Hey,
Ik heb eergisteren een systeem in elkaar gezet met de volgende onderdelen:
Mobo: ASRock 890GX Extreme3 (laatste BIOS 2.50)
CPU: AMD Phenom II X2 555 BE + Scythe Mugen 2
RAM: 4GB Kingston ValueRAM 1333MHz (2x2GB)
Voeding: Antec Earthwatts 500W
HDD: Seagate 500GB 7200rpm
SSD: OCZ Vertex 2 60GB
Kast: NZXT M59
In het begin zat alleen de HDD in de kast, omdat m'n SSD nog in m'n laptop zat. Alles ging prima, Windows 7 geinstalleerd, updates gedownload etc.
Vervolgens heb ik gisteren de SSD erbij gezet en ook Windows 7 geinstalleerd. Daarna komt het systeem niet meer voorbij het ASRock logo bij het opstarten.
De debug-LED blijft steken op 78, wat betekent: "Initializes IPL devices controlled by BIOS and option ROMs."
Ook na het verwijderen van de SSD blijft dit probleem zich voordoen. De PC start dus niet meer op.
Hopelijk hebben jullie een idee wat hier aan de hand kan zijn.
Alvast bedankt voor jullie tips en adves!!
Ik heb eergisteren een systeem in elkaar gezet met de volgende onderdelen:
Mobo: ASRock 890GX Extreme3 (laatste BIOS 2.50)
CPU: AMD Phenom II X2 555 BE + Scythe Mugen 2
RAM: 4GB Kingston ValueRAM 1333MHz (2x2GB)
Voeding: Antec Earthwatts 500W
HDD: Seagate 500GB 7200rpm
SSD: OCZ Vertex 2 60GB
Kast: NZXT M59
In het begin zat alleen de HDD in de kast, omdat m'n SSD nog in m'n laptop zat. Alles ging prima, Windows 7 geinstalleerd, updates gedownload etc.
Vervolgens heb ik gisteren de SSD erbij gezet en ook Windows 7 geinstalleerd. Daarna komt het systeem niet meer voorbij het ASRock logo bij het opstarten.
De debug-LED blijft steken op 78, wat betekent: "Initializes IPL devices controlled by BIOS and option ROMs."
Ook na het verwijderen van de SSD blijft dit probleem zich voordoen. De PC start dus niet meer op.
Hopelijk hebben jullie een idee wat hier aan de hand kan zijn.
Alvast bedankt voor jullie tips en adves!!