Flashgame loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst de link naar het spel: *weg*

Het probleem
Het spel loopt vast. Het gaat hierbij om een quizspel waarbij je vragen moet beantwoorden. Er zijn 3 verschillende niveau's met respectievelijk 3, 5 en 7 vragen. Elke vraag heb ik op dezelfde manier geprogrammeerd in Flash CS5 met gotoAndStop(35) na frame 35 gaat ie dan dus als je er op klikt, maar als ik bij niveau 3 (bruidstaart) aankom gaat ie per vraag beantwoord slomer en slomer en bij vraag 4 loopt het spel vast.

Het kan volgens mij niet aan de code liggen omdat deze voor de eerste 2 niveau's hetzelfde is en ik heb niks veranderd aan de code, daarom kan ik zelf ook niks proberen, omdat ik geen idee heb waar het aan kan liggen. Voor de rest krijg ik geen foutmelding.

Vraag
Dus mijn uiteindelijk vraag is hoe kan ik ervoor zorgen dat de vragen bij niveau 3 net zo soepel lopen als bij niveau 1 (aardbeientaart) en niveau 2 (appeltaart)?

Bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 23-03-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoe verwacht je nou dat wij hier iets zinnigs over gaan zeggen? Onze glazen bollen zijn stuk...
Ik zie geen relevante code, ik zie niet wat je hebt geprobeerd/gezocht/gevonden etc. etc. en ik mis een heel stuk relevante informatie (lees: uitleg) over hoe je quiz nou precies in elkaar steekt. Je maakt me niet wijs dat dat enkel met een gotoAndStop(x) is; dus wat zit er nog meer in qua code en vertel daar eens iets meer over...

Nogmaals: debuggen mag je zelf doen, dat gaan wij niet voor je doen. We kunnen je hooguit aan ideeën helpen waar je eens naar zou kunnen kijken. Een kant-en-klare SWF gaan wij ook niets aan kunnen zien (en nee, je hoeft de .fla ook niet te posten; zoals gezegd mag je zelf debuggen). Je kunt toch niet verwachten dat wij die quiz gaan zitten spelen om zo tot level 3 te komen om zo te contstateren dat het inderdaad (of niet) traag wordt? Wat zouden we dan verder moeten zien daaraan behalve dat het wel/niet zo is?

Lees ook Debuggen: Hoe doe ik dat? eens.

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 23-03-2011 14:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

3x is scheepsrecht? :)

Ik heb weinig verstand van Flash / ActionScript, maar aangezien het alleen op hogere niveau's mis gaat - waar dus meer vragen zijn; eerste dat in mij op komt is een loop, die steeds meer resources "vreet".

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:56:
Hoe verwacht je nou dat wij hier iets zinnigs over gaan zeggen? Onze glazen bollen zijn stuk...
Ik zie geen relevante code, ik zie niet wat je hebt geprobeerd/gezocht/gevonden etc. etc. en ik mis een heel stuk relevante informatie (lees: uitleg) over hoe je quiz nou precies in elkaar steekt. Je maakt me niet wijs dat dat enkel met een gotoAndStop(x) is; dus wat zit er nog meer in qua code en vertel daar eens iets meer over...

Nogmaals: debuggen mag je zelf doen, dat gaan wij niet voor je doen. We kunnen je hooguit aan ideeën helpen waar je eens naar zou kunnen kijken. Een kant-en-klare SWF gaan wij ook niets aan kunnen zien (en nee, je hoeft de .fla ook niet te posten; zoals gezegd mag je zelf debuggen). Je kunt toch niet verwachten dat wij die quiz gaan zitten spelen om zo tot level 3 te komen om zo te contstateren dat het inderdaad (of niet) traag wordt? Wat zouden we dan verder moeten zien daaraan behalve dat het wel/niet zo is?

Lees ook Debuggen: Hoe doe ik dat? eens.
Je kan beginnen op niveau drie.

code:
1
2
3
4
5
6
btn102.addEventListener(MouseEvent.CLICK, fl_ClickToGoToNextFrame_79);

function fl_ClickToGoToNextFrame_79(event:MouseEvent):void
{
    gotoAndStop(52);
}

Deze code gebruik ik om te navigeren over de tijdlijn en dat ongeveer 100 keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:03:
code:
1
btn102.addEventListener(MouseEvent.CLICK, fl_ClickToGoToNextFrame_79);
Je hebt daar een event listener die een strong reference houdt naar de button in kwestie. Dikke kans dat je geheugen aan het lekken bent. Begin eens met daar een weak reference van te maken.