Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Hi,

Ik heb van een medetweaker een leuke HTC Hero overgenomen. Echter draait er op deze hero cyanogenmod terwijl ik gewoon weer terug wil naar stock Android. Echter wil dit nog niet helemaal lukken..

Zodra ik de telefoon boot opent direct de browser en krijg ik een melding (toast) met het bericht dat ik launcherpro moet updaten. Helaas heb ik geen Wifi of dataverbinding (er zit geeneens een werkende sim-kaart in), dus dat updaten lukt niet. Druk ik op home, wordt ik gelijk weer doorgestuurd naar de browser met diezelfde update melding. Erg vervelend, want hierdoor kan ik ook niet in het instellingen menu komen om bijvoorbeeld te verbinden met een wifi access point.

Ik heb geprobeerd om via adb de launcherpro app te verwijderen, maar na het proberen van een aantal packagenamen (adb uninstall blablabla.blabla.blala) kreeg ik helaas telkens de melding uninstall failed.

Vervolgens heb ik geboot in recovery-mode (lang indrukken power+home knop). Dan zie ik dat de clockworkmod recovery (root?) er op staat. Ik heb hier al geprobeerd cache te wipen en te factory resetten, echter nog steeds staat dat leuke launcherpro erop en kan ik niets. Versie v2.5.0.1 van ClockworkdMod recovery overigens..

Ook heb ik de HTC flash tool gedownload v.d HTC website. Deze reboot de telefoon netjes om vervolgens in het bootscherm te komen, echter vervolgens kan ie na het proberen te laden vd bootloader niet meer verder (en er staat iets met RUU USB oid in het scherm ).. Vervolgens moet ik de batterij eruit halen om de telefoon te kunnen "rebooten"..

Wat ik dus wil is terug naar stock android, zonder (rare ;) ) cyanogenmods / clockworkmods etc.. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:05
Op deze site kun je alle originele ROMs vinden en dus ook flashen met de ClockworkMod recovery.

Succes! :)

Edit: Wanneer je deze ROM geflasht hebt, kun je gewoon weer terug middels de RUU via de computer.

[ Voor 17% gewijzigd door tzanten op 23-03-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Okay thanks tzanten.. Echter heb ik zelf nooit een ROM oid geflasht, dus ik heb geen idee hoe ik zo'n rom weer zou moeten terugflashen..

Als ik het goed heb moet ik dus deze stappen volgen?:
http://android.modaco.com...ery-image-on-your-device/
code:
1
2
3
adb-windows shell reboot bootloader (wait for device to reboot into bootloader)
fastboot-windows boot recovery-RA-hero-v1.5.2.img (wait for device to boot into recovery)
install-recovery-gsm-windows.bat

Om alles weer netjes terug te krijgen?

RUU, wat houdt dat eigenlijk in? :o

[ Voor 4% gewijzigd door Enfer op 23-03-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:05
Je kunt de ROM gewoon flashen met je recovery.

Allereerst hernoem je het bestand naar update.zip. Daarna kun je dat bestand in de root van je sd-kaart plaatsen.

Dan BOOT je in de recovery, wipe je nogmaals de cache en doe je een factory reset en dan kun je kiezen voor de keuze "apply sdcard:update.zip". Je ROM zal dan worden geflasht.

En wat betreft die RUU, dat is gewoon een simpel .exe bestand van HTC zelf, waarmee je je telefoon helemaal naar STOCK kunt flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Thanks tzanten! Het is inderdaad gelukt om een stock image (van 1.5) terug te zetten!

Nu nog even kijken hoe dat zit met updates (officiele) van HTC installeren, want de aangeboden update wilde niet installeren (na 1 uur nog steeds Android poppetje met driehoekbord + ! erop).. Wellicht dat ik met de RUU tool alles weer kan resetten en daarna de update kan installeren ofzo? (telefoon ligt @ werk dus kan nu helaas niet testen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Enfer schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:58:
Thanks tzanten! Het is inderdaad gelukt om een stock image (van 1.5) terug te zetten!

Nu nog even kijken hoe dat zit met updates (officiele) van HTC installeren, want de aangeboden update wilde niet installeren (na 1 uur nog steeds Android poppetje met driehoekbord + ! erop).. Wellicht dat ik met de RUU tool alles weer kan resetten en daarna de update kan installeren ofzo? (telefoon ligt @ werk dus kan nu helaas niet testen :( )
Om toch maar even mezelf te quoten:

Dit was inderdaad de juiste manier om de stock rom weer terug te krijgen om 'm vervolgens weer te updaten naar 2.1! :D

Thanks a lot, tzanten! :D
Pagina: 1