76% gewijzigd door TheVMaster op 23-03-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert67
Heb ik, maar daar kwam ik niet uit.
Wat jij weergeeft zijn bestanden die met een bepaald programma geopend worden.
Ik heb echter het probleem dat het programma niet geopend word, maar gelinkt word als een word bestand en door word wil worden geopend. Word wil vervolgens de programmacode converteren naar tekst, wat me overigens niet zo een goed idee lijkt......
Dank voor je tip anyway, maar helaas kom ik er niet verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Mijn broertje heeft dit probleempje ook, helaas kwam ik (Als Icter) en mijn broer (Als Icter) er niet uit. Al zijn snelkoppelingen kregen we niet meer goed gezet, de rest van de files hebben we hem verteld dat hij maar gewoon handmatig bij eigenschappen terug kan zetten naar hij bij behorende programma.

Enig idee hoe snelkoppelingen terug gezet worden? Want die hebben niet een bijbehorend programma om in geopent te worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

bert67 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:46:
Heb ik, maar daar kwam ik niet uit.
Wat jij weergeeft zijn bestanden die met een bepaald programma geopend worden.
Ik heb echter het probleem dat het programma niet geopend word, maar gelinkt word als een word bestand en door word wil worden geopend.
Dat lijkt juist wel te gebeuren; *.lnk-bestanden (je snelkoppelingen) zijn gelinkt aan het programma Word. Je klik dus een snelkoppeling aan, Windows ziet dat je een lnk-bestand start, ziet dat daar Word aan gekoppeld is, en start daarom Word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-07 21:01
Ik heb dit laatst bij mijn buurvrouw ook gehad! Ze had een spelletje geïnstalleerd, en ze had per ongeluk ingesteld dat alles hiermee geopend werd. 8)7 Erg vervelend, ik ben toen op onderzoek gegaan en had dit programma gevonden:
http://www.creativelement.com/powertools/
Hiermee kun je de snelkoppelingen weer terug zetten, je krijgt een overzicht wat aan wat is gelinkt. Je verwijdert dan simpel de Word koppeling en het zijn weer snelkoppelingen!
Deze functie moet je hebben:
File Type Doctor - Right-click any file and select Edit File Type to modify the applications used to open files of that type. Use File Type Doctor to choose default programs, add or remove file types from Explorer's New menu, and customize files' context menus.

[ Voor 24% gewijzigd door Marcel_ op 24-03-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert67
Ik heb die laatste geprobeerd, maar helaas, geen resultaat.
Ook handmatig geprobeerd om de lnk files aan iets anders te koppelen.
Aan iets anders koppelen lukt prima (ze worden nu geopend met live mail) Maar om ze aan het oorspronkelijke programma te koppelen lukt niet, het is alles of niets. (oftewel adobe reader wordt nu ook geopend door live mail)
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Kan je de pc niet terug zetten naar een oude situatie, ik gebruik deze standaard functie best vaak als ik weer eens iets met me pc gedaan heb wat niet goed uitpakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Via deze weg vond ik deze registersleutel welke zou moeten werken. De REG-file uitvoeren, systeem herstarten, en controleren of het werkt.

In theorie, that is; ik heb het niet zelf getest! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bastiaan op 25-03-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-07 22:14
Sinds vanavond heeft mijn zoon zijn pc dit probleem ook, we hebben alle snelkoppelingen weggegooid, de eerste nieuwe gaat goed, maar de tweede snelkoppeling krijgt dezelfde verwijzing als de eerste ... Als ik het bijbehorende .exe koppel gaat de eerste snelkoppeling mee. De bovenstaande linken zijn niet meer van toepassing, op diverse forums gezocht en e.e.a. uitgeprobeert, geen resultaat. Betreft Vista.

Iemand enig idee ? Helaas geen herstelpunt aanwezig ( leermomentje ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mdouble schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:21:
Sinds vanavond heeft mijn zoon zijn pc dit probleem ook, we hebben alle snelkoppelingen weggegooid, de eerste nieuwe gaat goed, maar de tweede snelkoppeling krijgt dezelfde verwijzing als de eerste ... Als ik het bijbehorende .exe koppel gaat de eerste snelkoppeling mee. De bovenstaande linken zijn niet meer van toepassing, op diverse forums gezocht en e.e.a. uitgeprobeert, geen resultaat. Betreft Vista.

Iemand enig idee ? Helaas geen herstelpunt aanwezig ( leermomentje ).
Zo te zien haal je de functie van file associations en snelkoppelingen (shortcuts) door elkaar. File associations bepalen wat er moet gebeuren als je op een .lnk bestand (da's een snelkoppeling) klikt. Logischerwijze is die actie voor alle .lnk files hetzelfde.
Snelkoppelingen wijzen naar individuele bestanden en verschillende snelkoppelingen kunnen dan ook naar verschillende bestanden wijzen.

Ik denk dat jij een beetje in de war bent. Je wilt een snelkoppeling aanpassen maar past in werkelijkheid de file association van die snelkoppeling aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-07 22:14
Ok, misschien een wat betere uitleg van de situatie: Ik werd erbij geroepen en zag dat alle snelkoppelingen
het Word icoon hebben, de naam blijft wel behouden. M.a.w., als ik op bijv. een snelkoppeling van een spel druk, verschijnt er een word-document met daarin onleesbare tekst. Mijn zoon heeft dus op een of andere manier alle snelkoppelingen gekoppeld aan word.exe. Dit kan ik aan passen naar elk ander willekeurig programma, maar alle nieuwe snelkoppelingen verwijzen naar 1 en het zelfde programma,
overigens uitgezonderd zijn de games die via Steam werken.

Hoe maak ik een snelkoppeling: ga staan op bijv ( het spel ) Coh.exe, rechtermuis knop; creeer snelkoppeling en sleep deze naar het bureaublad. Helaas krijgt deze snelkoppling dezelfde eigenschappen, op de naam na dan, als de reeds aanwezige snelkoppeling( en). Als ik het icoontje aanpas, worden alle icoontjes aangepast. Heb inmiddels wel het volgende gevonden:

http://www.hetcomputerman...ngen-allemaal-word-icoon/

De oplossing:

1.Ga naar start en typ in de zoekbalk regedit.
2.Dit opent de register editor (wat administrator rechten nodig heeft).
3.Maak voor de zekerheid een Backup voordat u veranderingen maakt. Dit doe je door linksboven op file (bestand) te klikken en “exporteren” te kiezen en het op te slaan.
4.Blader naar het volgende pad (klik de kruisjes open !):
5.HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.lnk
6.Kijk of je hier een waarde kan vinden met de naam UserChoice. Als je die waarde kan vinden klik deze dan aan en druk op delete zodat je de waarde verwijdert.
7.Start je PC opnieuw op.
8.Probleem is als het goed is verholpen !

Vanavond maar es proberen, hopenlijk wordt hiermee inderdaad het probleem verholpen..

[ Voor 34% gewijzigd door mdouble op 05-12-2012 08:37 ]

Pagina: 1