Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1 moeder document, waarin de dochters automatisch updaten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig met mijn scriptie, maar ik heb ongeveer 14 hoofdstukken en ongeveer 300 bijlages. Nu wil ik eigenlijk dat ik per hoofdstuk kan werken in een document en dat er 1 moeder document is die alle dochter documenten invoegt wanneer het moeder document geopend wordt (automatisch).

Ik gebruik Office 2010 en ik ben er van overtuigd dat dit zou moeten kunnen heb al verschillende methodes geprobeerd, waaronder objecten invoegen maar dat blijkt niet zo te werken als dat ik zou willen.

Het gaat mij er op dit moment heel erg om dat ik het overzicht kan behouden, maar daarnaast ook kan zien hoe het uiteindelijke resultaat er uit komt te zien. Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen, want je zal me er een groot plezier mee doen.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

Het is niet echt een antwoord op je vraag, en waarschijnlijk ook geen echte oplossing, maar LaTeX kan perfect wat je wil en is eigenlijk ideaal om scripties te schrijven. Helaas is de leercurve wel redelijk steil. Mocht je er met Office 2010 niet uitkomen, kijk hier dan zeker eens naar..

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:47
Ik denk ook dat het inderdaad een goed idee is om eens naar LaTeX te kijken.
In combinatie met een handige editor (notepad++ voor mij) hou je hier perfect overzicht mee. En je hebt al helemaal geen omkijken meer naar de opmaak van je document.

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 12:56
Eens met ScSi en Hydrosine. Voor m'n eigen scriptie ook hopeloos liggen worstelen met Word en uiteindelijk er even voor gaan zitten en het in LaTeX gedaan. Voor windows kun je terecht bij MikTex en hier heb je alvast een linkje die je kan helpen bij het schrijven.

Voor de Office guru's onder de tweakers is het misschien handig om te weten welke methodes je al hebt geprobeerd, dan hoef je ook niet te roepen "dat heb ik al geprobeerd" ;)

Maakt soms wel eens een foto ...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Master Document toolbar office ?
http://office.microsoft.c...ocuments-HP005187002.aspx

[ Voor 61% gewijzigd door djexplo op 23-03-2011 13:47 . Reden: link ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 23:03
Er is een add-in beschikbaar:
http://lifehacker.com/#!2...ne-without-copy+and+paste
hier te downloaden: http://www.gmayor.com/Zips/boiler.zip

welke claimt meerdere docs in elkaar te kunnen zetten. Ik weet niet in hoeverre je dit met VBA kunt automatiseren.

edit
Maar de Master Document toolbar lijkt het inderdaad beter te kunnen

[ Voor 13% gewijzigd door Hoeloeloe op 23-03-2011 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig de Office Toolbar does the trick. Alleen moet je niet vergeten de documenten te weergeven. In eerste instantie kreeg ik alleen hyperlinks naar de documenten. Na wat klooien toch tot een mooie uitkomst gekomen in Word zelf.

Nu maar weer aan de slag aan dat "prachtige" rapport!!!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11 23:06

mvh

State Governor

LaTeX + TeXniccenter deed het prima voor mij. Ik ging al bijna weer een vuurtje aansteken tegen MS office, dat ik nu 'verplicht' gebruik. Als het voor jou werkt raad ik je aan vooral niet aan LaTeX te beginnen, want je bent best wel even kwijt om in te lezen.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Topicstarter
De functie van Word doet eigenlijk hetgeen dat ik verwacht en daarmee is het voor mij prima. Alles staat nu in 1 document, maar tegelijkertijd update die ook de individuele documenten. Nu heb ik een document met een automatische inhoudsopgave en ik kan in de individuele hoofdstukken werken. Met een document dat nu al oploopt naar de 200 pagina's (incl. bijlages) kan je het misschien voorstellen dat het overzich soms even kwijt is.

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1