Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vmware/Virtual box voor 2 virtuele pc's

Pagina: 1
Acties:

• riepdiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 09:44
Hey :)

Ik weet niet of ik in de goede forum mijn vraag stel.
Maar hier komtie: Is het mogenlijk om binnen VMware/Virtual box op mijn pc, 2 Operating systems op een apparte monitor te draaien met een apparte muis en toetsenboard die alle 2 tegeleik kunnen worden aangestuurd?

Zou hulp erg waarderen!

Groeten Riepdiep.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik heb het nooit geprobeerd, maar volgens mij kan dat niet zomaar omdat je muis en toetsenbord aansluit op de host en niet specifiek op een virtuele machine. Ik zou in ieder geval niet weten hoe je de host duidelijk zou moeten maken welke commando's voor welke virtuele machine is.

Er is trouwens wel het een en ander over te vinden zie ik. Misschien is er hoop voor je ;) Voor wat meer info: link

Edit: misschien dat deze interessant is:
The VM must be in a "Powered Off" state
Select the VM in the VirtualBox GUI
Click the "Settings" button
Go to the menu item "USB" (in here you can add/delete/edit USB Device Filters)
On the right-hand side, click the button "Add Filter From Device" and it will list the connected and detected USB devices
Select your keyboard from the list
Add another filter for your USB mouse
Start your VM and hope it works :)

[ Voor 32% gewijzigd door Rupie op 23-03-2011 13:05 ]

Desktop | Server | Laptop

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik zat zelf altijd te denken aan de USB functionaliteit in Virtualbox, daarmee kan je aangesloten USB apparatuur beschikbaar maken voor de guest-OS-en. Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd, maar misschien kan je er wat mee?

edit: een beetje wat Rupie dus zegt eigenlijk...

[ Voor 10% gewijzigd door TrekDude101 op 23-03-2011 13:06 ]

• riepdiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 09:44
Erg bedankt! ik zal thuis eens wat vogelen en laten horen wat ik uitgevonden heb ;)