Toon posts:

Geen netwerk wanneer speakers aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de macbook (01-2011) optisch verbonden met mijn luidsprekers (logitech z-5500). Wanneer ik de luidsprekers aanleg, heb ik helemaal geen netwerk meer. Vanzodra ik de luidsprekers afleg, word ik terug verbonden.

Lijkt me dat er iets schort met de gebruikte airport kaart, gezien
1) m'n oude macbook van 2006 vrijwel geen hinder ondervond.
2) Ik een andere internetter tegenkwam met exact dezelfde setup en exact hetzelfde probleem.

Zijn er nog mensen met dit probleem?

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 16:52

Joran

<3 natalee

Ik helaas niet, maar ik raad je aan dit in het Mac-forum te plaatsen, lijkt me mac-specifiek namelijk.

Send me your gameboys

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Modbreak:Verplaatst naar Macs & Software.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ben geen Mac kenner, noch ken ik de apparatuur.
Maar waar ik nu ontzettend benieuwd naar ben is of je het probleem ook hebt als je de optische kabel niet aansluit en dan je speakerset aanzet?
Hiermee sluit je dan iets uit, of je stelt iets vast.

[ Voor 12% gewijzigd door remco_k op 24-03-2011 17:03 ]

Alles kan stuk.

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:49
Bestaat het probleem ook als je niet optisch verbindt met je Z-5500? Dus gewoon zo'n 3,5mm jack kabeltje.
Ik heb een mid-2009 MBP en sluit deze ook optisch aan op mijn Z-5500 en heb nog nooit jou probleem ervaren.

Je kunt inderdaad zoals remco_k aangeeft even wat gaan experimenteren waar het probleem zit. Dus even wat verschillende situaties. Kabel erin - speakers uit, kabel erin - speakers aan, kabel eruit-speakers aan enz. Ben benieuwd wat het probleem is, hoop niet voor je dat het een defect aan je MBP is..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Het maakt niet uit welke invoer ik kies.
Zelf wanneer de laptop niet verbonden is met de speakers, is er geen netwerk (hoewel het volledige bereik wordt aangegeven in de menubalk).
Ik heb de control pod van de speakers wat verder gezet en hopla alles werkt. Maar dit is géén oplossing gezien de control pod normaal op mijn bureau staat. Naast het bureau staat de subwoofer.

De oorzaak is dus gevonden, de control pod. Maar gezien mijn oude macbook vrijwel geen last had van signaalverlies, ligt het probleem bij de airportkaart. Daarenboven werk ik nu met een externe usb wifi adapter en die heeft er ook geen last van.

Haazzz, wat is het pid-nummer van je speakerset (achteraan op de pod)? Welk type airport kaart zit er in je mac?
Mijn pid : R644
Airport Extreme (0x14E4, 0x93), firmwareversie Broadcom BCM43xx 1.0 (5.10.131.36.1)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 21:15 ]

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:55:
Bedankt voor de reacties.

Het maakt niet uit welke invoer ik kies.
Zelf wanneer de laptop niet verbonden is met de speakers, is er geen netwerk (hoewel het volledige bereik wordt aangegeven in de menubalk).
Ik heb de control pod van de speakers wat verder gezet en hopla alles werkt. Maar dit is géén oplossing gezien de control pod normaal op mijn bureau staat. Naast het bureau staat de subwoofer.

De oorzaak is dus gevonden, de control pod. Maar gezien mijn oude macbook vrijwel geen last had van signaalverlies, ligt het probleem bij de airportkaart. Daarenboven werk ik nu met een externe usb wifi adapter en die heeft er ook geen last van.

Haazzz, wat is het pid-nummer van je speakerset (achteraan op de pod)? Welk type airport kaart zit er in je mac?
Mijn pid : R644
Airport Extreme (0x14E4, 0x93), firmwareversie Broadcom BCM43xx 1.0 (5.10.131.36.1)
Mijn set staat op mijn kamer en ben daar niet tot maandag, dus kan het helaas niet voor je bekijken. Het is echter al mijn tweede set, de eerste set was dat de standbyknop echt standby was, en de tweede dat het een mute knop was ;) Bij beide set echt nul last gehad van het door jou beschreven probleem.

Wat je wel zou kunnen proberen om met een andere laptop bij je control pod te gaan zitten, het beste is nog met eenzelfde model MBP. En je zou met je MBP eens bij wat andere apparaten kunnen gaan zitten, tv, radio, versterker enz. en eens kijken wat daar het effect van is.

Het lijkt me duidelijk dat er of met je MBP iets niet goed is, of met je Z-5500, nu moet je nog uitvinden welke van de twee het is.

Verwijderd

Topicstarter
als je de vorige post goed leest, dan zie je dat het de airpot kaart is.
Ik zal dit probleem eens aankaarten bij de reseller, maar ik vrees dat zij de schuld op logitech zullen stoppen en logitech dan weer op apple.

Nu blijkt ook dat er een bug in osx 10.6 waardoor mijn externe wifi adapter niet optimaal functioneert.

Uit pure misere beginnen te experimenteren met alu-folie rond de control pod te wrappen en hiermee is het probleem opgelost, nu ja... mooi is het in ieder geval niet.
Pagina: 1