Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 10:11
Hey,

Ik heb eergisteren een systeem in elkaar gezet met de volgende onderdelen:

Mobo: ASRock 890GX Extreme3 (laatste BIOS 2.50)
CPU: AMD Phenom II X2 555 BE + Scythe Mugen 2
RAM: 4GB Kingston ValueRAM 1333MHz (2x2GB)
Voeding: Antec Earthwatts 500W
HDD: Seagate 500GB 7200rpm
SSD: OCZ Vertex 2 60GB
Kast: NZXT M59

In het begin zat alleen de HDD in de kast, omdat m'n SSD nog in m'n laptop zat. Alles ging prima, Windows 7 geinstalleerd, updates gedownload etc.
Vervolgens heb ik gisteren de SSD erbij gezet en ook Windows 7 geinstalleerd. Daarna komt het systeem niet meer voorbij het ASRock logo bij het opstarten.
De debug-LED blijft steken op 78, wat betekent: "Initializes IPL devices controlled by BIOS and option ROMs."

Ook na het verwijderen van de SSD blijft dit probleem zich voordoen. De PC start dus niet meer op.

Hopelijk hebben jullie een idee wat hier aan de hand kan zijn.
Alvast bedankt voor jullie tips en adves!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Bios reset?

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
Dat heb ik al 100 keer gedaan. Ook heb ik verschillende BIOS-profielen geprobeerd, maar het probleem blijft zich voordoen.
Heb je verder nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
Heeft iemand anders hier misschien een idee wat er aan de hand kan zijn?
Sorry voor de bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SATA, PATA en FDD controller uitzetten in de BIOS en proberen of het lukt. IPL device is een Initial Program Load. Als dat niet werkt, is het waarschijnlijk een contactprobleem. Haal alle componenten van het moederbord los, maak de contacten schoon en steek het weer in elkaar.

Voor de duidelijkheid, met bios reset bedoel je dat de cmos batterij is enige tijd los geweest van het moederbord en de stekker van je voeding uit het lichtnet, zodat er geen spanning meer op je moederbord staat?

En anders gewoon RMA aanvragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
Ik heb de controllers uitgeschakeld, maar ik blijf de "78" melding krijgen.
Welke contacten zou ik schoon moeten maken? Ik heb de schijven al op verschillende SATA poorten geprobeerd.
Ik heb de bios op verschillende manieren gereset. Inderdaad ook op de manier die jij zei. Verder heb ik een oudere bios geflasht, maar dat haalde ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle contacten van je computer. Zit er geen stof tussen mobo en CPU, geheugen, videokaart, etc? Heb je alles een keer los en vast gemaakt? Indien dat niet werkt, gewoon RMA aanvragen. Het is immers een nieuw moederbord. Dat het eerder wel werkte, is niet jouw probleem. Een moederbord moet langer meegaan dan een week.
Pagina: 1